Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

vrijdag 1 maart 2013

Over een vies toetje, een zeer been en het laatste sneeuwballengevecht

 
Heel charmant!
  • We zijn weer goed begonnen op school ook al hadden we absoluut geen zin!
  • Afgelopen zondag ...... sneeuw! En wat voor een sneeuw, plaksneeuw! Ideaal voor een sneeuwballengevecht. Eerst waren de buren de klos. En 's middags hebben we nóg een gevecht gehouden met opa en oma. En fanatiek dat ze waren!! Maar nu is het genoeg geweest met de sneeuw .... kom maar op met de lente! Ik ben in ieder geval al naar de kapper geweest en heb me een nieuw voorjaarskapsel aangemeten! En voor het eerst in tig jaar mijn haar weer eens los (wel 2 dagen volgehouden)!
 
 
  • De vaste telefoon doet het gggggrrrrrr nog niet! En mijn lijstje met nog te bellen mensen wordt steeds langer!
  • Zaterdagavond ging ik uit eten met zus & zwager. We gingen naar een bijzonder restaurant (Puur in Nijmegen) met hele bijzondere gerechten zoals het onderstaande visgerecht met coquille en kokkels. Helaas viel het toetje minder in de smaak bij mij en mijn zus ("popcorn en banaan" klinkt best lekker). Het smaakte vreselijk (en ik ben echt niet zo kritisch op culinair gebied). We kregen als goedmakertje bonbons, truffels en appeltjes .... daar werden we wél blij van!   
  • Ik heb mijn bovenbeen keihard gestoten aan de bedrand (dat bed staat al minstens 3 jaar op precies dezelfde plek). Thabang kwam me gelijk troosten en vertellen dat 'ie me lief vindt en Sam kwam aansnellen met een natte washand. Toen Thabang mijn grote blauwe plek zag vond Thabang het vooral erg leuk om daar heel hard op te drukken, au!    
  • Voor school mocht ik nieuwe spelmaterialen bestellen. Had Sam geluk, kon hij weer als testpersoon alles uitproberen. Vooral Blokus en de zelf te bouwen knikkerbaan was een groot succes! 
  • We moesten een pasfoto maken voor het toekomstige paspoort van Thabang! Hij ziet er uit als een grote boef! 
  • Dat toekomstige paspoort aanvragen ging nog niet zo soepel, maar dit keer door mijn eigen schuld! Eerst sta ik in de parkeergarage bij het gemeentehuis in Nijverdal zonder portomonnee (nou, dan kom je als je een paar minuutjes in de garage blijft de garage niet eens uit). Dus snel weer naar huis om portomonnee op te halen. Sta ik later bij het gemeentehuis in een hele lange wachtrij, ben ik eindelijk aan de beurt, mét geld, mét pasfoto en mét alles wat maar nodig is, zegt de mevrouw achter de balie: "waar is je kind?" Ja, op school natuurlijk!  (het gemeentehuis is alleen nog maar 's morgens open zonder afspraak). Tsja, dan kun je geen paspoort aanvragen, ha, ha ...... stond ik zo weer buiten. En ik had nog wel op internet alle voorwaarden bekeken. Volgende week nieuwe poging mét Thabang!      

Pasfoto's maken is een serieuze zaak, hoor! 
  • Thabang moest 1 minuutje in de auto blijven, maar ik had niet goed opgelet en dus was mijn handtas binnen handbereik van Thabang. Hij deed een aanval op mijn pakje kauwgom. Grappig detail: hij kon de kauwgom er niet uitkrijgen, ha, ha! Dus helaas, Thabang, plan mislukt!
  • Toen Thabang bij mijn ouders een koekje wat over was mocht terug brengen naar de keuken en ik hem stiekem achtervolgde bleef er verdacht weinig van het koekje over (zeker 80% van het koekje was verdwenen). 
  • Sam is dol op spelletjes. Als Thabang 's avonds in bed ligt doen we meestal een spel. Maar schaken met opa is ook heel leuk (en dat kan mama niet)!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten