Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 11 mei 2016

Over een vraagverbod, springetje touwen en slappe padloze koffie

  • Whaaaaa, de vakantie is voorbij! Het was heerlijk!
  • Ik moest verplicht drie dagen uitgebreid kokkerellen! Ik mocht een complete Hello Fresh box uitproberen via mijn zus. Superleuk! Ik ben geen kooktype, maar dit was verrassend leuk! Zelfgemaakte kiphamburgers met plakjes bataat uit de oven. Spinaziesoep met kruidenroomkaas, een gekookt eitje, pecannoten en een maiskolf en de laatste dag victoriabaars met caserecce, courgette en broccoli.
  • Elke keer na het bereiden was de keuken een vreselijke ontploffing (ik moest de spinazie nog van de tegels afkrabben), maar wat hebben we ervan genoten! En ja, ook Sam & Thabang zaten te smullen! 
  • We hebben de verjaardag van mijn nichtje gevierd: twee jaar alweer! Wat een groot feest mét luchtkussen, wateractiviteiten en een bbq. 
  • Op school weer even een gesprek gehad over de leerprestaties van Thabang. We blijven nog even doorgaan met het oefenen van het rekenen thuis. En het lezen gaan we ook oppakken. Hij doet zo supergoed zijn best (fijn om te horen). Als hij bijvoorbeeld fouten moeten verbeteren, doet hij dat zonder gemopper. 
  • Ik ben een zoektocht gestart naar een geruit colbertje voor Sam. Hij heeft dit nodig voor zijn rol in de musical. Vrienden, marktplaats, Facebook, de kringloop ..... het heeft allemaal nog niets opgeleverd. Mochten er hier nog lezers zijn die zoiets in maat 152 hebben liggen dan hoor ik het graag!   
  • Vaak even een rondje langs de Regge gefietst. Er zijn al wat veulentjes geboren, maar deze moet nog, wat een dikkerd!
  • Zondag was het Moederdag. Dat blijft een hele bijzondere dag. Een dag waarop ik vooral aan mijn eigen lieve moeder denk en zo blij ben dat we zo veel nog samen kunnen delen, dat ikzelf driedubbel geniet van het moeder zijn en ook zeker denk aan de Afrikamoeder van Thabang. 
  • Eerst kreeg ik een heerlijk ontbijt op bed, mét beschuit met aardbeien, chocoladehartjes, (weer) met slappe padloze koffie 'alla Sam de chaoot', maar ook met mooie zelfgemaakte cadeaus. Van Thabang een schilderij met een vis ..... bij jou voel ik me als een vis in het water. En van Sam een roze (jeej!) fles waar je met krijt op kan schrijven, heel gaaf. Hij had er al wat tekst opgeschreven: i love you! Met een wervelend gedicht op papier van maar liefst twaalf regels (o.a. de volgende zin: je weet hoe je opvoeden moet, ha, ha).  
  • Na een taartje bij mijn ouders zijn we naar het speelbos op de Holterberg geweest om te spelen, ravotten, wandelen en picknicken. 

  • Thabang komt werkelijk na elke vakantie met een brief naar huis dat er weer luizen zijn op school. Dit keer hadden ze Thabang niet eens gecontroleerd, dat was toch te lastig om te zien; er zit al zoveel rotzooi in. Daar wil vast geen luis wonen!
  • Er was kermis in Nijverdal, die moest natuurlijk even getest worden. Niet mijn ding, maar goed. De jongens mochten in een paar attracties. De botsauto's blijken elk jaar weer een enorme aantrekkingskracht te hebben. Ik dacht wel even naast Thabang plaats te nemen, om hem te beschermen met een arm om hem heen:-) 
  • Niet dus. Werden we frontaal geraakt door Sam en vriendje, dus we schoten achteruit. Kwam daar net toevallig nog zo'n botsauto aan op ramkoers en een seconde later kregen we dus weer een klap (naar voren dit keer). Dat vond mijn nek niet leuk! Zeer! En dat betekende weer een hele week aan de Ibuprofen. Thabang had trouwens nergens last van en had de dikste lol. 

  • Ook een dagje naar mijn beste vriendin Nienke & co geweest. Zij stonden in Heino op de camping. Superleuk dagje. Er zat een klein strandje bij en er mocht ook nog even in het binnenbad geplonsd worden. 
  • De dochter van mijn vriendin zei: "Thabang heeft geen echt haar."
  • En even later toen ze met modder aan het spelen waren zei mijn vriendin: "Pas maar op, anders ben je straks helemaal bruin!" Thabang zei gelijk: "Ja, net als ik!" 

  • Je kan makkelijk verbranden met dit weer, wat een heerlijk zonnetje. De enige die verbrand is ben ik: mijn scheenbenen, raar.  
  • Er moest een kamer worden opgepimpt. De jongens wilden zo graag meehelpen! Lief.
  • Al moest ik zelf wel weer alles overnieuw doen.....

Onderbroekenlol!
  • Thabang mag nu regelmatig 'los' in de buurt. Help. Wat spookt hij allemaal uit? Nu kwam hij terug van een buurman die zo'n gave ouderwetse legerwagen op de oprit had staan. Of hij even mee mocht voor een proefritje? Tuurlijk! Thabang ritselt het zo voor elkaar! Zo staan er t.z.t. ook nog een tractorritje (buurman), een Canadese kanovaartocht (een andere buurman) en een hondenoppasweekend (buurvrouw) op de planning. Ik durf 'm haast niet meer door de buurt te laten gaan (ik zal 'm een vraagverbod opleggen)!
  • Vrijdag zijn we lekker wezen chillen bij een recreatieplas in de buurt. Wat genieten met dit lekkere weer. Al is het water toch nog wel vreselijk koud. Thabang wilde nooit meer naar het Lage Veld, zo koud had hij het. 
  • Na een halfuur lag hij alweer in het water!
  • Gets: op één plek was er veel alg en ik zou dat nou juist een beetje ontwijken, maar wat doen de jongens dan ..... juist: lekker smeren! 


Thabang aan het nep-roken!
  • Thabang kijkt nog steeds naar filmpjes op You tube die niet mogen. Hoewel ik het liever gewoon via afspraken had aangeleerd is dat helaas bij Thabang (nog) echt niet mogelijk. Dus ik heb de 'beperkte modus' ingeschakeld. Helaas loopt dit via mijn eigen account en kon ik zelf bepaalde filmpjes niet eens meer zien (zoals de bevalling van het babyolifantje in de Beekse bergen), zucht. 
  • Voor het eerst kon ik mijn jumpsuit aan! Zo leuk. Maar wat is dat een onhandig ding, joh! Zeker als je naar de wc moet! 
  • Thabang: "Mam, hoe heet dat als je ergens allemaal dingen kan bekijken, een Mercedes?" Oh, je bedoelt een museum. Oja.  
Een dikke chocoladesmakkerd! 
  • En nu gaan de jongens weer lekker naar school. Kan ik fijn mijn eigen gang gaan. En als het dan verdacht stil is gaan niet gelijk alle alarmbellen af.
  • Thabang vroeg gistermiddag aan mij: "Mam, zullen we springetje touwen?"  
  • Sam had een nieuwe app op de tablet gezet met allemaal ringtones (de app heet Zegde). En nu m.b.v. de app een grappig filmpje van Thabang: 

1 opmerking:

  1. Haahahahahahaha die Thabang, wat zal jij nog lang mamamamamsmamamamama hebben moeten horen!

    BeantwoordenVerwijderen