Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 15 januari 2014

Over een verplaatsing, een gespikkeld gezicht en de vissen wat te drinken geven

Scheren, met de kruimeldief!! 
  • We zijn weer lekker gestart op school!
  • Hoewel er ook wel wat dingen misgingen deze week. Zo bracht ik Sam en Thabang donderdag om 7 uur 's morgens naar de BSO, was er niemand! Ook niet om 7.05, 7.10 of 7.15 uur. Dus toen ben ik maar naar het kinderdagverblijf gereden. "O, wist je dat niet, de voorschoolse opvang is hiernaartoe verplaatst!" Nee, dat wist ik niet nee, pfff, ook goeiemorgen!
  • Ik had een aap geschilderd, heeft 'ie per ongeluk maar 1 oor (i.p.v. 2), Sam & Thabang lagen helemaal in een deuk!
  • En ik had schilderijen opgestuurd, kreeg ik een mail dat ik het verkeerde schilderij had gemaakt .... oeps, gelukkig waren ze er wel heel blij mee. Ik had nog wel even aangeboden om het terug te laten sturen, maar dat hoefde niet.
  • Sam vond (afgekauwde) kauwgom in zijn bed, vies! Er is maar één die dat daar kan hebben achtergelaten (iemand die kauwgom eet en zich daar vaak verstopt).  
  • Veel ruzie met de computer en de iPad. Mijn computer zit vol en doet raar. Ik dacht even wat foto's voor de zekerheid op een stick te zetten, maar meer dan 15.000 foto's op een stick, dat gaat natuurlijk niet passen. En sinds ik de originele iPad-lader heb laten liggen in Bergen aan zee, laadt 'ie niet (goed) op, soms wel 50 keer proberen of dat hij in 4 uur tijd 2% is opgeladen.
  • We hebben oma ooit eens een hele moeilijke puzzel gegeven! Sam doet hier een poging om oma te helpen, maar het is niet te doen! Zeer waarschijnlijk belandt hij binnenkort weer op zolder.
  • Zaterdagochtend ben ik vaak nog even aan het werk voor school. Maar ik voelde me afgelopen zaterdag echt schuldig. Ik hard aan het werk, terwijl Thabang zo lief aan het spelen was en dan kwam hij me telkens kusjes geven en lieve woorden in mijn oor fluisteren (dat ik zo lief ben enzo). Dan is hard werken wel moeilijk hoor!
  • Thabang vraagt elke keer waarom ik zijn moeder ben?! Nou, dan vertel ik vaak ongeveer het volgende: dat er een moeder en/of vader niet voor een jongetje in Lesotho konden zorgen. En dat hij daarom terecht kwam bij Beautiful gate (tehuis). In Nederland was er nou juist een moeder die heeeeeeeeeel graag een kindje wilde. Ze had al een zoon, maar ze wilde er dolgraag nog één bij. En op een dag werd die moeder gebeld: het is een jongetje en hij heet Thabang. Wij dus! En wat waren Sam en ik blij! En toen moesten we heel lang wachten, wachten en wachten! En toen werden we eindelijk gebeld: "Jullie mogen naar Thabang". We waren superblij en gingen snel de koffer inpakken en toen snel naar Lesotho! En daar zagen we jou en vanaf toen lekker met z'n drietjes! Je wilde ons niet meer loslaten! En dan zegt Thabang: nu stoppen en dan nog een keer vertellen! Hij wil het telkens weer horen!    
  • Het is maar afzien met twee van die jongens .... zit je samen naar de Dakar rally te kijken (inclusief lesje over schokdempers)!
  • Thabang verandert zo snel. Geen "see you tomorrows" meer bij het naar bed gaan, hij slaapt al maanden met een knuffel (hij gooide voorheen alles uit z'n bed) en blijft niet zo lang meer boos en chagrijnig (een hele fijne verandering!).  
  • Ik kwam mijn horoscoop (schorpioen) tegen: Extremely adorable. Loves to joke. Very good sense of humor. Will try almost anything once. Loves to be pampered. Energetic. Predictable. Great kisser. Always get what they want. Attractive. Loves being in long relationships. Talkative. Loves to party but at times to the extreme. Loves the smell and feel of money and is good at making it but just as good at spending it! Very protective over loved ones. Hard workers. Can be a good friend but if is disrespected by a friend, the friendship will end. Romantic. Caring. Ik heb zo mijn vraagtekens????
  • Sam leest op school in een Junior informatieboek over de jeugdgevangenis. Het lijkt hem helemaal niet zo erg om daar te zitten. Als je lief doet kan je zelfs je eigen tv op de kamer krijgen! Hmmm, ik heb hem wel even gauw verteld over alle nadelen (o.a. zonder mama!).
Verstopt in de wasmand, mét iPad!
  • Thabang mocht een (rode) kaars uitblazen. Blaast hij zo hard ...... dat al het vloeibare kaarsenvet op zijn gezicht spat, au! Helemaal een rood gespikkeld gezicht!
  • Zaterdagavond werd ik getrakteerd op een high wine bij Toi Toi in Nijverdal. Het was natuurlijk ontzettend gezellig! Maar ik & meerdere wijntjes gaan niet zo goed samen! Ik werd gelukkig wel thuisgebracht. Ik had trouwens al een zeer hoofd toen ik naar huis ging!  
  • Thabang snapt de functie van een bord nog niet helemaal. Als er allemaal kruimels op liggen, veegt hij het na het eten zo op het tafelkleed. Kan hij net zo goed rechtstreeks van het tafelkleed eten.
  • Toen Sam en ik het hadden over typeles opperde ik dat het wel wat voor Sam is voor in groep 7. Sam's reactie: "nee, ik heb het al zo druk met elektriciteit, ik moet op school ook al leren rekenen met een rekenmachine." Ha, ha.
  • Ik heb nu al twee keer vergist in tijden. Zo stond ik woensdag om 5 voor 12 op het schoolplein, terwijl de school pas om 12.15 uur uit gaat. En maandag stonden we om 17.25 uur bij de atletiek, terwijl het pas om 18 uur begint! Nu wel een glimmende auto, konden we mooi door de kan-je-in-blijven-zitten-wasstraat!  
  • Thabang zat weer op één of andere manier te glimlachen dat ik het niet vertrouwde ..... had hij de vissen zijn ranja gegeven!
  • Zondagochtend bedacht ik een spontane chocoladefondue! Mmmmm, wat smullen:
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten