Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 17 augustus 2016

Over Sam die bijna vader wordt, een hele lange piemel en een naakte rat aaien (en dat nog leuk vinden ook)

  • We zijn een dagje naar een vriendin van mij geweest op de camping in Biddinghuizen. Gezellig. De kinderen (bikkels, want het was koud) zijn nog even het Veluwemeer ingesprongen. En in de rubberen boot wezen varen. Tot slot mochten we heerlijke hamburgers blijven eten! 
  • Ik spoot een lekkere laag mayo op mijn versgebakken burger. Bleek ik er bak- en braad-olijfolie op te spuiten, gets.
  • Thabang: "Mam, geeft het niet dat ik nog van Hello Kitty en Dora hou?"
  • Laatst had Thabang een flesje van glas gevonden op het strand. Hij was er zo gek mee en drinkt daar nu al twee weken uit. Ik had verteld dat we dat flesje weg doen (anders valt 'ie vast kapot) als ik naar New York ga. Had ik dat nou maar eerder gedaan. Het flesje floepte op een gegeven moment uit zijn hand, zo tegen het terrarium van de wandelende takken. Hele bak kapot! 
  • En dit terrarium heb ik geleend van een collega. En ik zag dat zulke dingen al gauw 100 euro kosten. Pfoe. 
  • De wandelende takken hebben versneld de vrijheid gekregen! Maar het was echt wel leuk om die beesten te hebben! 
  • We fietsten een rondje door Hellendoorn, zagen we ineens dat een paard gedekt werd. Dat trok natuurlijk gelijk de aandacht van Thabang ..... die zag een piemel van zeker een halve meter! Terwijl Thabang de laatste tijd veel praatjes heeft, was hij nu toch wel erg onder de indruk en zei eerst niets. Pas toen we verder fietsten zei hij: "Zo, zo'n grote heb ik niet, hoor, mam!"
  • De dagen erna bleef hij maar vragen stellen over hoe dat nou allemaal precies gaat, zucht.  
  • Thabang mag nu zelf ranja indoen. Die fles was in twee dagen helemaal leeg. Ik denk dat hij de verhouding siroop en water omdraait!
  • Over ranja gesproken: ik deed zo een scheut ranja in mijn koffie i.p.v. koffiemelk! 
  • In een schoolschrift van Thabang kwam ik de volgende vragen tegen: "Wie lijkt er thuis op jou?" Antwoord: "Niemant lijkt op mij." Wat hebben jullie hetzelfde? "We hebben hetzelfte kast." Wie verdient er geld voor jou?" "Mama." "Wie maakt schoon?" Mu broer." (huh, heb ik nog nooit wat van gezien!)
  • Stef, ons neefje zei tegen een vriendje: "Mijn grote neef Sam heeft een nieuwe slaapkamer, heel mooi. Ja, want hij is al heel oud, hij wordt al bijna papa!" Whaha.
  • Ik hád een pakje kauwgom (12 stuks), waarvan ik er één had opgegeten. Ik wil er even later nog één pakken, alles op! Heeft Thabang ze alle elf genuttigd! Stouterd! Gelukkig niet allemaal tegelijk, je zou erin stikken! 
  • Toen ik aan het fietsen was ..... belandde er een heus witkleurig vloeibaar vogeluitwerpsel op mijn broek! Vies!
  • Hier geen pietendiscussie, wij hebben hebben hier de sintkwestie. Thabang: "Mam, ik wil een Segway voor mijn verjaardag" (zo'n duur ding waar je op kan staan en dan vanzelf gaat rijden). Ik zei dat hij dat niet krijgt. Het antwoord: "Ik vraag het wel aan sinterklaas." Ik zei dat hij dat niet van de sint mag vragen, dat is een veel te groot cadeau. Er volgde een ellen(dig)lange discussie over dat ik vind dat je geen dure cadeaus mag vragen en hij vond natuurlijk wel dat het mocht, want sinterklaas heeft geld zat. Nou, hij zou het wel aan de sint vragen als hij op school langskomt. Even later vraagt Thabang aan mij: "Mam, denk jij dat sinterklaas weet dat jij mijn moeder bent?" 
  • Vijf dagen met de jongens in Brabant geweest! En wat hadden we een prachtig natuurhuisje. Eekhoorns, vogels en konijnen huppelen door de tuin. Er was een open haard dus die kwam zeer goed van pas met ’t koude weer (Sam is een heuse fik-expert geworden). Thabang vond het vooral leuk om de geplette vliegen te cremeren.
  • Verder was het een week met tegenstellingen: lekker lui lezen, wijn, tussen de buien door wandelen bij de Loonse en Drunense duinen (of naar beneden rollen), spelletjes doen, taart met slagroom, een blik werpen op de olympische spelen via de laptop van Sam (want geen tv in ’t huisje te bekennen), een kussengevecht, relaxen, maar ook Freek Vonkse taferelen …. Sam & Thabang proberen van alles te vangen zoals kikkers, hagedissen, kevers, etc. Ben ik altijd heel blij mee ;-)




Naar beneden rollen! 

  • Ook zijn we naar een kleinschalig dierenpark geweest. We mochten zelfs een stinkdier aaien en een naakte rat! 
  • Tijdens een dag met werkelijk alleen maar regen besloten we naar het mooie zwembad in 's Hertogenbosch te gaan. Met een compleet grottenstelsel, glijbanen, een golfslagbad en een wildwaterbaan. We hebben zelfs buiten gezwommen in de regen. Helaas waren alle inwoners van Brabant (2.495.107) er ook. Druk!
  • We zijn naar een soort activiteitenpark geweest. We zijn begonnen in het klimbos. Een geweldige ervaring, al vond Thabang het in het begin ook vooral erg spannend. 
  • We mochten daar onbeperkt eten en drinken. Bijzonder en apart vind ik dat. Dat gegraai soms. Maar gelukkig lagen er ook stukken watermeloen en aardbeien (en dan met slagroom erop). Sam drukte per ongeluk twee keer op de milkshake knop en liet zijn hele beker overstromen. En Thabang had zelf een softijsje gedraaid. Hij was nogal groot uitgevallen (geef 'm eens ongelijk), maar de hele toef kletterde een paar meter verderop zo van zijn hoorntje af. Daarna toch maar een wat bescheidener ijsje gefabriceerd. 
 



  • Verder vooral lekker gespeeld, geklauterd en gesprongen. En op een quad gereden.
  • We hebben ook meegedaan met laser gamen. Gedurende zeven minuten kon je in twee teams van vijf tegen elkaar strijden. Thabang en ik waren er niet al te goed in (Sam had het op ons voorzien). Ik had van de 99 levens er nog maar 18 over na 7 minuten. Thabang heeft er meer dan 300 verbruikt. 


  • Op een gegeven moment was Sam gek aan het doen zegt Thabang: “Ik vind dat Sam ook bij de gehandicapten hoort!” 
  • En toen Douwe Bob door de autoradio schalde wist Thabang wel wie dat zong: Dafne Schippers!
  • De laatste nacht heb ik de wekker gezet om 03.00 uur. Sam en ik zijn buiten onder de sterrenhemel in de ligstoelen neergeploft en toen hebben we tien vallende sterren gezien …. prachtig! Gelijk maar even tien wensen gedaan. Ben benieuwd!  

Huis met gras op het dak

  • De douche in het huis was ook zo heerlijk. Dus werd er veel te lang gedoucht! Het stroomde zelfs over, richting de slaapkamer. 
  • Na vijf dagen waren alle schoonmaakspullen (zelfs het vaatdoekje) onaangeroerd, oeps, maar wel echt vakantie!
  • De laatste dag was de Efteling (na meer dan twintig jaar) aan de beurt. Verschrikkelijk, ik ga echt niet weer! Wat druk. Niet te doen. Die rijen. Irritant. Gruwelijk. Ik kon het niet eens volhouden. Een uur in de rij en dan ben je met vijf minuten weer klaar. Om vervolgens weer in een andere rij te gaan staan. Blegh. Oké, wat we hebben gedaan was echt mooi. Maar doe me dan toch maar liever het ronddrentelen in de duinen (mét bijbehorend zand overal: in haar en tussen billen). 
Deze selfie maakten we in de Pagode van de Efteling, 
op 45 meter van de grond.

3 opmerkingen:

  1. Wauw!! Wat een heerlijke blog! Wat veel leuks gedaan!en vanalles beleefd! Super vakantie zo te lezen!! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw!! Wat een heerlijke blog! Wat veel leuks gedaan!en vanalles beleefd! Super vakantie zo te lezen!! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt als een hele fijne vakantie! Volgens mij had jij de vakantie heel hard nodig, met vogelpoep, koffiemelk en andere ongemakken! Sterkte weer op school!

    BeantwoordenVerwijderen