Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 12 augustus 2015

Over een bbq-primeur, stankoverlast en de goedste mama

  • Geen gaatjes bij de tandarts, maar de jongens moesten wel terugkomen voor het sealen van de kiezen. Allebei 20 minuten in de stoel. En dat ging vlekkeloos! Ze hebben nog geprobeerd de voortand van Thabang te polijsten, maar deze is blijvend beschadigd (door het veelvuldig vallen op zijn melktanden).
  • Verder was het vooral een week van hoestdrankjes, zetpillen, nachtmerries, exceem, beenkramp, oogzalf, azijn (voor als je twee keer in de brandnetels gaat staan, zoals Sam) en vele strepsils. Thabang was een ook paar dagen flink ziek. En heeft de buurman ook nog aangestoken. 
  • Maar nu zijn we alle drie weer in topconditie, komt dat even goed uit, want dan kunnen we volgende week fris aan school beginnen!
  • Afgelopen week was er in Hellendoorn het Helders Fees. Dus konden we natuurlijk het jaarlijkse bezoekje aan de kermis niet overslaan (zou ik wel willen .... ):  

  • We hadden nog meer feestjes: twee zwagers en een buurmeisje jarig! Thabang mocht zelfs bij ome Dave nog even op een echte motor rondscheuren, hoe mooi is dat (voor Thabang dan)!! 
  • En tegenwoordig uiterst zeldzaam: ik ben op stap geweest, naar een zomerfeest in Oldenzaal! Het was een tropische dag dus best lastig om met die hoge temperaturen fris en fruitig op de plaats van bestemming te komen. Het was een 90's feest, dus er moest worden gedanst en mee geblèrd! Wat was het leuk en gezellig! Volgend jaar weer!     
  • De dag erna wel spierpijn en zere voeten, ik ben het niet meer gewend om op hakken te lopen (ik had mijn slippers toch maar een avondje ingeruild). 

  • We hebben zaterdag bijna twee kilo mosselen opgegeten. Dat was toch lekker! 
  • Wat over was heb ik in de prullenbak gegooid. Maandag kwam ik thuis van een hele dag werken op school (de klas is weer piekfijn ingericht) ...... stonk het hele huis naar rotte mosselen! Had ik beter zaterdag gelijk in de grijze container kunnen doen.
  • Sam en Thabang waren aan het logeren bij tante Judith & Eric! Wat hebben ze het leuk gehad! Kikkers en salamanders vangen uit de vijver, mountainbiken, in bad, naar Erve Brooks, patat eten en naar het Lage veld. Wat een feest! 

Hier trokken ze Eric (die in de kar zat) zo hard dat de hele kar uit 
elkaar viel en Eric zo'n drie meter verder op lag! 

  • We kregen van Judith ook nog een bbq, een heuse Weber (niet dat ik er verstand van heb). Dus ding in elkaar gezet, aangestoken (voor het eerst ooit) en lekker marshmallows roosteren! Genieten dus! 
  • Eén marshmallow vatte vlam, ik gooide hem op de grond en stampte erop ..... bah, wat een smeerboel! 
  • Thabang zag 7:77 op zijn wekker, best knap! 
  • Vrijdag zijn we een middag naar de Wijthmenerplas bij Zwolle geweest. Wat een geluk hebben we toch met het mooie zomerweer!
  • Ik sloeg nog een daas (zo'n zwarte bijtvlieg) plat op Thabang' s rug. We hebben alle drie een specifieke aantrekkingskracht; Sam de wespen, ik de muggen en Thabang wordt altijd geteisterd door dazen. 





  • Maandagavond de hele avond op het terras/in het café gezeten. Een vriendin, wijn en bitterballen, meer heb je niet nodig om het wél heel gezellig te hebben. Ik kon dit keer op de fiets naar huis. Toen ik eenmaal thuis was en niet snel genoeg reageerde op het berichtje van de vriendin waar ik mee was vroeg ze of ik niet ergens in de berm lag, haha.  
  • Volgens Thabang ben ik de goedste mama van de wereld. 
  • Zorgvuldig hebben we een watergevecht met de buren voorbereid, de hele ochtend waterballonnen gevuld. Toen het eenmaal zover was ..... na drie minuten waren alle ballonnen al op! 
  • Donderdag hebben we onze vrijkaartjes voor de Apenheul gebruikt! Joep (een vriendje van Sam) mocht ook mee. Altijd leuk daar!  
  • Thabang verloor zijn slipper op het apenboompad (vanaf zo'n hoge klimbrug). Hij was ontroostbaar. 
  • Gelukkig lag hij ineens bij de uitgang en toen was 'ie ineens weer vrolijk!







1 opmerking:

  1. Dag goedste mama! Wat een mooie foto's weer! Wat zijn de jonegs sterk, zo in de touwen hangen. Maarre wat heeft Thabang gedaan dat hij zo onder het zand kan zitten? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen