Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

maandag 25 juli 2011

Meneertje blij

Mr. happy 2

De betekenis van Thabang is “be happy”. Sinds het moment dat ik dat weet, denk ik steeds aan smileys en dat poppetje van de Meneertjes en Mevrouwtjes (Mister Men en Little Miss).
Toen Adam in 1971 aan zijn vader Roger Hargreaves vroeg hoe een kietel eruit zag, tekende Roger een figuurtje met een rond oranje lichaam en lange "rubberen" armen. Meneer Kietel was geboren en zou het eerste boekje worden van een serie van 46 Meneertjes en 33 Mevrouwtjes. De kleine, eenvoudige verhalen en de vrolijke en helder geïllustreerde tekeningen zorgen al 40 jaar voor een wereldwijd succes.
En de Meneertjes en Mevrouwtjes schijnen nu opeens weer helemaal hip te zijn (of komt het omdat ik er nu op let?)!
Ik kijk in het bijzonder naar Mister Happy oftewel Meneertje Blij.


Boek meneertje blij

Ik heb het boekje gekocht (4,95), dat gaat zo:
Meneertje Blij woont in Blijland en waar je ook kijkt, overal zie je lachende gezichten. Zelfs bloemen in Blijland lijken te glimlachen - zo fijn is het daar. Wanneer Meneertje Blij Meneertje Treurig tegen het lijf loopt, haalt hij hem over ook naar Blijland te komen. Langzaam maar zeker wordt Meneertje Treurig wat vrolijker en op een dag glimlacht hij zelfs. En daarna begint hij te gniffelen, en daarna te giechelen, en daarna met een gulle gierende geweldige gigantische luidkeelse daverende schaterlach te lachen. Als je dus een keer net zo treurig bent als Meneertje Treurig vroeger was, hoef je alleen maar dit boekje te lezen en begin je vanzelf weer te glimlachen.

Helaas heeft Zeeman nu de hele winkel vol met spullen van de Meneertjes en Mevrouwtjes ….. ik werd er een heuse Miss Splendid van!


Little miss splendid


Dus nu zijn we ook in het bezit van een Meneertje Blij-mok, Meneertje Blij-tas, een Meneertje Blij-ondergoed-setje, een Meneertje Blij-t-shirt en een Meneertje Blij-magneet (én ik ben zo’n 10 euro armer). Nu maar hopen dat Thabang er ook blij van wordt als 'ie hier in zijn boxershort rondhuppelt …..


Allerlei juni 2011 deel 1 032


Geen opmerkingen:

Een reactie posten