Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 13 november 2013

Over permanent, vieze kinderen en hamsteren


  • Afgelopen week was druk! Komende week ziet er gelukkig een stuk rustiger uit.
  • Bij het nationaal schoolontbijt schaamde ik me wel een beetje .... ik had die pyjama die ik gevonden had beter even kunnen uitwassen! Na 10 jaar in de kast te hebben gelegen rook hij best een beetje muffig!
  • Ik ben met twee vriendinnen naar de Ladies night geweest! We kregen een welkomstdrankje, er was een dans te zien, er liepen mannen in een hartenkostuum, dat paste bij de film: mannenharten. We deden een quiz en natuurlijk gingen we naar huis met een Goodiebag. Een leuke avond!
  • Sam is begonnen met 4 lessen schaatsen in Enschede. En wat kan 'ie het al goed! Hij mocht zelfs met z'n groep naar de buitenring.



Sam en zijn vriendje hebben de schaatsleraar geïnterviewd, 
dit was een opdracht van school, heel serieus werk, hoor!
  • We hebben met vijf vriendinnen van de Pabo afgesproken. Veel herinneringen opgehaald en gelachen. Ook kwamen er foto's tevoorschijn van 16 jaar geleden, echt grappig! Veel te grote blouses en zo'n fout permanentje! 
  • Ik heb een paar interessante artikelen gelezen. Over de adoptiemonologen, over autisme en over voeding, Het schijnt dat de eerste 1000 dagen voeding heel belangrijk zijn voor je verdere leven (heb ik die nou net gemist bij Thabang)!
  • Vrijdagavond ben ik samen met mijn vader en zusje naar het 1e concert van mijn moeder geweest, ze zingt sinds kort bij een oratoriumkoor. Voor mij compleet nieuw, met al die klassieke muziek en Latijnse teksten. Maar het was echt wel mooi! Mijn vader had een vip-plek en zat met een big smile naast de burgemeester.
 Lekker lang in de pyjama en dan spelletjes doen!
  • We zijn zondag alleen het huis maar uit geweest om even te crossen op de crossbaan! Even de energie kwijt raken. Alleen lagen er wel erg veel plassen, maar teruggaan was geen optie. Ze zagen er na die tijd lekker vies uit! Thabang is 2 keer gevallen en Sam had geen spatbord, tsja.
  • Sam kwam vrijdag thuis met het bericht dat hij per ongeluk een jas van een klasgenoot kapot had gemaakt. Of ik ouders wou bellen voor een schadevergoeding. Sam voelde zich er erg naar over en was blij dat ik er niet boos over was (kan gebeuren), anders had hij zich z'n hele leven naar gevoeld tegenover het meisje van wie de jas was, vertelde hij. Zo erg is het nou ook weer niet, hoor Sam!
  • Zaterdagavond was mijn allerliefste vriendin jarig. Ik had haar het spel weerwolven cadeau gedaan en voordat zij het in haar klas zou gaan spelen moest ze het eerst zelf eens proberen. Dus op de verjaardag twee potjes weerwolven gedaan (niemand kende het, dus ik moest 2 keer de spelleider zijn). Het was leuk!
  • Sam en Thabang moesten een doos en een rol pakpapier meenemen naar school. Thabang gaat met één rol heen en komt met een extra rol terug! Dus toch maar even tegen de juf gezegd dat die grote rol pepernoten-inpakpapier niet van ons was.
  • Er wordt een ''horrorwinter'' verwacht met veel sneeuw, heel veel sneeuw in november, december en januari. Meteorologen voorspellen de zwaarste winter in 100 jaar en voorzien grote problemen door de extreme kou en de grote hoeveelheden sneeuw ..... wij zijn dol op sneeuw en ijs (zonder horror dan), ben benieuwd!
  • Ik kreeg complimenten van een een heuse vissenkenner! De vissenkom was zo schoon en het water zo helder. En ja, de vissen leven ook nog steeds!! 
  • Thabang heeft twee nieuwe woorden die hij gebruikt: gottegod en gossiemijne. Hoe hij erbij komt? Geen idee, die woorden gebruik ik niet.
  • Sam mocht zaterdag kiezen wat hij wilde eten .... hamburgers! Hij heeft ze zelf gebakken. Met lekker veel sla en tomaten was het heerlijk smullen:
Hamsteren!
  • Ik had net met Sam gelezen over verhaspelingen. Zegt Thabang later: "Kijk, mam, ik heb twee gebreken bonen!" (deed 'ie net of hij twee gebroken benen had)
  • Nog een paar nachtjes en dan komt sinterklaas! Sam kan niet wachten en is er nu al onrustig van (zoals elk jaar).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten