Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 20 november 2013

Over een 10+, nepsnot en zwarte sint

 
Nepsnot!
  • Ons huis wordt flink aangepakt. Er komt vandaag boven dubbelglas, al het hang- en sluitwerk is gecontroleerd. Klemmende deuren worden afgeschaafd. Dus ik zei tegen die meneer dat de deur richting de keuken ontzettend klemt. Wil ik dat even mooi demonstreren .... klemt 'ie niet meer! Nouja! Knullig, zeg. Meer dan een half jaar kon je hem niet, zonder grof geweld te gebruiken, openen. Pfff, de enige verklaring die ik er voor heb is dat het nu wat kouder is en dat de deur daardoor weer wat minder uitgezet is. 
  • Ook staat ons huis in de steigers voor een schilderbeurt. Sam en Thabang vinden dat alleen maar leuk zo'n klimrek (vind ik niet). 

  • De hele week zitten we vol spanning het sinterklaasjournaal te kijken. De staf is toch wel op tijd bij sinterklaas? Gelukkig konden we op tv zien dat het goed is gekomen. En 's middags konden we sint van dichtbij bewonderen! Hij is als een gek met een boot naar Nijverdal komen varen! Sam was naar zijn vader, dus hij kon niet met ons mee. Volgende week zaterdag is er een herkansing, want dan komt hij officieel in Hellendoorn aan.
  • Tssssssss, dacht ik dat ik Thabang even makkelijk kon aankleden als piet! Niks niet! Hij wilde persé als sinterklaas naar de intocht. Ik heb nog geprobeerd hem met gouden-zwarte-pieten-oorbellen over te halen, maar helaas .......


Deze piet ging er met Thabang vandoor: 
"Hier is de sint, hier is de sint", riep hij!

  • Op school heb ik een pieten postkamer gemaakt waar kinderen allerlei opdrachten mogen uitvoeren (in pietenpak): envelop vouwen, postzegel ontwerpen en pakketjes inpakken.
  • We maken het ook gezellig in huis met sinterklaasspullen! 
  • Natuurlijk mocht er een schoen gezet worden, zelfs 2x (ook bij oma & opa).
  • Thabang kreeg bij opa en oma een soort werkboekje, nou dat vond hij maar niks, ha, ha! Hij houdt meer van auto's. Zo had ik hem afgelopen week ook blij willen maken met een nieuwe schooltas en ik had die verstopt in de woonkamer. Wat een teleurstelling toen hij z'n gloednieuwe tas vond, hij heeft toch echt liever auto's!
  • Sam heeft een puzzelboek in z'n schoen gekregen, heel leuk. Een vraag in het boek: wie maakt er een web? Sam kan er echt niet opkomen. Sam denkt namelijk alleen maar aan computers (!) (het world wide web) i.p.v. aan een spin. Het moet niet gekker worden. 


  • Er ontstaat op mijn boekenplank al een behoorlijke stapel met spullen die of hoog moeten worden weggezet (zoals visvoer) of afgepakte spullen waar ik gek van wordt (neppistolen, bestuurbare auto's en lawaaispeelgoed zoals fluitjes). 
  • Het is weer tijd voor de jaarlijkse schoenendoosactie. Eén van de mooiste acties die je kunt doen! Wat is er leuker dan een cadeau te krijgen? Iemand anders een cadeau geven!
    Door een schoenendoos te versieren en te vullen met allerlei bruikbare en leuke spullen kun je een kind ergens anders op de wereld heel blij maken. Er zijn nog zoveel kinderen die nog nooit zo’n schitterend cadeau hebben gekregen. De schoenendozen gaan dit jaar naar Armenië, Costa Rica, India, Sierra Leone, Togo, Roemenië en Congo verstuurd worden. Meer informatie op http://www.actie4kids.org
Vullen maar, die schoenendoos!
 
  • Thabang heeft deze week een bijzonder eetpatroon! Zo heeft hij een stuk ballon doorgeslikt, op school een schuimbal gegeten en heel veel kraaltjes. Nu afgesproken dat hij alleen nog maar eten mag eten! 
  • Op school hebben we dinsdag een juffendag gehouden en zo onze verjaardagen gevierd. Met de kinderen zijn we naar een museum in Enschede geweest en we hebben pannenkoeken gebakken. En ik ben verwend met zeker 10 cadeaus! Een erg geslaagde dag.
  • Geluk: een paar 100 meter in de file staan en dan net op snelheid worden gecontroleerd! Scheelt weer een bekeuring!
  • Op school mochten de kinderen als opdracht een bekerbouwwerk maken, dat is nu klaar, dus kan Sam lekker aan de slag met papieren koffiebekers!
  • Sam kwam terug met een 10+ voor geschiedenis! Hij had zelfs punten gescoord voor de bonusvraag! Dus trots hier! De bonusvraag ging over welk museum je zou willen beginnen en waarom daar veel publiek op af zal komen. Sam had een snoepmuseum bedacht!
  • En niet alleen trots op Sam ..... ook op Thabang! Ik had afgelopen maandag een gesprek op school (elke 6-8 weken). En wat gaat Thabang goed vooruit! Hij ontwikkelt zich goed, hij past er helemaal tussen in groep 1. Hij helpt andere kinderen, kan zich steeds langer concentreren en ook het luisteren in de kring gaat beter! Ik hoef pas op 17 februari weer terug te komen, wow! Ben ik mooi de gelukkigste moeder van de wereld met deze twee jongens (meestal dan)!!
  • Wat een lol hebben Sam en Thabang met de grappendoos. Een doos vol met nep-artikelen zoals een nepkakkerlak, nepovergeefsel, nepdrol, nepoog, nepsnot, etc. Lekker iedereen voor de gek houden, wat een plezier! 

Hier nog een nepsnotfilmpje: 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten