Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 14 december 2016

Over een bezige bij, Taaibang en het zevende zintuig van Sam


  • En toen hadden we dus ineens een hond! Stippie is zijn naam. En die moet elke dag natuurlijk uitgelaten worden. Nou, een heel bekijks! 
  • En dat beest slaapt bij Thabang in bed. Ik heb zelfs een soort van mandje voor 'm gekocht. De buren en opa en oma hebben al opgepast. Hij is er maar wat druk mee. 
  • Nu is de hond nog wit, maar Thabang denkt dat hij 'm binnenkort "Bruintje" gaat noemen als 'ie vies wordt. 
  • Het ging helaas even wat minder goed met Thabang op school. De juffen hebben een beloningssysteem opgezet en het gaat gelijk al weer wat beter gelukkig. Hij doet echt zijn stinkende best om het goed te doen. Met het beloningssysteem kan Thabang computertijd verdienen. Thabang: "Ik denk dat de juf de 'oldtimer' op 10 minuten gaat zetten." Hij bedoelt vast time-timer (om aan te geven hoelang 10 minuten is).
  • Ook mogen Thabang en ik in januari of februari in de klas wat vertellen over adoptie en het prachtige Lesotho. 
  • Zaterdagavond hebben we hier in huis sinterklaas gevierd met mijn vriendinnen (van de PABO), compleet met surprises en gedichten. Ik had voor Marlon een supergroot wijnglas gemaakt!
  • En zelf kreeg ik een hele mooie 'bezige bij'. Wat was het gezellig! 



Samenvatting van mij op een kaart, 
mooi gemaakt sinterklaas! 
  • Ik had pizzabonbons gemaakt voor het feestje en toen zei Sam dat dat het enige is wat ik echt lekker klaar kan maken! En bedankt! 
  • Vorige week toen sinterklaas bij ons was toen noemde hij Thabang de hele tijd Taaibang, haha. 
  • Morgen moet ik om 16 uur naar het Rabotheater ..... daar horen we meer over de bezuinigingen en het reorganisatieplan binnen Attendiz / de stichting waar ik voor werk, het belooft niet veel goeds ;-(
  • Sam en ik zijn naar de orthodontist geweest voor het bespreken van het beugelplan. Eerst een blokbeugel (6 tot 9 maanden) dan een plaatjesbeugel (1 tot anderhalf jaar) en dan een nachtbeugel en twee spalken (voor altijd). Het klinkt goed. 
  • En wat zijn ze snel ...... hij krijgt 'm vandaag al!
  • We kregen er ook gelijk een rekening bij: 2460, 96 euro. Slik. Ik ben wel goed verzekerd, maar net niet helemaal.   
  • Voor het eerst in ons leven hebben we een kunstkerstboom. Ik moet er wel heel erg aan wennen. Ik vind echt toch mooier en leuker (ook al maakte ik elk jaar flink ruzie met de kluit, de naalden en viel de boom hier regelmatig tegen de vlakte). 
  • Maar ook met deze neppe kan je een conflict hebben! Mijn moeder was zo lief om een mand te komen brengen. Ik dacht de boom wel even op te tillen, had ik dus de complete bovenkant in de handen en daar gingen helaas wel weer alle kerstballen en kerstkransjes over de grond ..... 
  • De vader van een klasgenoot van Thabang is overleden. Zo plotseling, midden in de nacht, hij is gewoon niet wakker geworden. Wat verschrikkelijk. De ouders van groep 4 (en 7) moesten maandagavond allemaal op school komen. Wat is het verdrietig allemaal. Ook op Thabang maakt dit veel indruk. Het ligt erg gevoelig en hij heeft zelf ook geen (aanwezige) vader. Ik kende de vader van Thabang's klasgenoot van vroeger. Ik moest namelijk een uur naar de middelbare school fietsen en een uur terug. We fietsten toen met een groep en hij had erg lange benen en fietste altijd erg hard, als klein meisje van 12 weet ik nog precies dat ik zó mijn best moest doen om die grote jongens (uit de hogere klassen) bij te houden. Maar nu is hij er dus niet meer. Morgenavond ga ik naar de herinneringsdienst, ik kan zo gelijk door ná de presentatie van de bezuinigingsplannen. vast een zware dag.       
  • Ik kreeg het volgende briefje van Thabang, tsja ......
  • Ik ben afgelopen dinsdag met twee zestigjarige mannelijke collega's met de trein naar Amsterdam geweest voor een studiedag over de nieuwe methode 4 keer wijzer (ik zit in de stuurgroep). Superleuk en interessant. En van alles bijgeleerd. Helaas hadden we wel het verkeerde pontje genomen en moesten we zeker vijf kilometer lopen en kwamen we te laat. 
  • Thabang: "Mam, is die wrat nog niet weg?" Ja, ik had namelijk een puist op mijn kin. Tssst.
  • Sam is bij mijn ouders flink aan het oefenen op de piano, hij oefent via You Tube het nummer 'all of me' van John Legend. Super, Sam!
  • Sam wil aangifte doen bij de kindertelefoon dat zijn moeder alleen maar Tony Chocolonely koopt in de smaak zeezout! Dat vindt hij echt niet kunnen. 
  • Mijn dekens lagen door elkaar, Thabang vond het een 'hooppuin'! 
  • Sam is de allergrootste tijdrekker die ik ken! Hij gaf deze week zelf aan dat hij een zevende zintuig heeft voor het fenomeen tijd rekken ;-) 
  • Whaaaaah, ik heb voor het eerst van mijn leven nog geen kerstkaart gemaakt/gestuurd. Meestal schilder ik er één of maak ik een leuke foto van de jongens. Maar dit jaar dus (nog) niet. Wel wat uitgeprobeerd, maar dit is niet goedgekeurd! 
Tot volgende week!


1 opmerking:

  1. Leuke kaart. Wat een narigheid met het overlijden en werk fusies. Heel veel sterkte in deze onduidelijke tijd.

    BeantwoordenVerwijderen