Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 19 februari 2014

Over een 5 minutengesprek, mannen met snorren en de last van liefde!

 
 
  • Er lag een mooie grote rode envelop op de mat ...... met een prachtige GROTE valentijnskaart voor Thabang!! En het t-shirt van Mr. Happy kreeg hij er ook nog bij met de tekst dat Lerato zo happy wordt van Thabang ..... smelt!
  • Ik heb gemerkt dat de combinatie van alcohol & bril niet zo goed werkt, ik zie nog net niet dubbel!
  • Het is druk op mijn werk: deze week hebben we op mijn werk de groepsbespreking gehad, de 20 minuten gesprekken gevoerd met ouders en de rapporten geschreven.
  • En ook Sam & Thabang kwamen thuis met een rapport! Sam had een rapport met hele mooie scores en resultaten. Er staat bij: Sam, je bent een behulpzame en enthousiaste jongen. Je rapport ziet er prachtig uit. Ga zo door! De juf vertelde tijdens het 10 minutengesprek (ik stond in 5 minuten weer buiten) dat Sam wel een heel bijzonder begrijpend leescijfer had: een gemiddelde van een 10! En dat terwijl de Cito toets van begrijpend lezen eruit gehaald gaat worden omdat het niet te doen is, zo moeilijk. Voor Sam dus niet. Trots!! Ook Thabang had een mooi en herkenbaar rapport! Hij had naast gym en de belangstelling voor de creatieve vakken ook een 'goed' voor het contact met de leerkracht. Jeej! Er staan nog wat werkpunten in, maar wat zijn we op de goede weg! Er staat dan ook bijgeschreven: Thabang is heel goed vooruit gegaan, ga zo door! Weer trots!!
  • Met Sam (en zijn klas) zijn we naar het theater geweest. Een verhaal over de liefde tussen Tinie en Teun en drie mannen met snorren. Ik vond het een ontzettend mooie en grappige voorstelling. Sam ook!
  • Thabang vindt het geweldig als ik over dingen vertel die hij deed toen hij nog wat kleiner was: over de bloemetjes en oordoppen die hij op at, de slippers die hij aflikte en de handdoeken van anderen die hij in het zwembad gooide (net of hij nu niks stouts meer doet)!  
  • Mijn kindercoach-website is terug!! Heerlijk! Hoe het kan weet ik niet en maakt me ook niet uit! Gelijk ook maar even goed opgeslagen!
  • Thabang had zijn wekker laten vallen (zonder dat ik het wist) en was kapot gegaan, dus hield Momo zijn ogen dicht! En Thabang maar wachten tot 'ie zijn ogen open deed en dus uit bed mocht, ha, ha. Ik dacht al: waar blijft hij? Nu tijd voor een echte grote mensen wekker. Hij mag er om 6.30 uur uit, maar dat vond ik wel lastig uitleggen (je mag er om 6.30, 6.40, 6.50 of 7.00 uit en alles wat er tussenin ligt), dus koos ik ervoor om de wekker een half uur vooruit te zetten en erbij te vertellen dat als hij een 7 vooraan ziet hij er dan uit mag. Zo gezegd, zo gedaan. Nu was ik alleen 1x niet helemaal goed wakker en had ik vergeten dat ik de wekker van Thabang vooruit had gezet. En ik zag Thabang om half 7 bij mij komen. Ik héél boos! Kwam ik er na een kwartier pas achter dat het op zijn klok wel natuurlijk al wel 7 uur was, oeps.  
  • We zijn naar een boerderij geweest. Altijd leuk om rond te kijken.
 


  • Met Sam had ik een mooie discussie .... over halfbroertjes en halfzusjes. Sam heeft officieel 1 halfbroertje en 1 halfzusje, maar hij vond toch dat Thabang ook maar een halfbroertje was, omdat hij niet uit mijn buik komt! Achja.
  • Het begon hier in huis vreselijk te stinken! Naar brand! Al snel zag ik waar het vandaan kwam. Thabang had het kaarsje van de keukentafel even verzet (met de vlam precies onder mijn plant). Er waren al een paar blaadjes verbrand!
  • We hebben zondag (het leek wel lente) heerlijk gewandeld bij Hof Espelo. Een route van 3,5 kilometer (voor Sam & Thabang zeker het dubbele met dat heen en weer rennen, takken slepen, etc). Sam begon te klagen over zere benen, maar Thabang niet, hoor! Bikkel.
  • Daarna kon er nog even lekker gespeeld worden in het Klauterwoud, leuk!   
 
 
  • Sam en Thabang zijn voor het eerst even met z'n tweetjes thuisgebleven ....... 15 minuten! (wel met buurvrouw standby). Ze hebben het prima gedaan!
  • Thabang blijft maar doorgaan met z'n "waarom"-vragen zoals: Waarom zijn vissen nat? Waarom is bloed rood? Waarom lopen vogels zo (en dan doet hij het even voor)? Waarom zijn ijsberen wit? Waarom hebben mannen geen jurken aan?
  • Ik ben begonnen met het schilderen van een nieuwe collectie! Het eerste schilderij is af! (waarom bedenk ik altijd van die schilderijen die heel veel werk zijn!?!?)
  • Thabang heeft per direct weer nieuwe schoenen: winterpaar nummer 3, daarnaast zijn we bij schooltas nummer 4 (hij zit nog maar in groep 1) en broek ongeveer nummer 100!  
  • Sam was de Donald Duck aan het lezen en raadde mij ook aan deze te lezen. Hoezo? Nou, het gaat over de last van liefde! Hi, hi!
  • Thabang heeft nu wekelijks vriendjes te spelen! Heel veel kinderen willen met hem spelen. Zo ook deze week. Een jongetje had tegen zijn moeder gezegd: ik wil zo graag spelen met dat jongetje met dat hagelslag-haar!


 
  

1 opmerking:

  1. Wat grappig, dat toneelstuk hebben wij twee jaar geleden gezien op de Parade!

    Marianne en Bertho

    BeantwoordenVerwijderen