Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 7 december 2016

Over een 'goude' ketting, een natte stofzuiger en een nieuw standje!



Hoeveel past er in één muts?!
  • We waren even op de fiets naar Nijverdal en Thabang kreeg zo ongelooflijk veel pepernoten! Hij kwam daar aan de praat met een jongen uit Den Haag (ook 8 jaar) en samen hebben ze een hele tijd gebreakdancet! Leuk!  
  • Ik zag een documentaire van undercover Nederland. Over het deurbeleid van de horeca in Nederland. Schokkend vond ik 't. Dat er nog zo op huidskleur wordt gediscrimineerd. In Breda was 't het ergst ..... de mensen met de donkere huidskleur worden vijf van de vijf keer geweigerd. Hopelijk is dat anders tegen de tijd dat Thabang daar ooit een biertje wil gaan drinken!  
  • Ik was donderdag en vrijdag ineens ziek (hoewel ik al wel 5 weken niet fit was). Ik heb zelfs donderdag tot 15.30 uur (!) geslapen. Het was al vier jaar geleden dat ik niet voor mijn eigen klas kon staan en dat vind ik toch een potje moeilijk! Weg controle! 
  • Thabang had 's morgens vroeg toen ik even boven was stiekem drie glazen sinas gedronken (wij drinken eigenlijk nooit prik, maar het staat er voor de oppas). Vervolgens had ik een hele preek afgestoken over suiker en dat je daar druk van kan doen. Toen hij 's avonds laat door de kamer jumpte zei hij: "Ja, van sinas ga je heel druk doen!" 
  • Er wordt vlak bij ons een nieuwe weg aangelegd, zolang er geen auto's rijden is het een perfecte skeelerbaan! Echt zo gaaf! 
  • Wat hebben we een heerlijk en ouderwets sinterklaasfeest gevierd bij mijn ouders! Met speculaas, familie, cadeautjes, surprises, veel te lange gedichten, lekkere (blauwe) pepernoten en gourmetten. 
  • Eén dag voor sinterklaas mocht Thabang nog een keer de schoen zetten. Begon hij ineens een brief te schrijven: "Lieve sinterklaas, ik ben nog wat vergeten, ik wil graag een 'goude' ketting, mag dat sint en piet, toe?" 




  • Sam had zo'n mooie surprise gemaakt: een piano voor oma! Echt elke toets heeft hij afzonderlijk uitgeknipt, super! 
  • Ik had een haan in een pan gemaakt voor mijn zwager (ze hebben de agressieve haan die Sam aanviel laten slachten).
  • Ik kreeg echt een prachtig verlichte schildersezel van hout. 
  • En een datingspel; een doos vol met vragen voor je 1e date, om elkaar beter te leren kennen. Het gaat bijvoorbeeld over welke interesses je hebt, wat je favoriete vakantieland is en of je een romantisch type bent. Zou het helpen? Ben benieuwd (als ik dat doosje ooit durf mee te nemen).    
  • Zelfs de echte sinterklaas kwam nog langs met piet. Dat was geweldig, want dat wist bijna niemand. Iedereen moest komen en werd even aan de tand gevoeld. Mijn neefje moest bijvoorbeeld droog zwemmen, Thabang handstand doen en mijn vader moest een paar oefeningen voor zijn schouder laten zien. Hilarisch, zie foto!
  • Ik moest natuurlijk ook komen ..... en gitaar spelen! Dus met z'n allen "Zie de maan schijnt door de bomen gezongen." Het filmpje valt onder censuur, whaha.  


  • In het gedicht van Thabang had ik het volgende gezet: "Thabang is af en toe best wel stout, hij levert streken in veelvoud, zo zoog hij laatst met de stofzuiger een bakje water op, dat ding komt daar nooit meer bovenop!"
  • Ik had een pannetje gekregen waar je makkelijk chocolade in kan laten smelten. Handig. Ik had nog een pak kruidnotenbakspul dus daar gaan we lekker chocoladepepernoten van maken. Jammer dat ik nu net een nieuw standje op de oven ging uitproberen (waarom doe ik zulke dingen dan ook?). Binnen de kortste keren stond het bakpapier in de fik! Het hele huis vol rook en stank. En geen rookmelder die afging (ik had de deur naar de hal dicht, daar zit dat ding). Dat was einde verhaal van pannetje uitproberen. Binnenkort maar een nieuwe poging doen.
  • Thabang had een bestuurbare auto gekregen. Het duurde niet lang en toen lag de hele spoiler eraf. Thabang zei maar snel dat hij een Porsche zonder spoiler veel mooier vindt, ja, ja. Ik vrees nu al voor mijn kerststalletje die op de grond komt te staan!  
  • Ook op school werd sinterklaas gevierd bij Thabang. het was nogal frisjes (lees: ijkoud!), maar o zo mooi toen Sinterklaas met de boot aan kwam (een paar honderd meter van mijn huis).  



  • Het was vast de laatste keer dat Thabang echt nog gelooft in sinterklaas. Ik las laatst trouwens in zijn notitieboek: Veel mensen zegen dat sinterklaas bestaat maar dat is niet zo hoor zomege mensen zegen dat sinterklaas ...... en toen stopte hij met schrijven. Hij heeft het er met mij of Sam verder niet over gehad. 
  • Dit jaar was het in ieder geval weer geweldig, tot volgend jaar! 

3 opmerkingen:

  1. Jammer dat we niet mee mogen genieten van je gitaarspel!! Enne blauwe pepernoten???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke post! Grappig dat er in het gedichtje stond dat Thabang een bakje water opzoog met de stofzuiger. Heb ik ook een keer gedaan, maar die van mij was gelijk kapot.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh echt.... geweldig weer die verhalen Marije. Telkens weer genieten als ik ze lees

    BeantwoordenVerwijderen