Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 1 juli 2015

Over een natte cabrio, een eigenwijze halve teek en Freek aan flarden



  • Zaterdag hadden Sam & Thabang atletiekwedstrijden in Haaksbergen. Ze hebben het prima gedaan.
  • Achteraf heeft vooral Sam het goed gedaan, want die heeft waarschijnlijk een gebroken teen! En dan valt sprinten niet mee. Hij ging steeds slechter lopen! Hij had zijn teen vrijdagavond heel hard tegen een tafel gestoten. Nu twee tenen aan elkaar vastgemaakt voor de steun. 
  • Je zult maar een moeder hebben die denkt dat je atletiek leuk vindt! Thabang is precies een kwartaal lid geweest en hij vond het verschrikkelijk. Ik kreeg hem niet naar de lessen. En wedstrijden vindt hij ook niks aan. Inschattingsfout van mijn kant, maar dus geen atletiek meer voor Thabang. Toch na de zomervakantie de turnselectie maar eens proberen.
  • Sam had wéér een teek! Helaas had hij die al per ongeluk kapot gekrabd en zat alleen de kop er nog in. Van alles geprobeerd (van tekentang, pincet, naald tot aan trekzalf) maar dat eigenwijze koppie bleef erin. En dat ging niet zonder lawaai van Sam's kant, het leek wel of er iemand vermoord werd. Dat beest heeft uiteindelijk nog vier dagen in Sam's been doorgebracht tot mijn zus (de dokter) hem in een paar tellen had verwijderd!    
  • Sam is 13 juli jarig. Maar nu alvast zijn kinderfeestje gevierd samen met vriendje Joep! En wat was het een leuk feest. Met 14 jongens een uurtje kanoën. De kano's waren gloednieuw, nog nooit gebruikt! Het kanoën was best spannend, want ik dacht dat al die jongens zouden gaan klieren. Maar niks, allemaal braaf aan peddelen. Het was zeker het gaafste feestje tot nu toe. Sam wilde perse dat Thabang ook meeging en die heeft het ook zo naar z'n zin gehad. Thabang en ik waren alleen maar nat van ons eigen gepeddel (die lekten telkens op ons), Verder zijn we droog gebleven (ik had mijn handtas mee, dat maakte het wel extra spannend). 







  • Dinsdag op school getrakteerd. Ik dacht mooi weer = ijs. Maar Sam wilde zo graag worstjes in bladerdeeg. Nou vooruit! Ze winnen de schoonheidsprijs niet, maar ze smaakten best oké!
  • Wat hebben we veel feestjes! Vrijdag was er op het werk een soort van feest met een pubquiz en een barbecue. 
  • En zaterdag was er een buurtfeest. Wat was dat leuk. Een grote tent, een springkussen, een barbecue en zeker 65 mensen. Wel iets teveel wijn gedronken! (maar wel binnen een minuutje thuis)
  • Dan was er ook nog het afscheidsfeest van groep 8 van mijn werk, weer aan de barbecue, ik kan straks geen bbq meer zien!
  • De rapporten van de jongens zijn weer binnen! Allebei een prachtig rapport. Thabang houdt zich steeds meer aan de regels, kan beter samenspelen en ook het luisteren naar anderen is nu goed. Super! Van Sam had ik ook een 10 minuten gesprek. De juf vond het geloof ik maar gek dat ik kwam want wat valt er over Sam nou te vertellen? Echt alleen maar positief. Ze zei dat ik erg trots op Sam kan zijn én dat is natuurlijk ook zo.
  • Toen ze maandag met groep 7 een bezoekje aan een boerderij hadden gebracht had Sam hele goede vragen gesteld. En hij had uitgerekend dat de boer wel toe kon met een kleinere tank (12.000 i.p.v. 35.000 liter melk) en Sam maakte vervolgens een ingewikkelde rekensom, waar de boer niks van snapte. 
  • Thabang kon ik maandag wel achter het behang plakken! Hij mocht voor één keer zijn Freek Vonk plaatjesboek mee naar school. Hij neemt NOOIT wat mee, daarmee had ik namelijk al slechte ervaringen. Komt hij uit school zonder boek. Na een hoop gezwam en geneuzel kwam het hoge woord eruit: hij had hem in tig stukken aan flarden gescheurd en in de prullenbak gegooid. Einde verhaal. 
  • Thabang heeft een heuse excuusbrief geschreven aan Sam (dat dieren-plaatjes-boek was ook van hem en Sam had zo z'n best gedaan met ruilen, inplakken etc): "sorry het sam spijt me" en dan een paar hartjes en een auto erbij getekend. Excuses aanvaard. 
  • Even later toen we het grote zwembad vulden plaste Thabang erin, moesten we hem leeggooien en weer opnieuw vullen. Je zou er toch een keer gek van worden!? 
  • Dinsdag zag ik allerlei wittige dingen in het zwembad drijven. Zag ik later dat het uit Thabangs zwembroek kwam: waarschijnlijk dit keer wél de billen afgeveegd, maar dat het wc papier nog tussen z'n billen is blijven steken, ha, ha!  
  • En ik had ruzie met de Whats app. Ik kon wel zien dat er berichten waren, maar ze niet openen. Irritant en ik heb 't maar één dag volgehouden. Toen whats app eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd. Gelukkig konden er nog negenduizend en vier berichten worden gered, alleen die ik nog niet gelezen had waren helaas verloren gegaan.  
  • Je zult maar een zwager en co hebben die even je cabrio willen uitproberen! Prima, zo gefikst. Eerst zelf nog even een rondje genieten met wapperende haren. Dan tijd voor de auto-wissel-truc. Zij met z'n vieren in mijn auto en wij met z'n drieën in die van hen. Na één minuut begint het spontaan te regenen. Wij zitten droog en zij, tsja helaas, de rest/de beugels om er weer een 'gewone auto' van te maken liggen thuis ...... volgende keer toch maar even buienradar checken!

  • Gelukkig hadden ze in de schuur nog wel een droog plekje gevonden!
  • Nog drie dagen werken (zelfs de hele zaterdag ook nog) en dan is het eindelijk zover: de o-zo-grote-zes-weekse-zomervakantie! 
  • Het is wel precies op tijd, Sam vroeg al wat die grote zwarte kringen rondom mijn ogen voorstellen? Euh, wallen! 
  • We hebben al veel mooie plannen gemaakt! Kom maar op!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten