Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zondag 14 januari 2018

Over een computer op afstand, een natte oksel én een gast in mijn bed

  • Sam is een hele dag met mijn vader op stap geweest! Met de trein naar het militair museum in Soest. Het was een indrukwekkend museum. En vooral heel bijzonder dat ze dat zo samen doen! 
  • Thabang mocht iets lekkers uitkiezen (Hubba Bubba kauwgom of een klein zakje Skittles), dan ging ik even 10 minuten met Sam iemand wegbrengen. Thabang 10 minuten alleen. Toen we terugkwamen vertelde Thabang trots dat het heel goed was gegaan en dat hij wel Hubba Bubba wilde. Prima. Ik vroeg waar de Skittles waren gebleven. "Nee, mam, ik wil Hubba Bubba." "Ja, maar waar zijn de Skittles gebleven?" "Neeeeheeeeee, ik wil toch Hubba Bubba." Na een hoop gebakkelei biechtte hij het toch maar op, hij had de Skittles al opgegeten, whahaha. 
  • Mijn moeder had lange tijd een blessure, maar inmiddels hebben Sam en mijn moeder weer 10 kilometer van het Pieterpad afgelegd. Wat hebben ze het gezellig gehad!    
  • Thabang mocht een half uur buiten spelen. Na 10 minuten belde mijn zusje op, ze zag Thabang bij Albert Heijn en vroeg zich af wat hij daar deed en of dat wel de bedoeling was? Ahum, betrapt, Thabang! Daar mag je helemaal niet naartoe. 
  • Thabang was buiten zijn fiets aan het wassen. Ik hoorde ineens een hoop kabaal. Er zat echt goud aan zijn fiets!!! (hij zag een paar koperen onderdelen ;-)
  • Wij eten hier vanwege logistieke omstandigheden elke woensdag patat .... en kijk nou wat ik deze week las in het tijdschrift Psychologie: 
Heel pedagogisch verantwoord dus! 
  • Thabang vertelde 's avonds in bed dat hij een vijf had gehaald voor de begrijpend lezen toets. Ondertussen kroop hij helemaal onder de dekens omdat hij dat zo erg vond. Geeft toch niet! Je hebt zó je best gedaan! 
  • Ik heb een nieuwe schilderopdracht; illustraties met een logo er in verwerkt, voor het kinderrapport van een basisschool. Ik ben met alle tien tegelijk bezig, echt zo leuk om te doen! 
  • Sam was zo teleurgesteld in mij. Hij wilde, net als ál zijn vrienden, GTA kopen (een bloederig 18+ schietspel). En dat mocht niet van mij. Even was ik echt de allerstomste moeder. Jammer, jôh! 
  • Ik ben een avond met vriendinnen weggeweest, toen ik terugkwam zag ik dit op mijn slaapkamerdeur hangen. En dan mocht ik ook nog de hele nacht met Thabangs lievelingsknuffel Snaffie in bed slapen! Té lief! 

  • Het knuffelhondje van Thabang is laatst zo hard gevallen, zijn neus en oog zijn eraf. Dat beest krijgt steeds meer beperkingen, hij kan volgens Thabang wel mee naar mijn school! 
  • We hebben voor in de zomervakantie weer een leuk huisje gevonden. We gaan een midweek naar de Ardennen. Nu al zin in!

  • Thabang: "Mam, val jij op mannen? Maar welke man dat is natuurlijk de vraag? Val je op mij?"
  • Sam heeft van zijn eigen geld een computer aangeschaft. Een heuse gamecomputer. Samen met een vriend had hij alle gewenste onderdelen uitgezocht en er was precies één computer die aan de eisen voldeed (én binnen het budget paste). En die heeft Sam gekocht. Helaas was dat ene exemplaar alleen in Egmond aan de Hoef te vinden. Zucht. Het scheelde Sam 200 euro, dus nouja vooruit dan maar. En daarom zijn we vandaag dat ding gaan halen. Een mooi excuus om er een dagje uit van te maken. We zijn naar het Zeeaquarium in Bergen aan zee geweest. Je kan daar ook roggen en haaien aaien. Na twee (!) seconden kwam Thabang al bij mij .... "Mam, is het erg als mijn mouw nat wordt?" Werkelijk tot aan de oksel nat! Daarna een strandtentje uitgezocht en een strandwandeling gemaakt. En laat nou net de zon schijnen, wow. Op de terugweg een hapje gegeten. Dus echt een hartstikke leuke dag gehad. En Sam is zo ontzettend blij met zijn nieuwe aanwinst.







1 opmerking: