Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 11 december 2013

Over een oogmeting, de krimpie-dinkie-mislukking en een bult op Thabang's voorhoofd


  • Mijn zus heeft de sleutel van een prachtig nieuw huis gekregen. Dat moesten we gelijk maar eens van dichtbij bekijken, zeg maar bewonderen, want wat een mooi huis met heeeeel veel ruimte. Ook goedgekeurd door Sam & Thabang die van een verhoging gelijk een podium maakten vol zang- en danskunsten! Ben ook nog een ochtend wezen klussen, erg leuk om te doen! 
  • Thabang is dol op pinda's pellen (de doppen vind je overal terug) en opeten natuurlijk.
  • O, ik schaam me diep. Toen Thabang zich lekker aan het douchen was en z'n haren net weer fris en fruitig waren, wilde ik de douchekop weer ophangen, liet ik hem vallen ..... recht op het voorhoofd van Thabang, AUW!
  • Sam's schoenen gaan alweer twee maanden mee en dan zien ze er dus zo uit! Ik dacht dat ze nog wel 1 ochtendje mee konden naar school, niet dus .... hij mocht zelfs naar huis bellen voor een oplossing, hij kon er niet meer op lopen (ik was er niet, schoenen halen). Hij kwam op zijn gymschoenen terug.
 
Zelfs z'n voet steekt er uit! 

  • Maar nu gelukkig weer mooie blitse nieuwe schoenen!
  • Ik heb de school van Sam en Thabang weer blij gemaakt met een nieuw kinderkunstwerk. En een schilderij in opdracht is klaar.
  • Sam moest naar de kapper. Ik was nog boos van de vorige keer toen ze er te weinig hadden afgedaan. Dus ik heb zeer duidelijke instructies gegeven ........ alleen nu is er veel teveel af, niet echt charmant! Ach, met een paar weekjes ziet het er vast weer wat beter uit!
  • Thabang helpt me met de vissenkom, nou helpen ..... ik doe er dan zeker een kwartier langer over!

Hier spelen we het wolfje wervelwind spel,
waarbij de wolf echt kan blazen, leuk!
  • Toen ik Thabang afgelopen weekend moest corrigeren nam hij me dat niet in dank af en zei tegen mij: "ik denk dat jij niets krijgt van sinterklaas!" (is al lang het land weer uit)
  • Niet handig: adres-etiketten uitprinten op de verkeerde kant van het papier en Sam sprong per ongeluk op een kaarsenhouder, kapot. En ik gooide een halve flacon nagellak remover over mijn broek (sterk spul)!
  • Het moest er na 15 jaar maar eens van komen. Mijn ogen laten opmeten! Ja, mevrouw, u hebt zeker een bril nodig! -2,5. Oeps! Dus de komende weken maar eens op zoek naar een mooie bril of lenzen!
  • Thabang noemt de ruitenwissers van de auto ...... ruimtewezens.
  • Nostalgie, want tijd voor "krimpie dinkie"! Ik had laatst vellen krimpfolie gekocht. Dus konden we aan de slag met stiften. Sam en Thabang hadden een mooie kerstboom en kerstbal gemaakt. Daarna in de oven en dan gaat het krimpen, het vel papier wordt dan klein en dik. En, hops, in een paar seconden was het mislukt! Dus een nieuwe poging. Nog een keer tekenen en in de oven, maar het ging nog niet helemaal goed, ik snap er niets van? Vroeger deden we dat zo vaak! Binnenkort nog maar eens proberen (voordat ik mijn klas met een mislukking opzadel). 
  • Wat een geluk, Sam mocht met tante Stephanie mee naar de verloskundige (omdat hij 't zó interessant vindt dat ze een baby in haar buik heeft)! Hij vond het heel bijzonder!
  • Sinterklaas weg, dus tijd voor de kerstboom! Ik had alleen geen zand om de emmer mee te vullen. Dus ik dacht even wat zwart zand van een oude plantenbak erbij te doen. Toen ik daarmee de emmer had gevuld, vulde onze woonkamer zich met een vreselijke vieze geur van rottende eieren! Geen frisse dennennaaldengeur voor ons dus! Ieks!
  • Toen we eindelijk de lampjes uit de knoop hadden konden de kerstballen erin. Sam en Thabang hebben de kerstboom met z'n tweeën volgehangen. En nog mooi verdeeld ook! Niks geen vijf ballen aan één tak of alleen de voorkant. 
  • De kerstkransjes hangen er inmiddels ook in ..... ik heb ze geteld, ben benieuwd of er dit jaar nog spontane verdwijningen plaatsvinden?
Ik had er toch echt X-mas neergezet!
Maar deze is eigenlijk veel leuker!
  • Wel jammer dat bestuurbare auto's en mijn breekbare kerststal niet samengaan. Thabang parkeert rustig een Monstertruck in de stal!
  • Thabang noemt de drie belangrijkste figuren uit de kerststal: Jezus, Maria en Johan (Jozef).
  • Monstertruck in mijn mooie kerststal!
    (heb ik in groep 2 zelfgemaakt en is dus al zeker 31 jaar oud)





 

1 opmerking:

  1. Wat een leuke kerstkaarten, die foto's! En wat een leuke kinderen heb je toch!
    Hele fijne dagen!

    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen