Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 27 november 2013

Over verliefd, een kiepende salontafel en een vossenfilmpje


  • Sam's schaatslessen zitten erop! Er is weer een schaatstopper bij (stond op zijn diploma en daar ben ik het natuurlijk mee eens).
  • Pfff, ben heel blij dat het geklus aan mijn huis voorbij is, ik durfde een dag niet eens naar de wc, ha, ha .... het raam lag eruit en ik had bedacht dat ze nou net een nieuw raam zouden gaan plaatsen als ik even op de wc zit! Zul je net zien!
  • Ook in Hellendoorn is sinterklaas aangekomen (altijd een week later), dus nu kon Sam ook mee, gezellig! En Thabang wilde dit keer graag als piet!! 
  • Toen we hier in huis de sinterklaasspullen tevoorschijn hebben gehaald, kwam ik mijn paar handschoenen tegen in de zak van sinterklaas ..... die was ik al bijna een jaar kwijt!
  • Ook lekker pepernoten gebakken, altijd leuk! We hadden ook chocoladepepernoten, die waren natuurlijk het allerlekkerst! 




  • Bij het sinterklaasjournaal.nl kun je cadeautjes laten inpakken en dan zegt een piet echt je naam, zoals bij Sam en Marije. Behalve als je Thabang heet, die naam kennen ze niet, Thabang was toch wel een beetje teleurgesteld.
  • Voor de kinderen op school heb ik een dansje bedacht! En dat moest even goed door mij ingeoefend worden thuis. Ik hoop maar dat niemand me hier heeft zien dansen, huppen en springen in de woonkamer.
  • Thabang is helemaal gefascineerd door dit onderstaande filmpje. Hij wil het wel 100 x zien. En eerlijk gezegd, het is ook interessant!
  • Sam kwam vorige week verdrietig thuis. Hij had met rekenen fouten gemaakt. Hij was helemaal van slag! Hij is erg goed in rekenen en hij is het dus helemaal niet gewend om het niet goed te doen. We hebben er een paar keer een gesprekje over gehad en dat helpt gelukkig! En maar even goed ingepeperd dat fouten maken mag!  
  • Ik ben met mijn vader naar Eigen oogst geweest. Een expositie voor amateurkunstenaars. Ik doe zelf ook mee met een schilderij. Veel moois gezien. Ik kreeg nog een whats app-je van een vriendin dat ze op mij gestemd had, lief! 
  • Er zijn allemaal leuke nieuwtjes: mijn zus & zwager hebben een nieuw huis en het mooiste is: maar 11 minuten vanaf hier! I.p.v. in Nijmegen! En mijn zus heeft een nieuwe baan. Ik hoop haar nooit tegen te komen (want ze gaat op de eerste hulp in Almelo werken). En mijn zwager heeft een nieuwe baan! En mijn andere zusje ....... zij is zwanger! Jeeej, word ik voor de 2e keer tante!! Sam en Thabang zijn ook blij (Sam vroeg gelijk of hij bij de bevalling mocht zijn? ik denk van niet). Sam was zelfs in het begin zo enthousiast dat hij iets te vroeg aankondigde dat er met z'n tante iets was wat hij echt nog niet mocht vertellen (dat hadden ze dus snel door bij de kinderopvang). 
  • Als overbrugging wonen mijn zus en zwager even in een zomerhuisje op een camping bij Arnhem en daar gingen we zondag naartoe. Bij het huisje liep een hele nieuwsgierige, hongerige pauw. Sam en Thabang hebben 'm uit de hand gevoerd met brood, dat kriebelt! Even rondgewandeld en er was een kinderboerderij bij. We zijn gelukkig zonder vernielingen bij het huisje weggekomen ..... Thabang vergat elke keer dat hij niet mocht leunen op de glazen salontafel, want dan kantelde die. Twee keer ging de tafel met vaas (gelukkig een plastic frisdrankfles) met bloemen om. En Sam kiepte bijna een stoel om.


 Zonder geld toch proberen wat uit het voerapparaat te krijgen!
  • Vrijdagochtend struikelde ik over een tafelpoot en lag ik ineens languit in de klas! Geen blijvend letsel gelukkig. Wel alle kinderen in een deuk! 
  • Er hangt liefde in de lucht. Sam is op M. verliefd en Thabang is op L. Nu ik nog!
  • Op mijn werk werd ik aangesproken door een collega dat ik twee vieze handafdrukken/plakhandjes op mijn rug had staan! Die waren vast van Thabang, die elke ochtend een tijdje om mijn nek hangt! 
  • Tijdens het eten zegt Sam tegen mij: "je geeft wel heel veel onbruikbare info!" O.
  • Vroeger schreef ik altijd briefjes! Nu nog maar dan staan er vaak dingen op die ik moet doen! Sam kwam met deze leuke briefjes aan:

 

3 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je zus dichtbij komt wonen en je andere zus zwanger, allemaal leuke dingen die er aan komen.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke blog weer. Fijn dat je weer naar de wc durft ;-) enne.... Lerato hoopt wel dat zij de L is waar Thabang op verliefd is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha wat een belevenissen elke week weer! Ik hoop ook dat je nu weer naar de wc durft! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen