Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

donderdag 14 maart 2013

Over verplichte koekjes, een bubbelbad en een ooievaar

  • Sam kwam thuis na een dagje school met de mededeling dat er koekjes gebakken moeten worden .... 29 koekjes! Hoezo? Nou, omdat hij de enige in de klas was die geen naam op het blaadje had geschreven en de juf had nog zo gewaarschuwd: "wie zijn naam vergeet moet koekjes bakken voor de hele klas." En dus werden er op dinsdagmiddag koekjes gebakken.
  • Sam en Thabang hebben geld verdiend voor de vastenactie (voor Honduras). Bij opa en oma is de hele tuin bladvrij gemaakt! Wel 3 of 4 kruiwagens vol!    
  • Een vriendje van Sam zei over Thabang: hadden wij hem maar eerder opgehaald (uit Afrika). Als het nou zo makkelijk was .... gelukkig niet!
  • Ik heb zoveel lieve mensen om me heen. Ik krijg vaak spullen (zoals mijn 2e handse smartphone). En laatst een grote zak met mooie stoere kleding, staat Thabang goed:
  • Thabang zegt: bij een knipoog maak je één oog wakker.
  • Toen we op de snelweg reden, vloog er plotseling een ooievaar bijna tegen ons raam, ik moest echt uitwijken naar de andere rijstrook, dat was schrikken ...... zowat een geplette ooievaar tegen het raam!
  • Dit weekend mochten Sam & Thabang in bad en niet zomaar een bad: een bubbelbad! Met héél veel schuim. Ik was achteraf wel in shock ..... er bleef een dikke laag onverklaarbaar zand achter in het bad. Dat komt toch niet echt allemaal uit Thabang's haar?

  • Er moeten weer 6 nieuwe schilderijen worden gemaakt in de komende weken.
  • Het gaat niet helemaal goed met mijn leuke tijdschriften-stapel ..... ik begin nu eindelijk eens aan die van november!
  • Maandagmorgen heb ik met veel plezier iemand kunnen helpen met haar studie. Ik werd geïnterviewd en dat hebben we nabesproken. 's Middags heb ik een opstel geschreven over o.a. de piramide van Maslow, spiral dynamics, nature/nurture en weet ik wat nog meer voor termen. Dit was dus tevens een opfrismiddagje voor mij!  
  • Sam had een gitaar te pakken, dit vond 'ie wel heel erg leuk! Voorlopig houden we het nog even bij keyboard, hoor!
 
  • Wat ben ik een oen, ik heb nu pas het-natte-luier-mysterie opgelost! Op donderdagochtend heb ik altijd erge haast en om optimaal gebruik te maken van de tijd, laat ik Thabang op woensdagavond vast douchen. En vaak heeft hij op donderdagochtend nou juist een natte pyamabroek (door de luier heen), terwijl ik dan echt geen tijd heb om opnieuw te douchen en het bed te verschonen en een extra wasje te draaien. Maar nu ben ik erachter! Hij drinkt zowat de hele douche leeg! Met zo'n douchegordijn ervoor zie ik niets van wat hij uitspookt (er staan notabene 2 plastic drinkbekers!). Nou, drinken doet 'ie dus! Had ik dat niet een jaartje eerder kunnen bedenken .......
  • We zijn nog niet van de sneeuw af:
Sam op de atletiekbaan!
  • Het Nederlandse paspoort van Thabang is binnen! Nooit meer die gekke vermoeiende tijdrovende en vreselijk dure papieren rompslomp rondom adoptie! Ik ben blij!    
  • Nu hopen dat we dit gloednieuwe paspoort dit jaar kunnen gaan gebruiken! Een buitenlands tripje lijkt me wel wat! 
  • Het huis hebben we in paassfeer gemaakt:

Thabang vindt het vooral erg mooi als alles aan 1 tak hangt!
  • Dat whatsappen is heel handig, als tenminste niet iedereen zit te whatsappen want daar heb ik toch helemaal geen tijd voor! Wel een eer om nu bij het groepje van de "Pabo girls" te horen, hi, hi! 
  • De workshop met de klas van Sam zit erop! We hebben kunst gemaakt in de stijl van Corneille. Ik vind het supermooi geworden!


 

1 opmerking:

  1. Uhm dat van dat douchen en bedplassen had ik je wel kunnen vertellen... Hier van de week nog, met één verschil: Bertho draagt geen luier meer....

    BeantwoordenVerwijderen