Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

dinsdag 30 januari 2018

Over jeukbeesten, hangballetjes en een bekvechtende Thabang

  • Oh, wat kan Thabang toch heerlijk smullen van wraps met kaas, tomaat, sla, mais, gehakt, salsasaus en geraspte kaas.
  • Ik heb op mijn eigen school de belangrijkste bespreking van het jaar weer gehad. Ook ben ik naar een workshop geweest waarbij je zelf kan ervaren wat het is om een taalstoornis te hebben. Dat was interessant. 
  • In ons huis is de Wifi op de bovenverdieping niet erg best. De buurman heeft een internetverbinding naar boven aangelegd, nu is Sam nog blijer met zijn supersnelle gamecomputer. 
  • Een Youtube filmpje van Thabangs gele robotpak (die van Volkswagen) is 76.905 keer bekeken. Zo, heel apart. Thabang vindt dat hij nu beroemd is! 
  • Afgelopen zaterdag moesten we om 6.50 uur (!) vertrekken richting Doetinchem voor een turnwedstrijd. De vorige keer was hij 14e en dit keer 9e. De eerste 12 mochten sowieso door. Dus Thabang mag naar de kwartfinales. Gaaf! 


  • Ik ging met mijn nicht/vriendin Ilja uit eten bij Puur in Nijmegen (zij woont in Breda en Nijmegen is zo'n beetje het midden). Dit heb ik gegeten: Noordzee tarbotfilet, geroosterde bloemkool, crème van champignon, compote van aardpeer, gegrilde eryngii, schuim van overjarige kaas, crème van bloemkool, vinaigrette van truffel en een taartje van gezouten karamel, brownie en 70% pure chocolade, crumble van huisgemaakte Oreo, hazelnoot, ijs van Werther's Echte, gel van karamel, roomijs van chocolade. Het was verrukelijk! 
  • Ondertussen bakte oppas Mike met de kinderen pannenkoeken. En hij poetste ook nog de kauwgom (van Thabang van een paar weken geleden) van onze tv. Heb ik het even goed voor elkaar! 
  • Thabang was vorige week op een middag ziek en plofte al snel met een deken op de bank. Hij had al vrij snel weer praatjes en twee uur later was hij weer helemaal de oude. Hij wilde wel naar buiten. Dat mocht van mij niet. Ziek thuis ..... dan kan je niet ineens lekker buiten gaan spelen.  
  • Ik begin het ‘omdenken’ al aardig onder de knie te krijgen! Ik belandde na een bijzonder inspirerend gesprek in het midden van het land in 10 kilometer file. Ik moest nodig plassen en de tank was bijna leeg. Maar ik dacht dat ik het nog wel kon redden tot aan de pomp in een klein dorpje richting huis, want ja, aan de snelweg tanken is natuurlijk veel duurder ;-) De pomp haalde ik precies ….. ik giet zo de hele tank vol. Ik kijk naar het te betalen bedrag. Wow, wat moet ik veel betalen. 70 euro voor benzine in mijn Citroëntje? Tsssst, had ik ‘Superclean 95 ongelood’ erin gegooid. 20 cent per liter (!) duurder. En nu komt het omdenkgedeelte: Superclean zorgt voor een inwendige reiniging van het hele brandstofsysteem en staat garant voor betere prestaties, een vlottere acceleratie, schonere uitlaatgassen door minder CO2 uitstoot, een brandstofbesparing tot 3% en verlenging van de levensduur van uw motor. Voilà!

  • Sam en ik wilden soep eten. Uit blik. Maarja, hoe krijg je die soep uit het blik? Sam had het lipje afgebroken. De twee blikopeners die we hebben werkten niet. Sam haalde een opener bij de buurman. Maar dat hielp ook niet. Op een gegeven moment heb ik er gewoon een schroevendraaier in geslagen. De soep kwam er wel uit, maar de balletjes bleven in het gat hangen. Op een gegeven moment kon ik het blik wat open knippen met een schaar. Ik was er echt helemaal klaar mee. Ik haal de volgende keer wel weer soep uit een zak of ik kan het zelf maken natuurlijk. 
  • Thabang mocht bij mijn zusje op de Playstation. Vol trots vertelde hij mij dat ze mochten bekvechten! Hij bedoelde boksen en was compleet verrast dat bekvechten helemaal geen sport was, whaha. 
  • Zondag was het tijd voor een wandeling in het bos. We zijn naar de Schotse Hooglanders geweest. Altijd indrukwekkend, die beesten.     

Even in de poep roeren, een teken dat 
we nu dichtbij de Hooglanders zijn.


Zou die nog wat kunnen zien? 




Twee Schotse Hooglanders met jeuk: 

1 opmerking: