Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

donderdag 5 december 2013

Over poedersuiker op je schoot, zweet-pepernoten en wat je ziet als je de bank aan de kant schuift

 
  • Thabang gaat zo goed ineens!! Soms een stap terug en nu ineens twee vooruit! Wat minder vaak chagrijnig (heel fijn!) en hij maakt nu zelfs grapjes over dat 'ie boos is. Mama, ik ben heel boos op jou! Dan zoek ik al bijna dekking en dan zegt hij: "grapje"! 
  • De taalontwikkeling gaat goed vooruit met Thabang, hij gebruikt woorden als klokhuis, uitgestorven, benieuwd en zinnen als "mam, vond je dat niet prettig?", "mama, je rijdt als een rally auto, mag 'ie nog harder?" en "Ik breek mijn nek echt nog een keer" (hoezo hoor ik hier mezelf terug?).
  • De rommelpiet kwam langs, maar dat maakte Thabang niets uit, hij liep om de rommel heen, pakte z'n cadeautje en zei er verder niets van!
  • Soms passen we op. Vorige week op Cas en Fien en zondag op ons neefje Stef. Hij noemde Sam papa en mij mama.
  • Sam trekt wat betreft kleding alles aan (behalve roze), Thabang is daar veel preciezer in en die wil alleen maar aan wat hij mooi vindt. Maar daar ben ik het vaak niet mee eens, bijvoorbeeld in een zwarte (pieten) legging naar school! Tsss, lelijk!
  • Ik heb deze week een autismebelevingscircuit gevolgd. Je kruipt in de huid van iemand met autisme en ervaart hoe zij de wereld zien en tegen welke problemen zij aanlopen. Hoe frustrerend! Wel heel leerzaam en interessant om dit te ervaren. Ik heb een paar kinderen met autisme in de klas, dus ik kan er gelijk wat mee.
Kapla, mooiste speelgoed wat er is!
  • Het is al bijna winter en dus heb ik de weg naar de gevonden voorwerpen op school al weer gevonden, Sam was z'n gloednieuwe sjaal kwijt!
  • Thabang heeft een nieuw idool: de pink panter, mooi roze!
  • Sam moest een surprise voor een vriendje maken voor school. Omdat Liam zo houdt van roofvogels heeft Sam een uil in elkaar geflanst! Thabang had ineens bruine verf in z'n broek en dat terwijl ik nog zo heb geprobeerd Thabang uit de buurt te houden. Wel mooi gemaakt Sam!
Trots!
  • Er wordt heel wat gediscussieerd de laatste tijd. Nu las ik weer dat mandarijnen slecht voor je zijn, je wordt er toch niet goed van! We eten er soms wel 3 op een dag (per persoon). Dat er nog geen discussie is ontstaan over de pepernoten die je in de schoen doet? De volgende ochtend zijn ze helemaal slap en volgezogen met zweet (tenminste bij Sam & Thabang) en weet ik wat nog meer voor een vuiligheid, lijkt me ook niet echt gezond ......
  • Over een discussie gesproken, ik zag deze week een filmpje (uit Amerika) over een discriminatie experiment  (http://youtu.be/tkpUyB2xgTM). Kinderen moesten kiezen uit een pop met een blanke huid en een pop met een bruine huid. De kinderen kregen vragen voorgeschoteld als: Welke pop is lelijk? Welke pop is aardig? Welke pop is slecht/stout? Welke zou jij willen zijn? Met welke pop zou je graag willen spelen? etc. 70% van de kinderen waren positief over de blanke pop en negatief over de pop met de bruine huiskleur. Best wel schokkend en triest! Gelukkig denken ze daar in Hellendoorn niet zo over (tot nu toe dan).  
  • We zijn zondag even wezen wandelen in Haarle. Konden we gelijk een Twentse traditie bewonderen .... midwinterhoorn blazen.
  • Thabang zal wel denken: als ik geen horloge om mag naar school en naar de BSO dan teken ik er zelf wel één met stiften op de onderarmen/polsen!
  • We moesten naar de tandarts: Sam en Thabang hadden geen gaatjes! Bij Thabang zei de tandarts nog dat hij zo'n prachtig gebit heeft met prachtige witte tanden. Mee eens! Daar kunnen Sam en ik alleen maar jaloers op zijn!
  • De elektrische trein van Duplo was al een maand kapot. Wel heel jammer, want daar wordt nog steeds veel mee gespeeld. Thabang liet hem per ongeluk vallen ...... en toen deed hij het ineens weer, mooi zo!
  • Stephanie trakteerde zaterdag op oliebollen! Lekker met poedersuiker! Jammer dat Sam de hele bus poedersuiker op zijn schoot liet vallen! 
  • En Thabang stopte chocolademelk in zijn neus ..... ook fijn!
  • Mungo is alweer een jaar niet meer bij ons. Wekelijks zeggen Thabang en Sam dat ze hem zo erg missen! Of ze vragen om een nieuwe hond! 
  • Het stond al een tijd op mijn to-do-lijstje: minder chocola eten! Ik ben al 5 kilo afgevallen!
  • De doos met auto's werd steeds leger, nu hebben we de bank maar eens aan de kant geschoven! Aha!
  • Ik had vorige week een studiedag en toen hebben een soort van kwaliteitenspel gedaan. Collega's mogen je dan kaartjes geven die bij je passen (kwaliteiten of negatieve eigenschappen). Ik kreeg o.a. makkelijke prater (écht niet waar) en intelligent (ha, ha).  
  • We hebben woensdag sinterklaas gevierd met opa, oma, zussen en aanhang. Sam en ik hadden een videoboodschap gemaakt, waarbij Sam een sint is en over iedereen wat zegt! Daarna pakjes voor de kinderen en gourmetten. Na het eten ging Thabang naar bed en konden we starten met het grote hilarische-sinterklaas-cadeautjes-ruil-spel (kun je downloaden op de website van Kruidvat), echt geweldig! Sam had voor 5 euro een scheetzak, een tol en een springveer gekocht en hij wist echt zeker dat iedereen daar heel blij mee zou zijn!!  
  • Naast een paar mooie cadeaus had ik zelf de-kitschigste-opperlelijkste-hond-met-tutu-kersthanger als cadeau ingepakt. Die wilde natuurlijk niemand hebben!! Opa was helaas de klos en moest dit prachtcadeau wel accepteren!! 
Ineens stond daar een zak met pakjes!

Lekker gourmetten!

Daar komt sint aangesjeesd bij Sam & Thabang op school!

Sinterklaas bij Thabang in de klas!
 
En de videoboodschap van sint:
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten