Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 10 juli 2013

Over topografie, de Jumbo mevrouw en een rotte appel


 
  • De eerste 6 muggenbulten zijn alweer gesignaleerd! Op mij! Irritant!
  • Thabang en Sam hebben met de hele school afgelopen week een streep onder het schooljaar gezet ..... ze kregen allemaal een krijtje en mochten een streep op het plein zetten!
  • Die speciale nachtluiers die ik gebruik voor die vele plasjes van Thabang, die werken wel heel goed! Hij is ineens helemaal droog! Hij heeft niet eens meer een luier om 's nachts. Ik snap er niks van, maar Thabang is nu dus helemaal zindelijk!
  • Elke week als Sam een half uur muziekles had deden wij de wekelijkse boodschappen bij de Jumbo. Thabang wilde altijd naar dezelfde caissière, een hele lieve mevrouw (die van toen Thabang dat karretje had gesloopt en dat het niet erg was). Sam gaat niet meer naar de muziekles, dus samen nog even op de foto: 
 
  • We missen Mungo nog een heleboel, afgelopen dinsdag was hij anders 12 jaar geworden. Sam denkt dat 'ie nog wel een feestje viert onder de grond met al die kleine beestjes!  
  • We zijn niet zo gezond bezig: we hebben in één week de 3 p's gegeten! Pizza, patat en pannenkoek, schandalig! Gelukkig eten we wel heel erg veel fruit!
  • Thabang is dol op kaas! En sinds kort in het bezit van een heus t-shirt van de Alkmaarse kaasmarkt, met dank aan Mariëlla.
 
  • We zijn de vakantie goed begonnen. Met prachtig weer en een goed humeur! Sam zat zelfs op zijn eerste vakantiedag al topografieopdrachten te maken met de Bosatlas op zijn schoot.
  • Thabang kwam vertellen dat hij zijn appel in de prullenbak heeft gegooid. Huh, dat komt hij me nooit vertellen, er klopt iets niet?? Na even vissen (en in de prullenbak graaien, waar hij dus niet in lag) kwam ik erachter! Hij heeft de appel in de wc gegooid en doorgespoeld. Hopelijk hoef ik niet weer te bellen naar de rioolreinigingsdienst! 
  • Toen ik nog één dagje moest werken en Sam en Thabang al vrij waren, mochten ze de hele dag naar de buurvrouw! Ik kon ze in de pyama droppen. Ze mochten daar in bad, ze zijn naar een aardbeienplukboerderij geweest (en ze hebben zelfs bij oma en opa nog even een bakje versgeplukte aardbeien gebracht). Toen ik terugkwam mocht ik aanschuiven voor spaghetti, lijkt wel een "all inclusive" oppas!                                                                           
 
  • We zijn een tas van Thabang kwijt. Dus werd er gezocht, op school en de BSO. Zijn naam staat erop dus de kans is klein dat iemand zich vergist heeft (ik ken geen andere Thabangen). De tas die we zochten hebben we niet terug gevonden, wel een andere plastic tas. Daar zat een certificaat in dat hij goed heeft meegedaan aan de Koningsspelen van máánden geleden en er zat nog een appel in, zo aan de toestand van de appel te zien was die ook van 26 april, jakkes!!
  • Elk kind uit de klas van Sam moest op het uitgeknipte rode hart van Sam één woord schrijven wat het beste bij Sam past, een compliment (dit deden ze allemaal bij elkaar). Er staat van alles bij zoals lief, lolig, goed in taal, rekken en ale school vaken, grapgas, heel gek soms, ateletiek, overal goed in, slim, haar en grapig.  
  • IJsjes, we eten bergen ijsjes. Toen we op de fiets naar de ijssalon gingen voor een ijsjesdate met opa en oma, zei Thabang: ik heb buikpijn. Toen ik daarop zei dat hij dan maar beter geen ijs kon nemen, was de buikpijn direct weer over.
  • Vanwege 'censuur' heb ik er geen foto's van, maar ik vond het een grappig gezicht: Thabang een hele middag in z'n blootje achter het huis op tijgersloffen!
  • Thabang praat goed Nederlands met hier en daar wat taalfoutjes zoals stekelmug en konijnenteukeltjes.
  • Sam was bij zijn vader en Thabang en ik gingen ondertussen naar het Afrikafestival. Altijd een leuke sfeer, mooie muziek en dankbaar en blij dat ik daar met m'n eigen Afrikaanse mannetje rondloop!
  • Lerato krijgt concurrentie, Thabang is verliefd op Tsepo. En toen we terug in Hellendoorn waren liep Thabang gelijk naar Sam om te zeggen dat hij verliefd is op Sam en graag met zijn grote broer wil trouwen!!!! Fiet fiew!!


tussen de Afrikaantjes

 


Thabang & Tsepo





3 opmerkingen:

  1. Tussen de Afrikaantjes...briljant! :)
    gr.
    Joost

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Konijnenteukeltjes, te schattig woord en klinkt toch veel beter dan het orgineel ;) groetjes Mariëlla

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke foto´s weer en wat een leuk begin van de vakantie, ze geven volgende week nog meer mooi weer op dus veel plezier verder!!

    BeantwoordenVerwijderen