Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 21 juni 2017

Over een kotsballetje, een natte mobiel en Thabang die 60 minuten stil ligt!

  • Thabang is gisteren op schoolreisje geweest. Voordat hij de bus in ging had hij zijn flesje water al leeg (de helft zit volgens mij op z'n t-shirt) en het snoep al bijna op!  
  • Ik had een ventilator gekocht bij de Action. Blijk je dat ding zelf in elkaar te zetten. Met zo'n gruwelijke gebruiksaanwijzing. Nu vijf onderdelen over, maar hij doet het wel.  
  • Het wordt spannend komende weken, dan hoor ik of ik mag blijven op het Onderwijscentrum Het Roessingh. Er wordt heel veel geschoven en geswitcht. Ik hoop zo dat ik groep 1 op deze school mag houden. 
  • Thabang hoorde op het schoolplein een fluitje dat alleen honden kunnen horen. Jaja. 
  • In oktober hebben we met het Jan Mulder Memorial Fund heel veel geld opgehaald voor het bouwen van een school voor lokale bewoners van de Filipijnen en we kregen nu de foto's .... het schooltje is klaar! Er is een klaslokaal gebouwd en een ruimte voor gebedsdiensten en vergaderingen. Het geld is er gewoon rechtstreeks naartoe gegaan. Ik word hier zo blij van!

Vanaf nu krijgen 70 kinderen hier les!


  • We zijn laatst met mijn klas naar de boerderij geweest. Het was nogal een logistieke operatie om mijn groep 1 met auto's te vervoeren en er werd een behoorlijk beroep gedaan op mijn ruimtelijk inzicht. In welke auto's passen welke rolstoelen en buggy's (niet in die van mij in ieder geval)? Ik werd er zenuwachtig van. Maar het paste gelukkig precies. We mochten de koeien voeren, de konijnen aaien, de kippen eten geven en de kalfjes melkflessen geven. Wat een mooie belevenis voor de kinderen.
  • Ik plaatste vorige week een bericht op Facebook met blijkbaar een aanlokkelijke titel .... iets met mannen, verliefdheid en huwelijksplannen. Die dag hebben er 1074 mensen mijn blog gelezen, dat is echt veel meer dan normaal. Leuk!  
  • Thabang: "Als ik 26 ben geeft niet als ik dan nog mijn knuffel heb, hé?!" 
  • Ik moest helpen op een cultureel festival van mijn school/werk. De kinderen van het praktijkonderwijs hadden cake's gebakken voor de bezoekers. En wij konden die dan vanuit een kraam ronddelen. Er gingen bijna 21 cakes doorheen! 
  • Samen lekker bankhangen ..... en home alone kijken.   
  • Zaterdagavond kregen we een logée. Een puppy: Lola. Ons geluk kon niet op (dacht ik). Om 19 uur werd ze gebracht. Tot de volgende dag 12 uur. 
  • Toen begon het. Ze beet in alles wat ze tegen kwam. Het zeil in de keuken, de schoenen, de bank, de stoelen, mijn jurk werd geperforeerd en ook onze lichaamsdelen waren niet vrijgesteld van al dat gekluif. Geen seconde zonder toezicht dus (waar ken ik dat van?).
  • We gingen voor een korte wandeling hier door de buurt. 
  • Waren we net weer thuis plaste ze een enorme plas. Ze neigde er weer doorheen te lopen dus ik pakte snel een krant, bij het bukken viel mijn mobiele telefoon midden in de plas, jakkes. Toen ik de krant erop had gelegd zoog dat ding zich vol en vervolgens ging Lola met de vieze natte krant er vandoor. Ik erachter aan. Er ontstonden overal natte plassporen. 
  • Was de boel net weer schoon begon ze zo midden in de woonkamer te poepen! Sam & Thabang lagen werkelijk helemaal in een deuk.   


  • De volgende dag begon aardig rustig met wat gejank rond 6.15 uur (ik dacht dat ik er 's nachts uit zou moeten dus dat viel reuze mee). Een ochtendwandeling met Thabang en hond, heerlijk.
  • Toch bleef ze wel overal op bijten en springen, zelfs Thabang's pyjama werd van zijn billen af getrokken. 
  • Toen ik bukte beet ze me zo in de neus! Het bloedde zelfs. Ik heb nu een wondje midden op mijn 'toch-al-zo-charmante' neus."
  • Thabang wilde Lola wat rustiger maken en zette muziek op, daar zou ze vast kalm van worden. Mooi gevonden, het werkte helaas niet. 
  • Thabang wilde het liefst zo'n dik politiehondentrainpak aan. 
  • Mijn ouders zijn op vakantie. Er gebeurt nooit wat in Nijverdal maar nu is het huis tegenover hen afgebrand, woooow. 
  • Thabang moest voor een onderzoek naar het AMC. We moesten ons om 8.00 melden. Wat?! Oh, dat betekent ongeveer half 6 weg. Ik heb de wekker op iets over half 5 gezet. Brrrr, wat vreselijk vroeg. 
  • Thabang en ik springen vervolgens onder de douche en dan met onze slaperige kop in de auto. Om daarna een omleiding te volgen en in de file te belanden. Tegen 8 uur melden we ons bij het AMC in Amsterdam, waar Thabang een zes (!) uur durend onderzoek ondergaat. Niet leuk voor hem (hij heeft een 10 voor meewerken zei de onderzoekster) en ook heel ‘boring’ voor mij. En dan ook nog bijna 60 minuten doodstil liggen in een MRI scan. Ik mocht mee, tenzij ik dan even mijn bh uitdeed, zo gezegd zo gedaan natuurlijk. Pfff, duurt lang. En wat een gruwelijke herrie komt er uit dat apparaat, zelfs met oordoppen in. Nu net weer terug in Hellendoorn. Ook weer gehad, poehee! 

  • We hadden achter het huis een zwembad. Thabang en vriendje mochten een half uur daar in spelen en dan zou ik ondertussen koken. Toen ik kwam kijken lag het hele zwembad vol gras en de rand was ineens lek. Je denkt toch niet dat je zo'n lek kunt vinden? Hij ligt nu helaas in de vuilnisbak. 
  • Sam en ik heb een docufilm gekeken: de kinderen van juf Kiet. Daarin wordt een klas met vluchtelingen gevolgd. Mooi en herkenbaar want ik heb ook gewerkt op zo'n soort school. Maar Sam en ik vonden het ook wel een klein beetje saai eigenlijk. 
  • Neefje Stef is 6 jaar geworden, dat vraagt om een spetterend feestje en dat was het afgelopen zondag: 
  • Ik heb vorige week 4 dagen 10 uur gewerkt, niet te doen. Ik houd dat wel vol, maar voor Thabang is dat echt niet te doen. Wel weer van alles bijgeleerd over hoe je moet omgaan met agressief gedrag. 
  • Thabang: "Als je je vinger tegen het kotsballetje houdt, moet je overgeven." Thabang heeft het over de huig, geloof ik. 
  • Sam had voor zijn rekenproefwerk een 9,5 en voor beeldende vorming een 5,8. Is Sam wel echt mijn zoon?
  • Thabang kwam vroeg uit bed. Hij zei dat zijn wekker 7.00 uur aangaf en dat bleek ook zo, hij had hem gewoon naar die tijd verzet. Dat vraagt om handelingen waarbij je meerdere knopjes tegelijk moet indrukken, best knap ..... ik probeer even aan de lezing van het omdenken van vorig jaar te denken!
You make me laugh when I'm not even in the mood to smile!

2 opmerkingen:

  1. Hahaha knap van je dat omdenken! En knap van hem die hele dag in het ziekenhuis incl mri! Ik hoop zo dat de uitslagen mee gaan vallen! Wel knap trouwens dat je juist op het moment van poepen die foto hebt gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb net ook een ventilator bij de Action gehaald. Zat GEEN beschrijving bij..... Maar: hij doet het! Er mist alleen een moertje maar kniesoor die daarop let!

    BeantwoordenVerwijderen