Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

dinsdag 13 juni 2017

Over verliefd zijn, vaak kussen, mijn drie mannen, heuse huwelijksplannen en een nieuwe bewoner!

  • Thabang mocht op de camping voor het eerst zonder mijn toezicht zwemmen. Oeh, best spannend. Het schijnt goed te zijn verlopen. 
  • Thabang hielp mij met het uitzoeken van een cadeautje voor ons neefje Stef (hij wordt 6 jaar). Thabang heeft heel Toys"r"us doorzocht en wist het wel: een coole Ferrari waar je echt in kan rijden. Was maar 249 euro. Mwah, dat was een ietsjepietsje boven ons budget. 
  • Ik las in de weekkrant dat er weer een preparateur op bezoek zou komen bij het Natuurdiorama op de Holterberg. Dan hoef ik Thabang niks te vragen, maar hop in de auto er naartoe! Thabang blijft dat wereldje erg fascinerend vinden. Hoe zetten ze de dieren op? Welke materialen worden er bij gebruikt? En hij blijft maar vragen of ze echt geleefd hebben. Dit keer werden er een Braziliaanse dwerguil, een tok en een kastanjelijster opgezet. Interessant was het zeker.  




  • Thabang vertelde over de zus van iemand. Die was iets ouder dan Sam en iets jonger dan mij, ongeveer 13 jaar.  
  • Thabang was vorige week op maandag, dinsdag en woensdag vrij. Ik ook, wat heerlijk om samen qualty time te hebben. 
  • Sam vond het niet eerlijk. En het regende dinsdag bijna de hele dag ..... Sam hoopt dat de straten overstromen en dat hij dan 'watervrij' krijgt. 
Mijn drie allerliefste mannen! 
  • Thabang heeft een koortslip. Lastig met kusjes geven. Nu merk ik pas hoevaak er hier gekust wordt!
  • En dan koop je Zovirax om het virus te bestrijden en dan staat er op de verpakking: breng 5 maal per dag aan, met tussenpozen van vier uur. Tsssssst, het zit er bij Thabang werkelijk nog geen één minuut op. Hopelijk helpt vijf minuten per dag ook voldoende. 
  • Ik ben helemaal verliefd op de hond van een vriendin ... een puppy nog (soort ben ik vergeten). Oeh, echt te lief! Nu verstandig blijven en zelf niet zwichten tot de aanschaf van zo'n schattig hondje! Wel onze uitlaatservice aangeboden en komend weekend mogen we al een nachtje oppassen ;-) 










  • De puppy trok hard aan het haar van Thabang, autsj.
  • Blij dat het communiefeest er weer op zit! Vooral de taart maken was één grote smeerboel. Thabang had namelijk de nog draaiende mixer opgetild, toen er nog kwark aan zat. De hele keuken en hijzelf zaten onder de spetters. Ik dacht eerst even wat andere dingen te maken en dan pas in 1x de keuken schoon te maken. Foute keus, want ik kreeg de opgestijfde kwark er haast niet meer af!
  • Sam vond de taart zo lekker, maar er is één taart die nog lekkerder is: de Zeeuwse roomvlaai (Zwitserse ;-). 
  • Ik ben donor en was aan de beurt voor het bloed geven. Thabang vindt dat heel erg interessant om mee te gaan. En nu helemaal want hij mocht bij mij drie buisjes bloed aftappen:
 
  • Mijn zusje en ik zijn vorige week met het druilerige weer een ochtend naar Dolle pret geweest, een soort binnenspeeltuin (waar ik zeker al zeven jaar niet meer geweest was en Thabang nog helemaal nooit). De kinderen konden zich heerlijk uitleven: springen, klimmen, glijden en naar de disco.
  • Ik lees net in een schrift van Thabang: Mama is mijn moeder want ze heeft me geadopteert. Ik kom uit Afrika dat is een Heel mooi land. Daar zijn mensen erg jaloers op mij. 
  • We hebben laatst samen met mijn ouders 20 kilometer gefietst. Dat begon bij Sam met een beetje gemopper, maar hij vond het geweldig. Er liep namelijk een mountainbike pad evenwijdig aan het fietspad, dus hij kon lekker sjezen. Thabang wil niet onderdoen voor Sam en ging 'm in volle vaart achterna. 
Zie Sam gaan!

  • Thabang stond op met een flink ochtendhumeur. Gesprekken gaan dan als volgt: "Ik wil niet pas om 7 uur bij jou in bed komen, dan moet ik zoooo lang wachten en dat is stom." Het was 6.53 uur. "En ik wil een longboard." Dat ga ik natuurlijk niet zomaar geven. "Dan wil ik een andere mama." Ook goeiemorgen! 
  • Tweede pinksterdag hadden we een reünie van de kinderen uit Lesotho die in 2012 naar Nederland zijn gekomen. Er waren 8 kinderen en 9 ouders. We hadden afgesproken bij de Houtzagerij in Otterlo (Veluwe). Wat een prachtlokatie om te spelen, lunchen, zwemmen en bij te kletsen. En natuurlijk was daar Thabang's vriendinnetje: Lerato. Via vriendje Mohale heeft Thabang een huwelijksaanzoek gedaan. En ze heeft via via: "ja" gezegd!  

Thabang en Bolletje
  • Thabang kreeg van Lerato een nieuw pluizig dier: een kogelvis. De vis kon niet veel zien, aldus Thabang en daarom heeft Thabang hem geknipt. Overal in dit huis zien we nu blauwe pluisjes (ze blijven ook ontzettend aan de bank kleven helaas). Thabang is dolblij met Bolletje, zo heet deze gloednieuwe bewoner.  
  • Toen Thabang achter het stuur kroop in mijn auto voor ons huis, zat er net een eekhoorntje onder de auto. Het was zo'n mooi gezicht. Bij de eerste de beste beweging van mijn kant ging het eekhoorntje er vandoor, jammer! 
  • Ik had al een tijdje niet afgestoft en ging eens even flink met een doek door het hele huis. Ik heb wel honderd keer 'gehatsjoed'. Zo erg was het. Oeps.  
  • We bakken niet veel van het gitaar spelen ..... maar we hebben wel plezier: 

Tot de volgende blog!

1 opmerking:

  1. Oh wat heerlijk die blogs van jou! Dan moet ik lachen om de herkenning of het geluk dat we hier (nog) niet zo ver zijn! Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen