Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 16 november 2016

Over gracieuze sloffen, een prachtpietje en een weggegooide wrat


  • Thabang was aan de beurt voor het jaarlijkse Sebastheater. Hij mocht ten tonele verschijnen als heuse profvoetballer (hij lijkt meer op een gangster volgens Sam)! Zo jammer dat ouders niet mogen kijken. Gelukkig zijn er foto's gemaakt van dit stoere optreden.  
  • Met de gitaarlessen gaat het super. Ik heb zelfs 10 lessen bijgeboekt: tot het einde van het schooljaar ben ik onder de pannen. 
  • Thabang ging slapen, na twee minuten roept hij al dat hij niet kan slapen. Duh!
  • Lekker creatief bezig: ik heb met raamstiften op ons raam getekend (zo'n winters tafereel met van die huisjes en sneeuw), ik heb een houten kist beschilderd en een schilderij gemaakt: 

  • De jongens ruimen hier altijd de tafel af, ik pakte de chocoladepastapot aan van Thabang en KLETS, daar lag 'ie. Net nieuw natuurlijk. En de hele keuken vol glas en chocola. 
  • Ik ben met een vriendin naar het cabaretduo Yentl & de Boer geweest. Wat een mooi avondje uit was dat! Heel bijzonder en zeker verrassend!   
  • Zitten we naar idioten op de weg te kijken (auto's die botsingen maken) maakt iemand een botsing zegt Thabang: "Oeh, maar daar zat wel een leuke man in, mam!" 
  • Sam heeft een makkie deze week: lessen van 30 minuten en een studiemiddag en extra vrij omdat 'ie naar de orthodontist moet om gips te happen! 
  • De muziekles viel uit, zegt Sam: "Hé, waarom valt godsdienst niet uit?"
  • Een heerlijke herfstwandeling gemaakt met Marlon & hond Pepper:
  • We moesten loten verkopen. Blegh. Gelukkig vindt Thabang dat hartstikke leuk en hij was ze alle vijftien hier in de buurt zo kwijt! 
  • Onbegrijpelijk dat Trump president van Amerika gaat worden. Hoe kan dat toch zover komen? Hij ontkent zelfs milieuproblemen ..... kan hij een keer met Andrë Kuipers praten!?
  • Ik ben gisteren naar een geweldige en inspirerende lezing geweest over het puberbrein. Echt een tip voor iedereen die met pubers werkt of er zelf één in huis heeft! 
    Waarom maken ze hun huiswerk niet? Waarom moeten hun eigen dingen NU en jouw dingen STRA-HAKS?Waarom komen ze niet uit bed?
    Pubers voelen voor volwassenen vaak alsof ze een vreemde levensvorm zijn. En ze hebben gelijk: we snappen ze echt niet meer. 
    In een humoristische presentatie geeft Aletta Smits verklaringen voor hoe het puberbrein het pubergedrag stuurt. En hoe wij - "normale mensen" - daarmee om kunnen gaan. Kom maar op met de pubertijd/puberteit, Sam! 
  • De puberteit begint tussen 9,5 en 10,5 jaar ..... o, help, over ruim een jaar is Thabang misschien al aan de beurt!
  • Thabang wil zo'n lelijke ketting aan zijn broek. Echt niet! 
  • Sam lacht me uit omdat ik niet wist wat idk was in app-taal. 
  • Thabang had een hele leuke droom: dat ik aan het dansen was met honderd-en-vier emoe's! 
  • Mijn neefje was ziek en moest opgehaald worden uit school. Ik heb hem meegenomen, maar eenmaal hier bleek hij springlevend, kletste honderduit en maakte een heleboel grapjes. Ondertussen was mijn zusje al van haar werk uit Enschede teruggekomen, oeps.   
  • Thabang z'n laatste proefles van judo zit erop! Hij vond het leuk, maar hij blijft gewoon op turnen! De judojuf baalt ervan, want Thabang was heel erg goed, zei ze. 
  • Ik raakte Thabang een keer bij zijn hoofd en hij had ineens erg veel pijn. Wat blijkt? Hij had er die middag een wrat afgetrokken (achter zijn oor). Autsj, dat deed hem echt zeer. Hij had 'm wel netjes in de prullenbak gedeponeerd! 
  • We hadden donderdag op school het nationaal schoolontbijt, dus in pyjama (de fatsoenlijkste die ik kon vinden) en met mijn gracieuze sloffen naar school. Het was heel gezellig!  

  • Ik liet in de auto de inhoud van het afvalzakje vallen, gets allemaal oude klokhuizen, kauwgom e.d. op mijn schoot. 
  • Thabang vroeg: "Mam, ben jij gehandicapt?"
  • Met de komst van sinterklaas is het vragenvuur weer officieel een feit: Hoeveel haren heeft sinterklaas wel niet? Die witte stuurpiet ben ik, oké? Waarom komt hij niet met het vliegtuig? Zou hij het wachtwoord van mijn moeders telefoon weten? Heeft hij een Toyota? Hoe komt 'ie binnen? Bestaat er ook een asopiet? Zal ik dat zijn? Kan sinterklaas ook turnen? Lekker een paar weken genieten van het leuke sintgebeuren! 
  • Thabang schrijft in een brief: "Dit is het varlanglijsje van Thabang. Liefe sinterklaas en je pieten. Ik vin jullie echt lief zijn voor mij en mag ik van jullie pepie pups zwarte pieten en mag superzand?"

Hier heeft hij de hand van sinterklaas nog vast, 
hij durft bijna niet te kijken!

De verlanglijst van Sam:
Mijn prachtpietje!
Inclusief de rode lippenstift en gouden oorbellen! 

1 opmerking:

  1. Wat een geweldige droom! Ik heb trouwens ook geen idee wat idl in app taal betekent.

    BeantwoordenVerwijderen