Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 21 december 2016

Over een gemuteerde eend, appelpurree op mijn hoofd en wat er bij ons onder de voordeurmat lag!!!

 
Allerliefste Sam!
  • Thabang had zijn nieuwe winterjas laten hangen bij het turnen. Dus de volgende dag snel kijken of 'ie er nog was. Gelukkig lag hij bij de gevonden voorwerpen. Ook een andere jas (van vorig jaar van Thabang) vonden we terug.  
  • Ook het derde paar winterschoenen zijn al in gebruik bij Thabang (duur!).
  • En toen beide heren donderdag gingen schaatsen hebben ze allebei hun schaatsen gemolesteerd. 
  • Sam heeft nu een beugel (14 uur per dag) en is er al snel aan gewend. Thabang schrijft daarover: "Liefe Sam, wat leuk dat je een beugel hebt, leuk hé, vind jij het niet leuk, alleen ik kan je niet verstaan!" Dat laatste is echt wel waar, hij lijkt wel dronken als 'ie praat. 
  • Donderdag moesten we om 16 uur bij het Rabotheater zijn voor het reorganisatieplan van Attendiz. Wow, wat moeten er veel mensen weg, heftig! 140 fte/fulltime banen. Dat is echt enorm. Het duurt nog een hele tijd voordat het duidelijk is wie er precies weg moeten. Braaf afwachten dus maar.

  • Aansluitend kon ik naar de herinneringsdienst van de vader van Thabang's klasgenoot die was overleden. De kerk was zo vol dat we moesten uitwijken naar een ander gebouw. Het was vreselijk verdrietig maar ook een ontzettend mooi afscheid met verhalen, muziek en gedichten. 
  • Thabang heeft een prachtige kaart geschreven: Wat jammer dat je vader is overleden, lief mare, wat zal je jouwn vader veel missen toch mare veel sterkte hé mare, groetjes thabang en dan een heleboel kruisjes erbij +++++++++++++++(hij bedoelde eigenlijk kusjes xxxxxxxxxxxxxxx).
  • Zaterdag was er een kerstmarkt bij ons om de hoek. Daar even rond gekeken. Vooral Thabang bleek een talent te hebben voor het midwinterhoornblazen! 



Aan de oliebol! 
  • Volgens Thabang bestaat de kerstman niet en de sint wel ("Ja, hé, mam!")
  • Ik moest zaterdag oppassen op de zoon van mijn vriendin. Mijn zusje appte of ik op Nikki wilde passen. Precies op dezelfde tijd. Ze blijken aan hetzelfde tennistoernooi mee te doen. 
  • Thabang: "Worden vogels niet moe van het gefladder?"
  • Sam en Thabang ruimden de tafel af. Sam gooide de ketchupfles naar Thabang. Hij gooide niet goed en de net nieuwe fles knapte kapot. Dan kun je je vast voorstellen hoe mijn keuken er uit zag!  
  • Thabang schreef expres woorden op die niet mogen: wate vak.
  • Nog twee nachtjes en dan zijn Thabang en ik (en Sam natuurlijk) alweer vijf jaar samen! Zo mooi! 
  • Thabang wil wel echte spinnen over zijn lijf ..... ik ben blij met de neppe. We gaan volgende week ook nog naar Freek Vonk, brrrr. 
  • Thabang: "Dieren mogen zelf weten hoe laat ze naar bed gaan, hé?!" 
  • Sam: "Thabang, doe niet zo stom, je bent toch geen gemuteerde eend!"
  • Woensdag werd er bij de kinderopvang/BSO via een winterfair geld ingezameld voor de KWF. De lievelingsjuf van Thabang is twee jaar geleden aan kanker overleden. Sam kwam binnen, kocht een lot en binnen vijf minuten stond hij weer buiten met nootjes, allemaal lekkere dingen en een cadeaubon van vijf euro van de Zuivelhoeve, mjammie. 
  • Er werd ook een sponsorloop georganiseerd. Thabang was de enige die meedeed! Hij heeft wel 15 rondjes van 200 meter gelopen (3 kilometer!) in de motregen  en daarmee 12 euro opgehaald voor het goede doel. Knappe prestatie Thabang!  
  • Ik moest naar zolder om iets op te halen. En het staat daar vol! Er viel 1 ding naar beneden ..... een pot met honderden kralen! Die rolden zelfs twee trappen naar beneden. Zucht. Toen ik de vlizotrap weer had ingeklapt bleek mijn mobiel daar nog te liggen (die als zaklamp fungeerde), maar waar? Moest ik eerst mezelf bellen met de vaste lijn.   
  • Thabang vroeg zich af of er in de staart van de zeemeermin lucht zit zodat ze via de staart kan ademen.
  • Vorige week is de zoon van mijn vriendin geopereerd. Thabang vroeg of ze hem wel helemaal verlamd hadden (hij bedoelt vast verdoofd). 
  • Ik had het digibord in mijn groep 1 aangezet. Een leerling: "Gaan we nu naar the Bold and the Beautiful kijken?"
  • Thabang mocht iets niet. En daar was hij boos over: "Mam, weet je waar ik nou echt niet tegen kan ..... tegen jou! Ga jij maar verhuizen. Wel zonder de tablet."
  • Zondag lekker wezen schaatsen op de ijsbaan in Nijverdal. Wat was het leuk! En wat kan Thabang goed schaatsen, die vloog de baan over (met risico voor alle aanwezigen). De ijsbaanmeester noemde hem de nieuwe Shani Davis. 
 




  • En Thabang heeft er nog niet genoeg van, ik las dit in zijn schrift: "Liefe mam, wat ben je toch mooi deze keer. Maar zullen we een keer naar de schaatsbaan met zwembad gaan (Colmschate Deventer) dat is toch leuk hé mama, maar wel met Sam erbij, snap je het mama? snap je het mama toe? Alsjeblieft?"
  • Sam was een smoothie aan het maken, maar de appel wilde maar niet gemixt worden, dus ik hielp een handje en drukte het spul een beetje aan met een mes. Iets te ver blijkbaar want we hoorden een knal en toen splashte dus dat appelspul eruit ..... zo op het aanrecht en boven op ons hoofd, ieuw.    
  • Ik had boodschappen gedaan en gleed bijna uit over de buitenvoordeurmat. Ineens zag ik iets onder de mat liggen. Een cracker met jam. Ohoooo, Thabang!!!! Hij bekende later dat hij een paar weken geleden geen zin had in zijn ontbijt en 'm toen daar neer had gelegd. Hij vroeg of hij 'm alsnog moest opeten.
  • Mijn ouders hadden laatst een hele grote verrassing voor ons: we gaan in 2017 met z'n allen een week op vakantie! Naar de zon! Ow, hoe lekker is dat!  
  • Vandaag dubbel feest: mijn lieve vader is 70 jaar en een mooi feest op mijn werk!

2 opmerkingen:

  1. wate vak..... whahahah! wat maak je toch allemaal mee! Ik heb weer erg moeten lachen om je blog. haha!
    Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, cracker onder de mat, hoe verzin je het? En wat fijn dat je ouders je meenemen op vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen