Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 26 februari 2014

Over een verloskundige, de mening van een hond en een halve oma

  • We hebben voorjaarsvakantie! We gaan een weekje heerlijk genieten.
  • Zondag kwamen mijn zus en zwager terug uit Nieuw Zeeland. Mijn andere zusje ging haar ophalen van Schiphol. Wij zouden met z'n drieën het ontvangstcomité bij hun huis zijn. NOT, we waren 2 minuten te laat, jammer! Ze hebben gewoon veel te hard gereden! Sam & Thabang zijn flink verwend met souvenirs ...... sleutelhangers, een solar robot, stickers en kiwi poep (van chocola)!    
  • Sam heeft eindelijk zijn bronzen medaille/standaard binnen van het afgelopen atletiek jaar! En wat was Sam er blij mee!!
  • Vorige week had ik het over halfbroertjes, maar Thabang heeft ook een halfoma en halfopa! We gingen afgelopen week ook even met het rapport langs de opa en oma van Sam. Ook Thabang wilde zijn rapport wel even laten zien! Het zijn wel niet officieel zijn opa en oma, maar toch ..... hij vindt het daar geweldig en hij wordt daar altijd verwend!  
  • Maandag en dinsdag waren er 3 neefjes bij onze buren en dat klikt altijd goed met Sam & Thabang. Zowat de hele dag klieren op de trampoline, ze kunnen er niet genoeg van krijgen! En Sam mocht mee bowlen! En hij is zelfs bij de buren blijven logeren!
  • Thabang miste Sam wel en vond dat we maar een gaatje in de muur moesten boren omdat we dan Sam kunnen zien! Lief! 
  • We hebben ook weer lekker een paar keer gewandeld in het bos, het is ook zulk lekker lenteweer! De bloemetjes komen op in de tuin en 's morgens worden we alweer gewekt door de vogeltjes!



  • Dacht ik dat de vissenkom weer lek was, maar gelukkig niet. Ik was even op tafel gaan zitten en blijkbaar iets te hard gewiebeld!
  • Een net aangebroken fles wijn was meer dan half leeg toen ik de koelkast opendeed. Even wilde ik Thabang al de schuld geven, maar toen zag ik dat de halve fles door de koelkast gelekt was, de dop zat er niet goed op! Beetje poetsen en nu is de koelkast weer fris en fruitig! 
  • Vrijdag hadden Sam en Thabang Carnaval op school. Dus moesten ze om 7 uur 's morgens paraat staan in hun Carnavalsoutfit bij de BSO! Cowboy Thabang en Ninja Sam hebben er een leuk feestje van gemaakt! Sam vond dat Thabang zich helemaal niet hoefde te verkleden, het is zo al een boef. 

 Een vriendje van Thabang was ook cowboy,
Thabang zei dat ze net een tweeling waren!
  • 't Was mooi weer om te fietsen, maar ik had helaas een lekke (achter)band ...... hmmm, ik ben 36 en ik zal het eerlijk opbiechten: ik had nog nooit een band geplakt! Maar het is gelukt (mét een beetje hulp van de buurman). Dus nu weer lekker rondfietsen!
  • Zo'n vakantie zorgt ook altijd weer voor genoeg-achter-het-behang-plak-momenten! Komt Thabang midden in de nacht vragen of ik zijn horloge wil omdoen? Sam die Thabang aan het klieren is. Thabang die net helemaal fris gedoucht is en de kleren aanheeft, plast per ongeluk naast de wc en over zijn kleren (en NIET een klein beetje) ..... kon hij zo weer onder de douche en schone kleren aan!
  • Bij de BSO was een hondje. Dat hondje begon te janken en ik vroeg aan Thabang waarom dat hondje dat deed. "Ik denk omdat hij mijn cowboykleren zo mooi vindt!"
  • De juf van Sam krijgt een baby en moest volgens Sam naar de orthodontist ...... hij bedoelde eigenlijk verloskundige!  
  • Soms twijfel ik of ik een keer met Thabang naar de afrokapper zal gaan. Maar dan moeten alle dreadjes eraf geknipt worden, want nu kan je onmogelijk kammen en dan kan er dus niet geknipt worden. Of we laten het nog wat langer groeien:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten