Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 8 januari 2014

Over autopech, een roze Barbie-cabrio en een lief oud opaatje

 
 
  • Het was zondag heerlijk weer, het lijkt wel lente! Lekker op de fiets dus!
  • We hadden zaterdag een feestje van Thabangs vriendinnetje Lerato, zij is 8 jaar geworden! Dus op naar Beneden Leeuwen om aardbeientaart te eten! En nu zag ik eigenlijk pas echt hoe Thabang veranderd is! Vorig jaar kon ik hem nog geen seconde alleen laten (ik heb toen zowat het hele feestje in de speelkamer doorgebracht). Nu heeft hij ruim 3 uur heerlijk gespeeld, zonder toezicht! Heel knap! 
  • Thabang heeft helaas wel één ding gesloopt, dat was wel jammer, de mooie roze Barbie cabrio van Lerato (een gat in de motorkap en de spiegels eraf). En daar was ze natuurlijk erg verdrietig om. Gelukkig hebben we het opgelost: wij de kapotte auto mee naar huis en geld gegeven voor een nieuwe auto. Iedereen weer blij! Thabang kreeg er nog een heuse Barbie bij (maar of ik daar nou blij mee ben?). Thabang noemt Barbie trouwens de hele tijd Furby (lijkt er niet op)!

PROOST!
  • We hebben een poging gedaan om Sam´s keyboard te verkopen op Marktplaats. Binnen 10 minuten verkocht aan een oud opaatje die hem cadeau doet aan zijn kleinzoon. Het geld kreeg ik opgestuurd met een lieve volgekrabbelde kaart erbij! Dat is nog eens leuk! 
  • Thabang moest voor een controle naar het ziekenhuis. Bij het prikken zijn we altijd met z'n drieën om hem in bedwang te houden. Maar dit keer totaal niet nodig! Hij was de relaxedheid zelf! Knapperd!  
  • En weer 3 centimeter gegroeid in 3 maanden!!
  • Vrijdag was het zover ..... met de vijf PABO-meiden een rondleiding door de gloednieuwe badkamershowroom van Weshuis (van de man van vriendin). Erg mooi (helaas geen nieuwe badkamer nodig), de nieuwste trends en technische snufjes gezien (pissoirs, zonnebankdouche en je kunt zelfs je billen op de wc laten besproeien en föhnen). Daarna samen een hapje gegeten, gezellig. Ondertussen bakte oppas Mike pannenkoeken voor Sam & Thabang, wat een luxe!
  • Vorige week hadden we een leuk house warming feestje van Judith & Eric. Knetterdruk, alleen al 29 kinderen!
  • Thabang kan verhalen goed onthouden. Als ik een paar keer een boek heb voorgelezen kan Thabang hem bijna letterlijk "voorlezen". Dus tsja, als oma eens een zinnetje overslaat ..... dat wordt gelijk opgemerkt!
  • Sam was zó lief deze vakantie, liefste ooit! Wat een makkie! 
  • Zaterdagavond ging ik zelf met een vriendin naar de bioscoop in Almelo. Naar "Soof", wat een geweldige film! Heel grappig, er rolden op een gegeven moment zelfs tranen over mijn wangen van het lachen! Helaas eindigde avond minder mooi ..... mijn uitlaat viel eraf (met vreselijk veel lawaai)! Dus de auto maar in Almelo laten staan. Dan maandag maar met mijn ouders auto naar Amsterdam voor een afspraak! Maandagavond was hij gelukkig weer terug! Oei, wat kan ik slecht zonder auto!!
  • Sam is met zijn vriend Lars naar de bioscoop geweest. Ondertussen ging ik met Thabang boodschappen doen. Niet echt leuk, maar een paar keer op en neer met de roltrap maakt veel goed! Nu weer een hele voorraad nieuwe schilderdoeken en verf!
  • Konden Sam & Thabang ook mooi weer eens een schilderij maken! Wat is dat toch leuk om te zien hoe ze dat doen, wat een plezier!  


 Schilderij van mij, Sam en Thabang
  • Het zonnetje schijnt in de auto naar binnen. Thabang: Mag ik mijn zonnebril? Mag het raam open? Mag ik een ijsje? Het is winter!!!!
  • De eerste witte balletjes uit de zitzak zijn gesignaleerd, help! Gelijk maar een reparatiesetje besteld!
  • Thabang: "mijn haar ruikt naar kroeshaar".
  • Denkend dat Thabang alvast keurig zijn tanden aan het poetsen was (what was I thinking?) ...... stond hij zijn haren te doen met mijn ladyshave! Maar ik was dit keer net op tijd! Wat een geluk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten