Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 22 januari 2014

Over 40 jaar getrouwd, een roze haarlint en een jongenscrisis


Sam heeft de zelfontspanner ontdekt 5, 4, 3, 2, 1 ..... cheese!
  • Thabang mocht even op de iPad als z'n broodje op was! Hij was wel erg snel ..... vreemd. Lag het broodje onder de bank!
  • Sam en ik volgen "Wie is de mol" (Sam via uitzending gemist) en nu hebben we een wedje: Sam denkt dat Tygo de mol is en ik Jennifer. Wie wint moet getrakteerd worden! Dit was onder het eten en Thabang vertelde erbij dat mollen onder de grond wonen en dat ze heel stout zijn als ze je tuin kapot maken!
  • De ramen zijn weer schoon ..... het leek wel lente zaterdag! Dat duurde precies 5 minuten, want daarna hebben we 'm helemaal vol gekliederd met een raamstift!


  • Thabang heeft een record gevestigd..... een nieuwe broek maar twee keer aandoen en dan al (bij de knieën) kapot hebben! 
  • Via een test kwam mijn mental age uit op 29 jaar en er stond bij dat ik jong van hart ben!
  • Mijn ouders waren dinsdag 40 jaar getrouwd! Zo mooi! Al een paar weken hebben we plannetjes zitten maken, bloemen zitten vouwen, kleurplaten ingekleurd, cadeautjes gemaakt en gekocht. Zondag wilden we mijn ouders verrassen met een ontbijt (met z'n tienen) en we zouden allemaal wat meebrengen. Moest mijn moeder een kerkdienst doen, dus ontbijten zat er niet meer in! Op naar plan B. Dat werd een brunch, maar hoe moesten we dit nou stiekem doen (we wilden het huis ook nog versieren) want opa was gewoon thuis? Gewoon Thabang op laten bellen of opa mee wil een rondje fietsen! Nou dat wilde opa wel! Toen opa en Thabang weg waren hebben we snel het huis versierd en de brunch geprepareerd! Het was een complete verrassing!
  • Later ook nog gezellig met z'n allen wezen fietsen en uit eten geweest!
 

Tafelkleed voor de brunch (helaas drukte de stift door,
dus daarna moest er stevig geboend worden)!
 
 

Aan de champagne!
  • Toen we uit eten gingen had Thabang een speelgoed-stethoscoop gep en wilde wel even luisteren of mijn hart het nog deed! Hij trok zo mijn hele jurk omlaag in dat restaurant! En mijn hart knorde, zei Thabang.
  • Toen mijn vader met mijn moeder ging trouwen moest mijn vader eerst gewoon werken (om half 4 's morgens) in de bakkerij! Had hij vergeten zout in het brood te doen, dus op 21 januari 1974 een dagje zoutloos brood eten voor de mensen in Nijverdal, ha, ha.
  • Thabang kwam met een roze haarlint uit school. Hoe die daar aankwam? Hij vertelde dat hij dacht dat 'ie van hem was. Ja, dûh, echt niet!!!!
  • Ik kon echt dit keer mijn lach niet inhouden! We waren bij Stephanie want zij was jarig geweest. Toen kwam Stef met zo'n klittenband vangspel aanzetten en plakte dat hele ding op Thabangs haar! Oh, zielig! Dat wilde er dus niet meer af. Heel pijnlijk voor Thabang. En natuurlijk mag je dan niet lachen, maar dat was dit keer echt te moeilijk! Ik wilde er zelfs nog bijna een foto van maken (maar dat heb ik maar even niet gedaan;-)
  • Mijn vader had weer eens een interessant artikel voor me bewaard, over de jongenscrisis. Het gaat niet helemaal lekker met de jongens. Ze doen het minder goed op school, hebben gedragsproblemen en overtreden vaker de wet. De dominante verklaring is dat ze vooral in hun jonge jaren te maken krijgen met vrouwen die de toon zetten (in de kinderopvang en op school en hier ook nog thuis). En deze vrouwen snappen de jongens niet best. Jongens zijn geen meisjes. Ze moeten juist de vrijheid hebben om te actieve, baldadige rouwdouwers te zijn: boys will be boys! Maar in dit artikel wordt dit weerlegd ..... jongens krijgen weer steeds vaker te horen dat ze zich niet als een meisje moet gedragen. Er moet een hernieuwde waardering komen voor het mannelijke (masculinistische golf). Jongens halen nu eenmaal streken uit, kloppen zich op de borst, zijn liever lui dan moe als ze iets niet interessant vinden en hebben weinig behoefte hun emoties op tafel te leggen. Het blijkt dat vrouwen de jongens vaak heel anders en veel strenger behandelden dan meisjes (bij hetzelfde gedrag). Interessant artikel!
  • Toen Thabang een tomaat aan het eten was, spette de hele inhoud uit elkaar ..... zo tegen mijn mooie bloemetjesbehang, bah!
  • Thabang mocht weer eens een karretje uitproberen bij de supermarkt. Het gaat al iets beter! Gewoon de snelheid erin houden, weinig boodschappen doen en in opperste staat van alertheid blijven! Toen ik hem waarschuwde voor een botsing, liep ik zelf tegen iemand aan!
  • Hmmmm, ik ben nog steeds op een datingsite te vinden en ik zag weer "fantastische" profielnamen voorbij komen! Bijvoorbeeld: twee appeltaartpunten, glasbak, oompje typefout, badeend, snickelhaas, mallejantje, luis_3_161, bankschroefje, ikwileentweezitsbank, robert m en klein groen mannetje. Hoe komen ze erbij?? Klinkt niet echt aantrekkelijk!
  • Onze vis heeft officieel 3 pogingen gedaan om te ontsnappen, de oranje vis (van Thabang) sprong bijna uit de kom. Ik wist niet dat vissen zo'n 5 centimeter konden springen. Toch maar iets extra water eruit gehaald, je weet maar nooit!
   

2 opmerkingen:

  1. Nog van harte met je ouders, wat een mooi jubileum! Leuk blog ook weer, ik moest erg lachen om het klittenband verhaal...arme Thabang!! Enne, volgens mij voldoen jouw jongens precies aan het mannelijke plaatje, die zijn nog lang niet beïnvloedt ;-) houden zo!! haha!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog gefeliciteerd met je ouders.
    En ik denk dat Sofie de mol is :-)

    BeantwoordenVerwijderen