Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zondag 7 januari 2018

Over een champagne-tapijt, een bijna-date en eekhoorns met oordoppen

  • De vakantie zit er al bijna op! Wat hebben we zitten te genieten. En het was ook echt wel een relaxte vakantie.
  • Thabang mocht oma helpen met het bakken van de oliebollen. En wat waren ze heerlijk!
  • Daarna was het de beurt aan het vuurwerk. Op 30 december konden we eerst een heleboel afsteken bij mijn zus Judith & man. 
  • Ook Thabang mocht dit jaar helemaal los gaan ... ik houd mijn hart vast. Hij deed erg goed zijn best, al waren de gooitechnieken belabberd. Soms gooide hij per ongeluk een rotje recht omhoog. Wij wilden natuurlijk geen vuurwerk in onze nek, dus continue alertheid was noodzakelijk. 
  • Sam liep met een lont tegen de hand van mijn zwager Dave op, pijnlijk.
  • Met oud & nieuw waren we bij mijn ouders. En wat was dat leuk. We hebben spelletjes gedaan, lekker gegeten, Youp gekeken en natuurlijk de champagne ontkurkt. Wat heb ik gelachen. Ik vertelde aan Thabang en Sam dat opa de champagne zou openen en dat de champagne dan in het rond zou vliegen. Dat was als grapje bedoeld. Maar dat werd de waarheid. De champagne spoot omhoog en belandde al schuimend op het tapijt, oeps. 
  • Na de champagne (voor de jongens bubbels zonder alcohol) mochten Sam en Thabang vuurwerk afsteken. 
  • Thabang vroeg zich af of de eekhoorns wel oordoppen in hadden?    

  • De volgende dag bleek er een complete afdruk van een opgebrande lont in de houten buitentafel bij mijn ouders te zitten. Had vast één van de boys daar per ongeluk neergelegd. We hebben de precieze dader nog niet achterhaald (Sam is chaoot, Thabang let niet op en neefje Stef kan het ook zomaar gedaan hebben).
  • Op 1 januari waren we spontaan met de hele familie bij elkaar .... dus konden we mooi proosten op een mooi 2018
  • Mijn vriendinnen kwamen met een heel slecht plan op de app. Ze willen volgend jaar een nieuwjaarsduik maken! Ik ga al zowat hyperventileren in het zwembad in Griekenland (met 20 graden). 
  • Ik had van mijn ouders wel 7 dozen vol met spullen van vroeger gekregen. Rapporten, tekeningen, werkjes van de kleuterschool, boeken, etc, etc. Echt, heel apart om dat allemaal te bekijken en uit te zoeken. Mijn ouders hebben werkelijk alles bewaard. Er was zelfs een schokkend rapport bij van de eerste klas van de HAVO: contact met de leerkracht: 1 (schaal was van 1 t/m 9). Oho. Maar ik heb ook veel gelachen om de dingen die ik gemaakt en geschreven heb. 
  • Dit boekje hadden mijn ouders ook nog. Ik kan me het nu niet meer voorstellen, maar vroeger las ik dit dagelijks: 


  • Thabang had Hubba Bubba kauwgom en blies er grote bellen mee. Helaas raakte hij met dat vieze roze goedje de televisie .... nu zit er dus een grote kring roze kauwgom vastgeplakt aan het beeldscherm. Ik krijg het er niet meer van af.
  • Thabang was even bij de buren. En kwam al snel weer terug met een gigantische bult op zijn hoofd. Hij was tegen een deur aangelopen. Koelen hielp wel en de bult werd al gauw gereduceerd tot een veel kleinere variant.
  • Sam en ik hebben lekkere sneeuwballen gemaakt; cakeballetjes met kokos. Mmmm, ze waren om te smullen (binnenkort het recept op Vettt.nl). 

"
  • Thabang stond onder de douche en ineens was mijn bus met foam helemaal leeg (ik had 't nog niet 1x gebruikt). Boos worden helpt niet echt, dus moest Thabang zelf maar nieuwe voor mij gaan kopen bij de plaatselijke drogist. Van zijn zakgeld. En dan maar hopen dat 'ie zijn lesje heeft geleerd ;-)  
  • Thabang had al meerdere dagen kiespijn, dus belde ik met de tandarts. Thabang kon donderdag naar de praktijk komen. Er werd een foto gemaakt. En binnen 10 minuten had Thabang weer een kies minder. Wéér met zo'n lange wortel eraan, brrrr. 
  • Thabangs vriendinnetje Lerato was jarig, 12 jaar alweer. Hij stuurde een gaaf pakket naar haar op. Daar zat een mooie kaart in met de tekst: Wanneer gaan we trouwen? Hij is bloedserieus. Ik vrees dat het niet helemaal wederzijds is. 
  • Ik had vrijdag een date. Maar die ging uiteindelijk toch niet door. Op een gegeven moment kreeg ik namelijk een appje waarin stond of ik op zoek was naar iemand die in de toekomst ook met mijn kinderen om zou gaan? Ik appte terug van 'ja'. Dat was niks voor hem, dus einde verhaal. 
  • Thabang geniet altijd zo van het pianospel van oma:
  • We hebben de GVR gekeken. Wat een prachtige film. We waren er helemaal van onder de indruk.  
  • Minder mooi was de documentaire die ik keek over 'Alicia'. De nu dertienjarige Alicia werd drie jaar lang gevolgd terwijl ze wanhopig wachtte op een plek in een pleeggezin. Ik kon er een nacht niet van slapen, zo hartverscheurend. 
  • De diepvries kon echt niet meer dicht door alle ijsvorming, tijd om 'm weer eens te ontdooien, wat een rotklus. 
  • Niels en Sam gingen een aantal dagen bij elkaar logeren. De buren namen ze ook nog mee naar Enschede om te schaatsen! 
  • We zouden pizza eten, ik had de oven voorverwarmd en ze moesten er vervolgens 13 minuten in. Na 13 minuten hoorde ik gepiep en konden we gaan smikkelen. Of toch niet? De pizza's stonden er namelijk nog steeds keurig naast.
  • Thabang was het niet met me eens (hij wilde mijn horloge mee en dat mocht niet) en zei: "Mam, je behandelt me als een kleuter". 
  • Vrijdagavond was het tijd voor revanche. Sam, mijn vader en ik gingen een potje 'poolen'. Helaas dik ingemaakt (door allebei, pfff).  


De grote vreugde om de kleine dingen is 
het kleine geheim van het grote geluk!

1 opmerking: