Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

donderdag 26 december 2013

Over radiogepruts, nagellak en stomme post

      
  • Wat heerlijk, we hebben 2 weken vakantie!
  • We zijn de vakantie goed begonnen met een feestje van opa ..... 67 jaar! 
  • Thabang wordt steeds eerder wakker (eigenlijk moet z'n bedtijd wat verschoven worden) en Momo de aap-wekker doet nu om 6.10 uur de ogen open. Dan mag Thabang eruit. Helaas roept hij meestal vanaf half zes of Momo al bijna zijn ogen opendoet? Dat is dus niet de bedoeling! Nu heb ik er een beloningssysteem aan gekoppeld en nou kan hij het wel! Zucht. Voor in deze vakantie is dat natuurlijk wel lekker, maar daarna moet hij ook luisteren zonder beloning!
  • Sam en ik zijn fan van Serious request van 3 fm! Wat een mooie actie. Voor 10 euro hebben we een leuk plaatje aangevraagd! 
  • Weer een groot schilderij in opdracht klaar, komende week beginnen met een pop-art schilderij. 
  • Ook weer fijn .... dennennaalden uit Thabang's haar vissen!
  • Zondag zijn we heerlijk met z'n drieën wezen schaatsen, we waren de eersten en hadden de hele ijsbaan voor onszelf (niet lang, maar toch).


  • Ik kreeg nog een heel leuk kerstcadeautje door de bus, ahum! Een bekeuring, 8 kilometer te hard, 65 euro! Zo zonde!
  • Sam & Thabang spelen de afgelopen dagen 's morgens zo een paar uur samen op Sam's kamer, heel fijn! 
  • Thabang saboteert op school het hulpjesbord! Elke dag als hij de klas in loopt, doet hij een poging om de wasknijper op "Thabang" te zetten zodat hij hulpje kan zijn. Gelukkig trapt de juf daar niet in!
  • Op de school van Sam en Thabang hadden we een kerstwandeling. Alle kinderen hadden een lampion (Thabang heeft 'm maar 7x laten vallen) en we moesten de sterren volgen. Onderweg kwamen we langs een kerstkoor, een wensboom, kerstmuziek, vuurkorven, een wensboom en dansende engelen. Erg gezellig!
  • Op kerstavond zijn we naar de kerk geweest en oma was de pastor. Een hele moderne pastor! Ze werd gebeld op haar mobiel dat het kerstfeest bijna niet doorging en liet Jozef en Maria op een bakfiets door de kerk rijden op zoek naar een plek om te overnachten. Heel mooi was het.    
  • Sam zit in de auto meestal voorin en soms zit hij dan aan de knopjes van de radio. Nu heeft hij de volumeregelaar ontregeld. Als je de radio harder of zachter zet dan piept hij vreselijk hard! Irritant!
  • Bij de buitenschoolse opvang heeft Thabang het voor elkaar: hij mocht nagellak!!! Ieuwwwwww! Elke nagel een andere kleur. Dus de volgende dag de nagellak remover in de aanslag. Nou, ik mocht nog niet wijzen naar zijn vingers. Oma moest het eerst nog zien (en meer dan 20 anderen die daar op visite waren). 
  • De tussenstand van de kerstkransjes in de boom: er is (tot nu toe) nog geen enkel kerstkransje stiekem naar binnengewerkt!
  • Thabang is erg bezig met waar hij vandaan komt. Hij vraagt waarom hij geen vader heeft? Waarom hij niet uit mijn buik komt? Uit welke buik hij dan wel komt? Waarom hij bruin is? Etc.
  • En op een vroege ochtend zei hij: mama, ik doe net alsof ik uit jou buik kom, hoor!
  • Ik werd op kerstmiddag nog even verwend door een vriendin met allerlei cadeautjes en voor de kinderen (neppe) champagne, lief!
  • Thabang hoefde nooit soep, maar wilde het nu wel weer eens proberen. De kippensoep was nog heet en ik zei dat hij maar even moest blazen. Nou, de hele lepel soep vloog in het rond (o.a. op mijn trui), iets té enthousiast. En later zie ik 'm zo zijn broodje chocoladepasta in de soep dippen!
  • En Sam hoorde ik tijdens het tanden poetsen ineens "sorry, sorry, sorry" roepen. Had hij de tandpasta uitgespuugd in de wasmand i.p.v. in de wasbak! 
  • Bij opa en oma hebben we een heus kerstdiner gehad, wel 5 gangen ..... om te smullen!  
  • Afgelopen maandag waren we alweer 2 jaar bij elkaar! Samen met tante Judith zijn we naar de Waarbeek (een mini pretpark) in Hengelo geweest. Wat een feest! En we hebben het lievelingsgerecht van Sam & Thabang gegeten: spinazieschotel! 





  • Zo mooi om deze week even extra terug te blikken op de afgelopen 2 jaar. Ik heb de foto's en filmpjes nog eens weer bekeken. En de verhalen op dit weblog nog eens weer gelezen. Sommige dingen ben ik gewoon helemaal vergeten. Soms een brok in mijn keel en soms ook vreselijk hard gelachen! Dat we de appelsap hadden opgedweild met de badmat en dat er de volgende dag een hele invasie mieren op bezoek kwam, dat Thabang altijd dankjelel zei, dat Sam droomde over dat arme schaap vastgebonden in het busje, etc, etc. Nog even in de herhaling: een filmpje van de eerste dag en nog eentje waar hij hard moet lachen.

Thabang voor het eerst in bad!
 

 
 
 




1 opmerking:

  1. Oja, dat arme schaap. Die was ik ook vergeten. Nou dat Sam daar over droomde dat was heel begrijpelijk, het was echt een zeer dieronvriendelijke manier van vervoeren

    BeantwoordenVerwijderen