Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 12 februari 2014

Over drie bulten, een onthoofding en een barbievergelijking

  • De stomste klus van het jaar .... de auto naar de APK! Na 3 kwartier wachten bij de garage was het overduidelijk, er moet veel aan gebeuren: uitlaatsysteem ondeugdelijk bevestigd, remkrachtregelaar kapot, ruitensproeier werkt niet, remslang misvormd, geen goede werking van de retroreflector, etc! Dus dan maar een leenauto mee!
  • En het irritantste komt een paar dagen erna: de rekening!
  • De wc zat weer eens verstopt! Maar omdat ik de vorige keer goed heb opgelet toen de rioolreinigingsdienst het weer voor mekaar fixte, lukte mij het nu ook! Het wordt nog wel eens wat!
  • Sam had woensdagmiddag een goochel-les van goochelaar Jan. Heel leuk en echt iets voor Sam. De uitvoering thuis bleek moeilijker dan Sam dacht en hij werd er helemaal zenuwachtig van. Het ziet er ook altijd zo simpel uit ....

 
 
Sam is een papier aan het verbranden waar een munt in zit en weg is de munt!
(die werd later achter Thabangs oor terug gevonden)
  • Paniek hier: mijn website van de kindercoachpraktijk is weg! Niks meer, geen tekst, geen foto, alles is compleet verdwenen. Er wordt op dit moment door een helpdesk gekeken, maar het ziet er niet best uit. Had ik nu maar al die teksten opgeslagen ......
  • Mijn zus Judith en haar man zitten nu voor ruim 4 weken in Nieuw Zeeland! We zijn jaloers! Zeker als we lezen dat ze zich elke dag moeten insmeren met zonnebrand factor 50(!), als ze een gletsjer opgaan, een bungee jump doen, raften of als ze met dolfijnen hebben gezwommen. Thabang is vooral benieuwd of Judith al gebeten is door de dolfijnen.
  • Sam werd 2 dagen wakker met hele grote opgezette klieren bij de hals. Zó groot, ik schrok me echt wild en dat heb ik niet zo snel! Binnen een paar minuten zat ik op Google: lymfeklieren zijn verzamelplaatsen voor witte bloedcellen. De witte bloedcellen beschermen tegen indringers zoals bacteriën en virussen. Lymfeklieren zorgen er voor dat een infectie of ontsteking ergens in uw lichaam niet verder gaat naar de rest van uw lichaam. Het verdwijnt vanzelf zodra de ontsteking voorbij is. U hoeft dus niets te doen. Als het langer dan 2 weken duurt, dan even laten contoleren bij de huisarts. Gerustgesteld!!
  • Thabang is een grote smeerkees! Nu was hij zijn peer aan het doorsnijden met een kam en daarna likt hij de kam af, blegh!
  • Bij het aankomstfeestje van Thabang hebben we dit Pluk van de Petteflet spel gekregen, nu pas voor het eerst uit de verpakking. En het is leuk!
  • Heerlijk, een paar weken voor de tv om de olympische spelen te kijken! Wij vinden het helemaal mooi! En dan al die medailles ..... gaaf!
  • We hadden deze week alledrie een dikke bult op ons hoofd. Sam stootte zijn hoofd tegen de deurpost, Thabang heeft op school een schommel tegen z'n hoofd aangehad (zelfs met een washand op z'n hoofd in de kring) en ik ben heel hard tegen een keukenkastje gelopen (zo'n pijnlijk moment waarvan je de tranen in je ogen hebt en er dan gelijk twee van die troostende kinderen paraat staan en dat ik mezelf hoor zeggen dat het wel meevalt).  
  • Lees ik bij een ander dat ze een foto voor de progress rapportage (een verhaal over hoe het gaat + 3x10 foto's) voor Lesotho hebben gemaakt ..... oeps, dat had ik ook al in januari opgestuurd moeten hebben. En dacht je dat er tussen die 'honderden foto's' van het afgelopen half jaar er ook maar 1 bij stond waar we met z'n drieën opstaan? Niet dus. Dus dan maar weer met de zelfontspanner: 
     
Sam en ik zijn altijd bleek naast Thabang!
  • Ik heb voor de sier van die grote houten ballen in de woonkamer staan. Thabang stopt een houten slang in één van de gaten en tsja, toen was de slang ineens onthoofd. De kop krijg ik er niet uit!
  • Ik ben de laatste tijd wel onder de indruk/ontroerd van boeken en series! Ik ben aan het lezen in "toen ik jou zag" van Isa Hoes over Antonie Kamerling. Ik heb een documentaire gezien van Douwe Bob. Voor het slapen gaan (niet echt handig) lees ik de biografie van Nelson Mandela. Het is gewoon niet geloven hoe het eraan toeging tijdens de apartheid. En nu op de zaterdagavond een 4 delige serie: "Hoe duur was de suiker". Prachtige serie (o.a. over slavernij), maar ook weer zo heftig!   
  • Het is bijna Valentijsdag! We hebben een compleet pakket voor Lerato gemaakt! Een paar kleine cadeautjes en een prachtig gekleurde tekening! Als Thabang 8 jaar is (net als Lerato) dan wil hij met haar trouwen!
 
  • Soms schilder ik terwijl Thabang wat anders doet. Zoals deze week toen ik een schilderij heb gemaakt voor bij ons op school (om te verkopen in een kraam, voor de aanschaf van een nieuwe bus). Soms komt Thabang dan even kijken en vooral vertellen wat voor lelijks ik aan het maken ben. Meestal drukt hij dan even tegen mijn arm of kwast zodat ik uitschiet ..... boef!
  • Bij mijn ouders wordt het hele huis van binnen geschilderd! Toen ik me wilde voorstellen aan de schilders drukte ik nou net mijn hand tegen een deur aan die ze net hadden geschilderd, sorry!
  • Thabang heeft soms geen idee wat hij zegt: "Barbie heeft precies dezelfde borsten als jou!" Hi, hi, misschien heeft Thabang toch ook wel een bril nodig!
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten