Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 25 september 2013

Over goud, kusjes en mannen in mijn tuin


  • Mijn zus en zwager hebben een nieuwe bakfiets, gaaf! Past perfect!
  • De ouderavond die ik zelf moet geven zit erop, gelukkig .... ik word er altijd zenuwachtig van. 
  • Ik ben sowieso heel druk met school zo aan het begin van het jaar! Sam zei zelfs dat ik veel achter de computer zat, bah daar baalde ik wel vreselijk van. Nu heb ik per ongeluk het programma wat ik thuis nodig heb om op de schoolcomputers te kunnen in quarantaine gezet, dom dom, ik kan dus nu echt even niets voor school op de computer doen. 
  • Sam heeft zijn eerste proefwerkcijfer binnen: een 8,5 voor biologie, goed gedaan!
  • Zondag opgepast op Cas & Suze en lekker gewandeld. Na twee boswandelingen is onze herfsttafel alweer compleet!
  • Ik heb gelachen om de opmerkingen van Sam. "Mam, ik wil toch wel een kus, alleen als we met z'n tweeën zijn. Ik geef je liever geen kus als er anderen bij zijn, dan wil ik grappig doen." 
  • We moesten met Thabang voor een controle naar het ziekenhuis, alles is weer prima in orde, ze vinden ons maar saai!  
  • Thabang was mij zat en zei: "ik wil jou niet meer, ik wil bij Judith wonen". Pfff. Ben wel wat gewend gelukkig ........
 
  • Een vriendje van Thabang is komen spelen, Mike. Het samenspelen gaat echt goed! En er willen steeds meer vriendjes spelen, hoe leuk is dat! En wat ben ik blij met de keus om Thabang nog een keer groep 1 te laten doen ("ik help nu alle andere kinderen die het allemaal nog niet snappen").
  • Ik heb weer twee grote schilderijen klaar, 1 popart en 1 kinderkamerschilderij, op naar de volgende klussen.
  • Nou komen hier (bijna) nooit mannen over de vloer, vandaar dat ik toch wel even schrok toen ik twee weken geleden zomaar een man in mijn achtertuin van alles zag opmeten? Het was iemand van de woningstichting. En deze week alweer! Zag ik een man met de ladder aan de voorkant van mijn huis de boel opmeten? Daarna belde hij aan. Hij was van het glaszetbedrijf. Ik krijg boven overal dubbelglas en een nieuwe voordeur. Waarom doen ze dat niet andersom, eerst aanbellen en dan opmeten? Is toch logischer? 
  • Zaterdag was de 3e medaillewedstrijd (en voor ons de laatste van dit jaar) van de atletiek. Sam heeft het heel goed gedaan. De stand van de 6 onderdelen: 4 keer brons, 1 keer zilver en 1 keer goud. Goud heeft hij bij het hoogspringen gehaald, heel knap. De vorige keer sprong hij 0.85 m en nu 1.05 m.  

In actie met kogelstoten! 
  • We zijn dol op onze vissen! Ik vind het ook veel leuker dan ik dacht! En de bak is na 2 weken nog niet vies, dus qua schoonmaken niets te klagen. Jammer van de opmerking van Sam: ik hoop dat je beter voor dieren (lees: vissen) kan zorgen dan voor planten, want die gaan allemaal dood. 
  • Onvoorstelbaar maar Thabang doet altijd z'n schoenen verkeerd om. Je zou toch zeggen dat ze de helft van de tijd (50% kans) ook wel goed aan zijn voeten moeten zouden zitten, niet dus, nooit! Met laarzen gaat het net zo. Apart!
  • Sam en Thabang helpen me met koken, champignons borstelen, jus maken, etc). We doen nu wel veel langer over het koken, maar het is wel een stuk gezelliger (en Sam wil zelfstandiger worden, hij wil met 18 jaar op kamers). 
  • Sam was een nacht vreselijk benauwd, het leek wel pseudokroep, maar dat is maar tot je vijfde? Maar in ieder geval maakt Sam dan van die gierende geluiden en heeft hij zo'n soort blafhoest. 
  • Komt Thabang dinsdagochtend in paniek uit bed: "ik ben bang, ik ben bang". Hoort hij de kerkklokken!!! Ha, ha. Ik woon vlakbij de kerk en de kerkklokken gaan om 7.00 uur, die hoort hij dus nooit, want we zijn meestal voor half zeven al beneden. Wel erg om te beseffen dat hij dat dus nog nooit gehoord heeft, vooral heel zielig voor mij ...... écht altijd vroeg het bed uit!  
  • Tsja, de Hellendoorn rally was het afgelopen weekend, daar kom je natuurlijk niet onderuit met twee jongens. We stonden in Almelo te kijken. Na één auto voorbij te hebben zien scheuren, lag de rally een uur plat. Er was een flinke crash. Na een uur werd de race hervat en dat was zeker het wachten waard. Sam en Thabang vonden het prachtig, volgend jaar willen ze een hele dag, o, o! Zie filmpje: 

En hier nog een filmpje van de crash:




1 opmerking:

  1. Even over die 50%: dat zeg ik ook altijd... Bertho is nu ruim 8 1/2 en ik kan voorzichtig zeggen dat het iets beter gaat. Gisteren verkeerd om, maar vandaag goed (toch??). O enne, hij wil NOOIT op kamers, maar altijd bij mij blijven wonen.
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen