Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

donderdag 13 juni 2013

Over 100 bolletjes wol, een ochtendhumeur en diarree


  • Weer een week voorbij, wat gaat het snel! Ik ben echt aan het aftellen, nog 4 weken en dan zomervakantie.
  • Ik ben nog een avondje langsgeweest bij het kamp van groep 7 en 8 van onze school. BBQ, een bonte avond en we hebben het weerwolvenspel gespeeld, spannend!
  • We gingen zaterdag naar Het Lageveld (recreatieplas) in Wierden. Daar vielen we met onze neus in de boter want er was van alles te doen (wij kwamen er eigenlijk om te relaxen) ..... een beach event: luchtkussens, draaimolen, kano's, muziek, zandkastelen-bouwwedstrijd en nog veel meer. We zijn zelfs nog een rondje met de Enterse zomp (boot) wezen varen, leuk!
  • Thabang en Sam hebben trouwens niet veel nodig, die vermaken zich zo ook wel!




                                                                                 op de boot!
  • Thabang moest heeeeeeeel nodig naar de wc, dus ik op een draf achter 'm aan rennen, was het al te laat .... zag ik zo de diarree uit z'n zwembroek en over zijn benen stromen (en dit 2x!!!!), getver. 
  • Ik heb mezelf gebombardeerd tot afrokapper en heb alle puntjes van de dreads eraf geknipt! Het resultaat is beter dan als ik Sam bij knip, ik heb in ieder geval nog geen schokkende reacties gezien (bij Sam wel).
  • Maandagmiddag was er de evaluatie van het handelingsplan van Thabang op school. Heel wat minder leuk om over de mindere kant van Thabang te praten, maar wel heel herkenbaar wat ze zeggen. Dat hij 's middags niet naar school hoeft blijkt een goede stap. 
  • Zondagochtend tijdens een fietsrondje kwamen we langs de manege, ook hier van alles te doen! De menwedstrijden waren indrukwekkend, vooral als ze door de waterbak gingen. 

in de knuffelhoek
  • Thabang haalt een heleboel streken uit, dan zou je toch denken dat hij 's avonds telkens zijn bed uitkomt? NOOIT! Het komt volgens mij niet in hem op! (Is dit wel verstandig dat ik dit schrijf? Zul je zien dat ......).
  • Ons neefje (we hebben er maar 1) Stef was jarig, 2 jaar alweer. We hebben een leuk feestje gehad!
  • En toen was daar het schoolreisje van Sam & Thabang. Sam ging naar dierentuin Emmen en Thabang naar het giga konijnenhol. En toen had ik zo maar een dag voor mezelf, tot 16 uur!
  • Vorige week had ik een groepsbespreking met vijf collega's op mijn school. Sam had geen zin om naar de oppas te gaan, dus hij mocht in mijn klas blijven. Op een gegeven moment kreeg de intern begeleider (na 3 kwartier!) pas door dat Sam er zat, ze had hem niet gezien. Kan je nagaan hoe rustig en stil hij was! Dit had ik me een aantal jaren geleden niet kunnen voorstellen. 
  • Sam was zaterdag heel zielig! Thabang én ik hadden een flink ochtendhumeur te pakken!!! 
  • Bij mooi weer gaan onze autoramen helemaal open (voor frisse lucht en wapperende haren), helaas verdween er een autootje door het raam naar buiten, zonde! Moet ik dan echt alles uitleggen: "geen autootjes naar buiten gooien?" 
  • Maandagochtend begon Thabang wat minder goed op school .... hij vond het blijkbaar grappig om alle fietsen van de kinderen in de fietsenstalling om te duwen, wat een ravage! 
  • Op mijn werk gaat het goed, zo leuk. En dan denk ik dat ik de school nu wel zo'n beetje ken ...... was ik laatst verdwaald en per ongeluk bij het revalidatiecentrum terecht gekomen, na vele deuren en gangen moest ik de schoonmaakster om de weg vragen. En afgelopen vrijdag liet ik per ongeluk een vlinder uit onze vlinderkweek ontsnappen (dat moet je natuurlijk buiten doen). En dan ook nog 100 bolletjes wol laten vallen, pffff!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten