Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

donderdag 21 maart 2013

Over een stekelvarken, een kunstwerk en raakpoes

 
  • Thabang wil de hele dag wel memorie doen (ik vind 5x per dag wel genoeg!):
  • Thabang zegt soms mispoes, maar ook weleens raakpoes!
  • Wat kent Thabang veel dierennamen! Van Bengaalse tijger tot aan okapi en monarchvlinder.  
  • Gets, een bekeuring op de mat! Ik reed 4 kilometer te hard (54 kilometer, waar je 50 mocht), nu dus 33 euro minder op mijn rekening.
  • Sam mocht woensdagmiddag als een heuse Leonardo Da Vinci een kunstwerk maken bij de bibliotheek in Hellendoorn, hij had zich er de hele week al op verheugd!
 
  • Afgelopen maandag met Thabang naar het ziekenhuis geweest, alles is goed! En weer gegroeid! En een intake gehad voor een psychologisch onderzoek.
  • Thabang mocht mooie paaseieren beschilderen bij de buurvrouw .... leuk!
  • De heren gaan weer meer naar buiten = meer zand naar binnen.
  • Sam heeft een lijstje geschreven (van wie zou hij dat toch hebben?) met potentiële beroepen voor Thabang en voor hemzelf. Voor Thabang: brandweerman, autosloper, vuilnisman, (en zelf zie ik professioneel fietscrosser ook wel voor me). En voor zichzelf heeft Sam de volgende beroepskeuzes: meester, uitvinder, bouwvakker, badmeester en arschetect (architect). 
  • Toen Thabang zijn eigen haar rechtop zag staan in de spiegel zei hij: ik lijk wel een stekelvarken.
  • Hier nog een paar foto's van Sam en Thabang in actie bij mijn ouders in de tuin:


  • Afgelopen weekend was heel relaxed, bijna niks gedaan. Wel met Sam & Thabang een natuurfilm gezien (African Bambi). Een prachtige documentaire over de Serengeti in Tanzania. Het verhaal wordt op een grappige manier verteld door een giraf. We hebben alle drie anderhalf uur aan de beeldbuis (en aan elkaar) vastgekluisterd gezeten!  
  • Toen er een baby antilope in de buik zat .... vroeg Thabang of de moeder de baby had ingeslikt.
  • Thabang is heel bijzonder op eetgebied! Het avondeten is niet zijn favoriet. Het is zo ongeveer mijn dagelijkse geduldoefening (eerst Mungo's loopje, nu Thabangs' avondeten). Hij probeert nog liever groene schimmel wat niet op de kaas hoort te zitten, dan bijvoorbeeld een beetje rijst of nasi:
(let op zijn mouw)

  • Afgelopen dinsdag een 3,5 uur durende workshop gegeven aan groep 1 (van Thabang). Pffff, dat viel niet mee. We hebben een soort ruimte-belevings-schilderij gemaakt van 8 meter lang! Compleet met raketten, astronauten, sterren, planeten en buitenaardse wezens. Het was een hele uitdaging om elk kind schoon te houden, ondanks voorzorgmaatregelen (zoals schorten, plastic op de vloer). Twee kleuters gingen er per keer mee en nog zo'n gesmeer! En dan had ik weer per ongeluk verf onder mijn schoen en had ik in een mum van tijd de hele speelzaal versierd (niet de bedoeling).
  • Donderdagavond konden we alle kunstwerken van de hele school bekijken op de tentoonstelling, leuk om 's avonds naar school te gaan! Thabang snapt daar trouwens niks van als 'ie nog een keer naar school moet!
  • Vraagt één van Thabangs' klasgenoten: Thabang komt uit een land met veel trommeltjes, hé?! Ja, zeker weten!
  • Thabang fietste tegen de bosjes van de buren aan, zegt hij: ik ben echt een 'oepi'!
  • Ik had wel weer een schaammomentje (en Sam nu ook) door te denken dat ik wel even kapper kan spelen met het haar van Sam .... ik heb zijn pony echt zo vreselijk geknipt!
  • Thabang had woensdag weer zijn 'maandelijkse dikke lip', dit keer op de vloer in de gang van school.
  • Er zitten meer dan 100 bloembollen in de grond ...... kom maar op met de lente! We kunnen nu echt niet meer wachten! (en er is dit weekend een gevoelstemperatuur van -15 aangekondigd, dat is toch niet grappig)
Thabang vindt Ice age geweldig en z'n playmobile fiets ook!


1 opmerking:

  1. oh echt... die 2 mannen van jou Marije..... ge-wel-dige foto weer van Thabang!! Die lach... dan smelt je toch gewoon...?

    BeantwoordenVerwijderen