Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 8 juli 2015

Over heet asfalt, een paardenkop op je stuur en een klap van Sam krijgen (ik)


  • Jeeeeeeej, we hebben nu vakantie!! En we zijn de hittegolf goed doorgekomen! (behalve die chocolaatjes die ik in mijn handtas had bewaard ;( 
  • Dat is niet overal, dit was in het nieuws: verschillende asfaltwegen in de provincie hebben behoorlijk te lijden onder de hitte. In Hellendoorn is door de hoge temperaturen zelfs het asfalt gesmolten. Fietsstroken worden afgezet. Omdat de breedte die dan overblijft niet voldoende is om het verkeer in twee richtingen toe te staan, is besloten om tijdelijk verkeer in één richting toe te laten zodat de overlast tot een minimum beperkt blijft. Dat is hier om de hoek. 
  • Sam heeft het soms wel benauwd met de warmte (smog).
  • Donderdag hadden Sam & Thabang hun laatste schooldag. Ik moest zelf vrijdag nog wel werken. En Sam mocht mee.
  • Thabang dacht trouwens dat hij vrijdag naar groep drie zou gaan (hij zal wel denken: ik was gisteren toch voor het laatst in groep 2?).
  • Thabang stond ook nog bij een kind als idool genoemd in een vriendenboekje! En er zijn zoveel meisjes verliefd op hem. 
  • En nu introduceer ik: meester Sam!! Hij heeft vrijdag zijn eerste vakantiedag nuttig gebruikt: assisteren in mijn leuke groep 1! En hij heeft ook echt een paar lessen gegeven! Erg knap! Na drie uur kleuters (die driftig worden, roepen, vragen, aan je arm hangen, poepen, vallen, etc) wilde hij toch graag even rustig in een hoekje zijn Donald Duckjes lezen. Groot gelijk. Geen ambities voor leraar, maar een dagje meedraaien was toch wel erg leuk en interessant!
  • Ik ben weer ontzettend verwend door de ouders van onze leerlingen: zeep, snoep, een theedoos, ingrediënten voor het bakken van koekjes, kaarsen en een tijdschrift.  
  • Wilden we eindelijk (onze iPad 1 is zeer aan vervanging toe) een nieuwe tablet kopen. Uitgebreid georiënteerd en besteld via internet, wil ik betalen zijn de batterijen van de Random reader leeg. Dus betaling uitgesteld en een Raboscanner besteld. Toen die per post binnen was wilde ik betalen, bleek het toch dat de bankpas aan vervanging toe was, dus weer drie dagen wachten (en dus drie dagen niet pinnen) ..... die nieuwe tablet duurt dus nog even! 
  • Al dagen, weken en maanden ben ik er mee bezig: het oppimpen van de kleutergang! Ik heb de ontwerpen gemaakt, spullen besteld en van alles geregeld. Vrijdagmiddag 16 uur was het dan zover (Wie bedenkt het om op de laatste schooldag hieraan te beginnen? It wasn't me!)! Er waren veel vrijwilligers van de Rotary die ons komen helpen (zij hadden dus deze datum bedacht). Vrijdag laat thuis om vervolgens zaterdagochtend weer heel vroeg verder te gaan. 
Zo zag het er eerst uit ..... saai!

Nu overal vrolijke schilderijen opgehangen.

  • Het ziet er al veel beter uit! We hebben kleurzones gemaakt en ik ben zelf bezig met het maken van een kleurrijke boom die nog versierd gaat worden door alle leerlingen.
  • Zaterdag mocht Sam met een vriendje naar het zwembad en Thabang mocht voor het eerst naar Jacqueline (een collega) en haar dochter op de camping! Wat hebben ze het leuk gehad samen!! Ik kreeg de onderstaande foto toegestuurd! Gaaf!! En ik maar werken ;-))
  • Ik heb zo hard gewerkt vorige week, het drukst ooit! Maar nu dus heerlijk zes weken vakantie. We moesten er alledrie zo van bijkomen dat we voor het eerst het Afrikafestival hebben overgeslagen (ik ben de laatste 15 jaar elk jaar nog geweest). Pijnlijk. Ook voor Thabang want er waren een paar vriendjes uit Lesotho. 
  • Onze zondag bestond uit een paar watergevechten, ijs en op ons dooie gemak rondfietsen. Dat leverde weer de mooiste taferelen op: 
Een paardenkop op je stuur!

  • Er was een collecte aan de deur. Van de OZO, dat is de ziekenomroep. Zegt Sam later over die mevrouw: "Nou, die mevrouw ziet er zelf ook niet gezond uit". Ze was namelijk nogal fors/stevig/dik. 
  • We hadden visite van een hele invasie mieren, in de keuken! Logisch, zoetigheid genoeg te vinden! Ik heb ze helaas moeten uitroeien! 
  • Ik ben een maand proeflid van de krant, maar doordat de laatste twee weken zo druk waren, heb ik geen letter kunnen lezen. Die schade zal ik de komende week zeker inhalen. De krant en dan een lekker bakje koffie erbij, wat wil je nog meer? (liefst een zonnetje en een bakje aardbeien)
  • Ik stapte per ongeluk in de brandnetels, mijn hele voet zat onder! 
  • Thabang zweet weer zo verschrikkelijk 's nachts. Ik wissel dan stiekem zijn deken in voor een laken maar daar gaat meneer niet mee akkoord, hij wil onder die dikke deken! Kletsnat en doorweekt haal ik 'm dan even uit bed om te laten plassen. Ik til hem naar beneden en hij loopt nu zelf terug. Vaak loopt hij dan verkeerd: mijn slaapkamer in of die van Sam. En laatst liep hij zelfs een rondje door de woonkamer en keuken. De volgende dag weet hij er niks meer van.
  • Ik verslikte me, mept Sam me ineens heel hard op de rug (tussen mijn schouderbladen). Ik schrok me wild, hij neemt z'n ehbo cursus wel heel serieus!
  • Maandag kwam Sam's vriendje logeren. Op naar het zwembad voor een frisse duik! En een dag later samen nog naar het Lage veld (recreatieplas). Thabang tikte daar nog keurig een mevrouw aan toen zij er vandoor ging met zijn schep (ze vergiste zich vast). 








2 opmerkingen:

  1. Wat ziet het schoolproject er al mooi uit!!
    En jammer van het Afrika festival, wie weet volgend jaar!
    Hele fijne vakantie!!!!!, geniet ervan! Wij moeten nog anderhalve week ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga je schoolproject na de zomervakantie bewonderen hoor! Fijne vakantie, groetjes, Natasja (Tiba, Jua, Ntsane)

    BeantwoordenVerwijderen