Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 5 februari 2014

Over een blauw been, groene handen en een rood hoofd!

  • Voor mijn werk moest ik verschillende mytylscholen bellen en vragen naar hun ervaring over een bepaalde methode. Uren en uren heb ik rondgebeld. Je krijgt gewoon nooit in 1x de juiste personen aan de lijn! Drie maandagen en twee dinsdagen, zo'n 25 scholen, zeker 50 x bellen en de opbrengst: maar 2 bruikbare antwoorden. Zucht.
  • Sam was vorige week gevloerd dus ik heb hem toch maar een dagje thuisgehouden. Lekker op de bank met z'n dekbed! Wel goede cijfers gehaald, 2 x een 9,5 voor proefwerken en een 'goed' voor zijn boekbespreking! Wel knap als je zo moe bent!
  • En speciaal omdat het vandaag (5 februari) Nutelladag is:  
  • Thabang wil toch liever opnieuw geboren worden en dan uit mijn buik en als meisje!
  • Sam en ik zijn nu begonnen met een nieuw boek uit de "Waanzinnig om te weten serie". Dit keer over bloed, botten en de rest van je body. Dit is met stip het vieste en bloedstollendste boek wat we ooit hebben gelezen! Over wat er gebeurt als je het eten hebt doorgeslikt, over hoe een steenpuist knapt, waarom lijken naar de kapper moeten en welke dieren er op je wimpers leven! Blegh!
  • Bij Beautiful gate (het tehuis in Lesotho) was er deze week na langdurige regen wateroverlast:
  • Hier was het wateroverlast in het klein ..... ik zag een plas water op de grond liggen, toen zag ik waar het vandaan kwam ..... de vissenkom lek! Bak boven de wasbak gezet en heel snel naar de dierenwinkel gesjeesd voor een nieuwe! Hard plastic, ik hoop dat 'ie het langer kan volhouden. De vissen zijn gelukkig nog springlevend!
  • Tsja, nu heb ik een bril. Het valt nogal op! Sam moest er eerst hard om lachen, Thabang vond het mooi en zei gelijk dat ik nu alles goed kon zien en ging gelijk maar even voor me poseren! De kinderen uit mijn klas reageerden heel speciaal: "bah, wat lelijk", "echt niet mooi", "doe dat lelijke ding maar af, juf" en 1 kind vroeg zeker 100 keer: "waarom heb jij een bril op?" en toen ik de 2e dag even mijn bril afdeed om hem schoon te maken: "ja, nu ben je weer normaal!"
  • Omdat ik erg moet wennen aan de glazen (vooral mijn hersenen), is het eerste weekje even afzien, je ziet alles scheef, vooral het fietsen is in zo'n 1e week heel apart. Ook liep ik na het tanken (om af te rekenen) tegen automatische schuifdeuren aan en toen ik naar buiten ging weer! En ik heb 'm ook al een keer in een pashokje laten liggen, ik was al 3 winkels verder toen ik erachter kwam! Maar ik zie wel veeeel beter!
Thabang met mijn bril op!
  • Thabang is fan van Masha en de beer (oorspronkelijk russisch). In het bos heeft de beer eindelijk rust gevonden. Een beetje luieren, honing eten en thee drinken. Totdat Masha in zijn leven verschijnt. Masha is grappig, ondeugend en druk, met een levendige fantasie. Iedere keer opnieuw betrekt ze de beer bij haar streken. Ik denk dat Thabang zichzelf ermee kan identificeren en dat 'ie het daarom zo leuk vindt, hi, hi! Hij speelt het zelfs na: nu doe ik alsof ik irritant ben!  
  • Ik had knalgele panty's aan, vraagt een kind uit mijn klas: "heb je spalken aan?"
  • We hebben de zomervakantie geboekt! We gaan met z'n drietjes naar Denemarken! Ik heb een huisje aan het strand gevonden! Nu hopen dat het mooi weer wordt! We hebben er nu al zin in!
  • Nog meer voorpret! In de herfstvakantie gaan we met de hele familie (ouders, zussen, aanhang en kinderen) naar Chersonissos in Griekenland!! Oe, dat is lekker! We zitten ons al te verlekkeren. Ik had Sam en Thabang vast wat mooie plaatjes van het resort laten zien. Zegt Thabang: leuk, dan ga ik met dat meisje (van de foto) spelen, ha, ha!
 



  • Sam kreeg een brief ..... hij moet bij de orthodontist komen! Ben benieuwd of hij een beugel moet, hij was namelijk een twijfelgeval!
  • De barbie van Thabang heet Celeste, de roze auto noemt hij patiënt 206!? En hij heeft ook een coole auto gezien: een Kwatvoorzet (Chevrolet).
  • Mijn handen zien er niet uit, er is een potje groene ecoline overheen gevallen!
  • Zaterdag zijn we (met zus, Stef en mijn moeder) heerlijk wezen wandelen bij de Lemelerberg, daar hebben ze nu ook een speelbos, hartstikke leuk! Toen we niet dezelfde weg terug wilden nemen, besloten we een klein stukje af te snijden (van het pad af). Dit bleek geen goed plan, na een tijdje lopen werd het steeds dichter bebost en we konden op een gegeven moment echt niet meer verder. We moesten precies dezelfde weg weer terug. Ook niet echt een goed voorbeeld zo midden door de heide te lopen, oeps.
 

  • Sam en Thabang willen graag een man in huis! Toen zei Thabang: als er hier dan een meneer komt, een papa, dan vragen we gewoon of hij wat geld in jouw portemonnee wil doen! Schattig!
  • Ik heb een blauw scheenbeen! Een kind uit mijn klas heeft twee benen compleet in het gips, dus voorlopig zit ze in een rolstoel. Een ander meisje drukte haar met volle vaart met de rolstoel tegen mijn scheenbeen, au!
  • Toen ik zaterdag in mijn jaszak voelde, zat daar de sleutel in van de schuur van het schoolplein op mijn werk, ai, ai .... ik kreeg er gewoon een rood hoofd van! Domme actie!
  • Heb ik leuk mailcontact met iemand. Vraag ik of hij kinderen leuk vindt? Krijg ik als antwoord: alleen als ze lief, beleefd, toegankelijk en rustig zijn. Hmmmm, ze vallen niet helemaal in die categorie, ha, ha!! (wordt hard aan gewerkt, dat dan weer wel)
  • Zondag zijn we naar het techniekmuseum 't Heim in Hengelo geweest! Erg interessant! 



1000 Sammen!



 

2 opmerkingen:

  1. Even een berichtje om te laten weten dat ik altijd erg geniet van je blog! Bij toeval ooit eens terecht gekomen en nu geniet ik van afstand mee met de verhalen over Thabang en Sam en jouw turbulente leven! Als collega uit de cluster III sector kan ik je misschien nog helpen met kennis over de methode? Ik werk als IBèr op een ZML.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, dat museum! Lijkt zo te zien een beetje op NEMO?

    BeantwoordenVerwijderen