Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 11 september 2013

Over echt lelijk, mijn verdwenen handtas en het feestje van Thabang

  • Thabang is gek op stukken zeep, het is haast niet aan te slepen (als hij het maar niet opeet?). Hij zeept zichzelf zo goed in, dat 'ie telkens helemaal wit is. 
  • De bruiloft van een collega was een heel gaaf feest, lekker veel gedanst! Helaas erg dichte mist op de terugweg, ik moest op de TomTom kijken hoe de bocht liep, gevaarlijk!
  • Thabang: "Echt waar, hoor mam .... je ziet er lelijk uit! Echt heel lelijk!" En bedankt maar weer!
  • Ik ben naar de ouderavond van groep 1 en van groep 6 geweest. Veel fijner om toe te kijken, dan zelf zo'n ouderavond te doen! 
  • Sam kreeg een taalboek mee naar huis. Ik moet altijd erg glimlachen om de inhoud! Als Sam een tentoonstelling mag organiseren stelt hij het geschilderde hoofd van zijn broertje tentoon, omdat hij dat bijzonder vindt. En als hij over zichzelf informatie moet opschrijven: ik kan heel goed spelen, ik wil op gym. Ik mag nooit lang op de ipad van mijn ouders en dat vind ik stom. Als ik 20 ben zal ik weggaan van huis (bai bai). Mijn beste vriend is Lars en Cas. Samen willen we op reis naar Venetië. En als hij vier vervelende klussen moeten opschrijven noteert hij: stofzuigerzak uitzoeken, kelder opruimen, wc schoonmaken, onkruid weghalen. Vervolgens komt de vraag welke personen het vuile werk dan mogen opkappen: mama, mama, mama en mama.
  • We zijn voor de laatste keer met Thabang naar het consultatiebureau geweest. Ik dacht: waarom eigenlijk, hij is toch al 5? Blijk ik dat zelf te hebben afgesproken een jaar geleden, ik had er geen idee van.
  • Toen het vorige week nog zo lekker weer was konden we mooi nog een keer naar het Lage Veld. Sam is helemaal naar de overkant (een eilandje) gezwommen! En dat moest ik hier op dit weblog vermelden, vond hij!    
  • Het zand heeft nu ook onze afwasmachine bereikt (vraag me niet hoe), maar alles zit onder het zand en alles schuurt.
  • Sam heeft een hele belangrijke atletiekwedstrijd gehad ..... hij heeft het heel goed gedaan! Zelfs met het hardlopen (zijn moeilijkste onderdeel) heeft hij brons gehaald! Hij heeft 1 kilometer hard gelopen in 4.45 minuut, dat doe ik hem niet na! Dus supertrots.
  • Het eerste gesprek met de juf van Thabang zit erop. Het gaat goed op school. We hebben nieuwe doelen gesteld: goed luisteren en 'stil zitten' in de kring! En hij mag de middagen nog bij mij blijven, jippie! Dat is zó fijn, want dat doet Thabang (en mij ook natuurlijk) echt goed, kunnen we nog lekker samen tijd inhalen! 
  • We zijn zondag Stephanie aan wezen moedigen bij de Strongmenrun in Hellendoorn: een tocht van 18 kilometer met 21 zware hindernissen (ze heeft zelfs een paar keer een schok (!) gekregen). Wel heel mooi om te zien, er deden 8.000 mensen mee. Echt een topprestatie!
  • De modeshow waaraan Thabang mee zou doen is verplaatst naar een weekend dat we niet kunnen, dus helaas voor Thabang! 
  • Nu weet ik het zeker, ik heb de leukste en liefste klas van het hele Onderwijscentrum!
  • Wat iets minder leuk was, ik kwam na een vergadering terug in mijn klas ..... weg handtas! Overal gezocht, maar geen tas. Kom ik later de conciërge tegen, heeft hij mijn tas! Als waarschuwing voor het niet goed opbergen van mijn tas! En dan heeft hij ook nog een foto gemaakt van de inhoud van mijn tas (help) en dat naar mijn 180 collega's gestuurd!!! Ik heb mijn lesje wel weer geleerd!
  • Zaterdag was Thabang jarig! Wat een feest!! Eerst samen met Sam een heerlijk ontbijt op bed gebracht. Daarna taart kopen en alles klaarmaken. Vanwege dreigende regen had ik eerst binnen alles klaargezet. Toen belde mijn vader: het blijft droog. Hup, alles naar buiten. Is alles buiten klaar, begint het te regenen. Alle kussens weer naar binnen en toen het droog was maar weer naar buiten. Later zaten we toch nog een beetje in de regen, irritant weer. Maar wel een superleuk feestje.  
Thabang's nieuwe fiets! Wat is Thabang er blij mee!
 (Sam's oude fiets met een lintje eromheen)


Tsja, gezellig onder 3 parasols en 4 paraplu's!
  • Maandag mocht Thabang ook nog een feestje vieren op school. Zingen, op muziekinstrumenten spelen, neptaart versieren en trakteren op fruitstokjes!  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten