Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 12 maart 2014

Over Thabang's eerste zwemles, 'schitterende' kaarsen en gespijbel

 
  • Wilden we eindelijk (na zeker 5 jaar) eens onze spaarpotten legen, was de stortmachine bij de Rabobank kapot, tsst. 
  • Leuk: ik moet een geboortekaart ontwerpen en een nieuw popart schilderij maken.
  • Sam moest voor het eerst naar de orthodontiste. Sam was best zenuwachtig. Gelukkig was het een hele lieve mevrouw en ze ging alleen maar even kijken! Over anderhalf jaar moeten we terugkomen. We waren op tijd klaar en hebben stiekem onder schooltijd warme chocolademelk gedronken en een saucijzenbroodje gegeten! En nog even de nieuwe chocoladewinkel in Nijverdal goedgekeurd!!

 
  • Toen ik een gekookte maïskolf wilde doorsnijden wou dat niet lukken. Met mijn hele gewicht erop ...... sneed ik bijna mijn vingertopje eraf. Wat een geluk heb ik gehad.
  • Sam kwam thuis met een 6,5 voor zijn werkstuk over walvissen. Hij was er echt niet blij mee. Ik wist het wel dat het geen hoog cijfer zou worden ..... soms had hij een hoofdstuk van één zin. Ik had hem wat tips gegeven om het aan te vullen, maar hij was tevreden, dus heeft hij het zo ingeleverd. Ik denk dat zijn volgende werkstuk uitgebreider is!
  • Ik moest zaterdag weg voor iets leuks in Arnhem (Sonsbeekpark, cappuccino, zon, wijn én goed gezelschap), dus mocht Thabang een paar uurtjes spelen bij Koen & Lotte. Dat klikt altijd zo goed en ik krijg dan berichtjes als: het gaat supergoed hier en wat een heerlijk jochie is Thabang! Kreeg hij ook nog een gaaf politiepak mee naar huis (om te houden)!! Ik heb al veel bekeuringen ontvangen! (helaas had ik al die papieren bekeuringen in de zak laten zitten toen ik het pak ging uitwassen)
  • Zondag mooi weer, dus dan wordt er gepicknickt!! Dit keer bij de zandkuil. Waren we er net moest Sam poepen! Hij heeft zelf een oplossing bedacht ;-)
  • We hebben ons zeker 3 uur prima vermaakt! Kwam er ook nog een hond voorbij die aan Thabang snuffelde, zo zijn been omhoog deed en begon te plassen .... nou ja, zeg!! Thabang is gelukkig net niet geraakt!
  • Daarna ons eerste ijsje gescoord!


 
  • Thabang had een glas water te drinken, toen ik later terugkwam in de woonkamer zag ik mijn kaarsen iets teveel schitteren, had hij alle kaarsen volgegoten met water!
  • Sam had vrijdag zijn spreekbeurt. Over honden dit keer. Dacht je toch dat we in de bibliotheek van Hellendoorn en Nijverdal ook maar 1 boek konden vinden over dit onderwerp .... nee dus! Lang leve internet. Was nog wel een klusje om van dit thema iets interessants te maken (nu weten we in ieder geval wel dat er per dag 50.000 kilo poep door 1,5 miljoen honden wordt geproduceerd!). Sam heeft het heel goed gedaan, super Sam! Er stond bij zijn beoordeling: Je had veel bijzondere weetjes. Je merkt aan de onderwerpen en voorbeelden dat je er echt tijd ingestoken hebt. Je vertelt duidelijk en je weet er echt veel van! Top!  
  • Thabang heeft zijn eerste zwemles gehad! Wat wordt 'ie toch groot! De badmeester vroeg aan Thabang van wie hij dat mooie bommetje had geleerd? Van mama! Huh?

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten