Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 17 juli 2013

Over Momo, bommetje en het feestje van Sam



  • We zijn heerlijk aan het genieten van de vakantie. Beetje fietsen, wandelen en als het mooi weer is mag een verfrissende duik niet ontbreken. Sam vindt het ook heerlijk om in de Regge te zwemmen. Thabang gaat alleen met z'n voeten erin (dat is tenminste de bedoeling).
 Even snel een zwembroek aantrekken (mag niemand zien).
 

Bommetje!

Picknicken & speelbos
  • De wekker van Thabang werkt steeds beter. Momo (zo heet de aap) sluit zijn ogen als Thabang gaat slapen, en als Momo zijn ogen opendoet mag Thabang het bed uit. De eerste keer had ik hem op 6.30 uur staan. Thabang riep meer dan een half uur lang: doet de aap al bijna z'n ogen open? Meer dan 30 keer! Nu heb ik 'm op 6.15 uur gezet, dit werkt nu redelijk. En de haan is er vandoor! Dus wat een nachtrust in deze vakantie!   
  • Jongens, pfffff! Ik denk dat ik straks ook erg blij ben als ik na 6 weken weer aan het werk kan! 
  • Thabang begint bijdehand te worden! Hé, waarom heb je dat papier in de prullenbak gedaan (i.p.v. in de papierbak)? Je moet wel met twee handen aan het stuur rijden! Etc.
  • Thabang speelt veel rollenspelen. Komt hij bij me: "mama, jij bent een vlieg en dan maak ik jou dood". En dan moet ik rondrennen door de woonkamer en dan gaat hij me achterna met een stopbord, ja, ja, leuk, hoor!
  • We zijn naar de bioscoop geweest: naar verschrikkelijke ikke deel 2. Heel grappig!


  • Sam had geluk, het was weer tijd voor het oma-en-Sam-uitje-met-een-nachtje-logeren-in-een-trekkershut! Dit keer naar Giethoorn. En wat hebben ze het leuk gehad! Zelfs 2x in een bootje gevaren, Sam schijnt een hele goede stuurman te zijn!
  • We hadden donderdag afgesproken met Kim bij het Henschotermeer (bij Amersfoort). Prachtig meer, alleen net een beetje te fris die dag. We konden niet zwemmen, maar de aantrekkingskracht van het water was te groot! En dus waren Thabang en Sam binnen een kwartier aan het zwemmen (en hadden ze het dus daarna de hele dag koud). Ik ook want ik had mijn schoenen vergeten en liep de hele dag op slippers. We hebben nog wel een mooie wandeling gemaakt rondom het meer en via een eiland. 


  • Thabang heeft het vaak over dat ik zijn moeder ben, voor altijd! "Ik hou van mijn moeder" en "mijn moeder is lief", zegt 'ie dan. "Maar als jij dood bent dan gaat iemand anders voor mij zorgen". We hebben hele gesprekken over dit soort onderwerpen. Wat gaat er toch allemaal in dat koppie om?
  • Sam was zaterdag jarig. Ik denk dan even terug aan 9 jaar geleden. Na 54 uur kwam Sam eindelijk! En hij was ook nog eens 15 dagen overtijd. Ik was dolgelukkig en helaas ook doodziek. En nu zijn we al weer 9 jaar verder en loopt hier een stoere vent rond. Hij was echt jarig (en hij was de hele week al een heuse stuiterbal). Van mij heeft hij een bureau gekregen (zelf in elkaar gezet!) en ik had via via een computer op de kop getikt. Deze had ik 's nachts stiekem neergezet. Bij het ontbijt op bed ontdekte Sam het ineens ..... verrassing! 


Na het eten bleven mijn zussen en aanhang patat eten, gezellig!
  • Overal vinden we wel leuke plekken! Dit plekje vonden we bij Ommen. Uren hebben ze daar met z'n tweetjes gespeeld ......
 

1 opmerking:

  1. Leuke foto's weer! Henschotermeer ken ik, mijn neef is daar getrouwd, had een grote tent daar, was erg leuk ondanks dat het in december was.

    Marianne en Bertho

    BeantwoordenVerwijderen