Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 26 juni 2013

Over schoolfoto's, naar bed met een lijstje en hete peper!



  • Sam en Thabang deden vorige week op het pleinfeest mee aan een skelterrace! Thabang moest wel erg zwaar trappen, bleek het hele rondje de handrem erop te staan! 
  • En ja hoor, toen ik Thabang zondag naar bed had gebracht, stond Thabang dus toch ineens beneden om 19.10 uur! Ik schrok ervan, stond 'ie met zijn big smile in de deuropening! Je moet zulke dingen ook niet hier opschrijven of hardop zeggen, ik weet het ......
  • Sam is op 13 juli jarig en omdat dat in de zomervakantie is, houden we volgende week alvast Sam's kinderfeest (samen met een vriendje). Ik wilde oppas zoeken voor Thabang, maar dat heb ik nog niet gevonden. Toen ik aan Sam vroeg wat hij ervan zou vinden als Thabang ook mee gaat? Zegt Sam: "dat vind ik alleen maar leuker!" Mooi, mooi! Ook weer geregeld! Het wordt een feestje met 15 (!) jongens, help!
  • Denk je in een rustig dorp te wonen, draaien ze op zaterdag tot 12.30 uur knetterharde muziek in het dorp (mijn bed trilde er van) en dat in combinatie met de haan van 04.25 uur ...... geen lange nachtrust!
  • Bij een teamuitje hadden we een Indiaas curry buffet. Ik dacht wat frisse sla te eten, niet dus, daar zaten flinke pepers doorheen, ai, ai, ai!  
  • Met Sam lees ik nu de "waanzinnig om te weten-serie" van de Hema. We hebben het boek over vurige vulkanen uit. Ik weet dus nu alles over pyroclastische golven, tuf, sintels en de Vulkanische explosiviteitsindex. Nu beginnen we in het boek over het weer.
  • Het gaat al twee weken zo goed op school met Thabang en dat merkt hij zelf ook. De juf blij, de kinderen uit de klas blij en Sam en ik ook blij! Hij heeft bijna elke dag 5 kruisjes verdiend! 
  • Sam kwam met een prachtig muziekrapport thuis: Zingen: goed. Theorie: goed. Instrument: heel goed. Belangstelling: goed. Algemene opmerkingen: Goed zo, Sam! Hopelijk ga je door met keyboard spelen of muziekles op een ander instrument!
  • Thabang heeft weleens tien echte vogeltjes in zijn haar gehad? Hij heeft in elke cabrio op de wereld gezeten? En hij vertelde onder het eten dat hij in het Avonturenpark heeft geknuffeld met een egel waarvan de stekels waren afgesneden en zonder mond en  ....... bla, bla, bla! Sam en ik kijken elkaar telkens aan, hoe verzint hij het? Wat een kletsmajoor!
  • Wat was het vorige week lekker weer, we hebben ons kleine zwembadje opgeblazen. Thabang kan uren met water spelen. Sam vindt dat moeilijk, die gaat echt lopen klieren. 



  • Maandag ben ik met Thabang naar het ziekenhuis geweest voor een controle, alles is prima in orde! En voor het allereerst een prik zonder te huilen, wat een bikkel! Verder weer goed gegroeid, vooral zijn hoofd (maar ik denk eerder dat het haar hier een rol speelt). Naar verwachting wordt Thabang 1.78 cm (en dan te bedenken dat hij anderhalf jaar geleden tot de kleinste 5% van Afrika behoorde).
  • Het weekend was heel relaxed. Zaterdag was ik niet vooruit te branden. Na 1 metertje onkruid trekken was ik er al klaar mee! Andere keer nieuwe poging. 
  • Op mijn eigen school was er vandaag een wisselochtend om alvast kennis te maken met de nieuwe kinderen/klas. Wat was het leuk en wat een mooi nieuw groepje krijg ik!
  • Vorige week gingen we naar Amersfoort voor de ontmoeting met de directeur van Beautiful gate uit Lesotho. Ze hadden daar ook een sproeier, dus even lekker afkoelen in onderbroek. Hier nog wat foto's van Thabang, Lerato, Thabelo, Thapelo, Mohau, Tsepo, Thabo, Kaylee en nog meer Lesothaanse kinderen!





  • Vorige week toen ik terugkwam van de ouderavond keek ik even bij Thabang op de kamer, zag ik allemaal knalwitte vlekken in zijn gezicht en bij zijn keel ..... had de oppas gezegd dat Thabang wel alleen mocht tandenpoetsen, ha, ha! 
  • We moeten nog één week naar school en dan hebben we vakantie! Om alvast te genieten van de voorpret hadden Sam en ik een vakantieplannenlijstje gemaakt met al onze ideeën. Sam is zo dol op vakantie, hij heeft zelfs met het lijstje in bed geslapen! 
  • Thabang houdt van borstbessenjam!
  • De schoolfoto's zijn klaar, deze is het mooist:


2 opmerkingen:

  1. Bent u nog op zoek naar een lieve kinderoppas? Neem gerust een kijkje op nl.care.com!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een hartstikke leuke foto de laatste. Dit is zeker een schoolfoto. Zitten de beide jongens ook op dezelfde basisschool?

    BeantwoordenVerwijderen