Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

donderdag 7 maart 2013

Over een ondeugniet, de paspoortaanvraag en een overvliegend vliegtuig

 
  • Sam had al bedacht om met een paar kinderen een bandje (muziek) te beginnen: vriendje 1 op de gitaar, vriendje 2 op het drumstel, vriendje 3 op de blokfluit (?!) en hijzelf op de keyboard. Leuk idee, maar ik hoop wel dat ze dan snel andere muziek leren spelen, want liedjes over klop klop hamertje, sinaasappels, klokken luiden en een tingelingende visboer lijken me nog niet echt wat!
  • Zondag hadden we een feestje van Cas, 3 jaar is hij geworden! Een leuk feestje (al had Thabang al snel weer zo'n irritante toeter te pakken).
  • Zaterdag gewandeld bij de Lemelerberg, altijd mooi en aan het eind van de wandeling was er natuurlijk cappuccino & chocolademelk.
  • Toen ik op een ochtend stilletjes om 6 uur naar beneden sloop om me klaar te maken voor het werk, lag Sam op de bank te slapen. Waarschijnlijk lag hij daar al een halve nacht. Hij weet zelf niet hoe hij er gekomen is en ik heb het ook niet gehoord (ik ben wel een lichte slaper). Hopelijk was dit eenmalig slaapgewandel!
  • Sam was al een week zijn twee lievelingshondjes (Snuffy en Snaffy) kwijt. Ik heb allerlei mensen laten zoeken .... bleken ze gewoon in zijn koffer (die mee was naar tante Judith) te liggen.
  • Ja, het paspoort van Thabang is aangevraagd. Ik had keurig een afspraak gemaakt én Thabang ook meegenomen. Dus over een weekje is 'ie daar, het paspoort!
  • Thabang noemt Sam en mij een "ondeugniet", hi, hi!
  • Sam zegt tijdens het stofzuigen (hij wilde klusjes doen voor geld voor de vastenactie vanuit school) dat hij meestal heel blij is met mij als moeder, maar soms denkt hij: "o, is dit echt mijn moeder?" Bedankt, Sam!
  • Na weken van chaos is het weer lekker op orde hier, nouja vooral in mijn hoofd dan!! 
  • Bij Sam en Thabang beginnen ze op school vanaf deze week aan het thema kunst. Ik ga als 'heuse' kunstenaar workshops geven aan groep 1 en 5 (de klassen van Sam & Thabang). Toen de juf van Sam vertelde dat er een echte kunstenaar in de klas kwam, was de nieuwsgierigheid van Sam gewekt! Toen het bleek dat ik die kunstenaar was moest Sam erg lachen (hij dacht meer aan een beroemde schilder zoals Vincent van Gogh die langs zou komen). Gelukkig vindt Sam het erg leuk dat ik bij hem in de klas kom om een les te geven.
  • Toen ik boven kwam stond Thabang heel verdacht zijn kussen in bed te verdedigen ... hmmm, een minuutje later vond ik mijn mobiel onder het kussen!
  • Het eerste kindercoach traject is afgesloten! Het was heel waardevol en leuk om te doen! Ook heb ik deze week meegekeken in een andere kindercoachpraktijk, interessant!
  • Toen ik mijn vriendin Marlon (zij woont dichtbij, in Nijverdal) aan de telefoon had en we over van alles aan het kletsen waren, kwam Sam beneden: hij hoorde harde geluiden (overvliegend vliegtuig) en ongeveer een minuutje later kwam haar dochter Merle naar beneden: zij hoorde harde geluiden (zelfde overvliegende vliegtuig), grappig!!! 
  • Het gaat eindelijk goed met het technische spul hier, ik kan weer bellen met de vaste lijn! En ik heb ineens wifi (nou wil ik ook wel op de iPad!) en nu komt het: ik heb een smartphone en kan nu zelfs watsappen!    
  • Toen we bij de Jumbo waren voor de boodschappen kwam er een mevrouw aan en zij begon over Thabang: wat een schatje en wat een leuk haar, het lijkt wel een poppetje! Blegh, een poppetje, nou, Thabang is echt geen poppetje, hoor!  
  • Wat was het maandag en dinsdag heerlijk weer! Gelijk de hangmat weer tevoorschijn gehaald! Dinsdagmiddag lag ik er even in te zonnen ...... zzzzzzzz (oeps).
  • En wat een verschil met vorig jaar met Sam & Thabang, ze spelen echt samen!
 
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten