Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 24 juni 2015

Over stiekem in de hottub, Sam's rode hoofd van parfum en een hondenpoephand


  • Nog twee weken en dan is het zomervakantie, het echte aftellen is begonnen, Thabang zet elke dag een kruis op de aftelkalender. 
  • Ik had met één gratis lot in mei meegedaan (van de Bankgiroloterij) en had daar laatst 4 Apenheulkaarten mee gewonnen. Nu is er op dat lot weer een prijs gevallen. Een cadeau naar keuze. Dus we mogen een keer een kasteel bezichtigen. Twee dagen later krijg ik weer een mail, u heeft kaarten gewonnen voor de Grandprix in Zandvoort. Hoezo kan je op dat lot telkens weer wat winnen? Ik vind het prima, het cadeau voor Thabang's verjaardag is dus al binnen! Als ze maar niet denken dat ik nu lid ga worden van die loterij ofzo.  
  • Sam moest voor een controle naar het ziekenhuis. Precies midden op de morgen, dus de hele dinsdagochtend vrij, wat heeft 'ie daar van genoten. Over een jaar moet Sam weer terugkomen. Na de controle hadden we wel ijs en cappuccino verdiend, vonden we. Grote zus (zij werkt in het ziekenhuis) kwam ook nog even langs.
  • Thabang met z'n opmerkingen: "Waarom zit jou keel vast aan jouw borsten?" en "Heet dat een borstbeschermer?" (bh)
  • Vorige week hadden we op school vossenjacht. De kinderen van groep 7 en 8 zijn dan de vossen en de rest van de kinderen zoekt ze dan op. Ik mocht met het groepje van Thabang helpen! Dus samen op zoek naar Sam. En dat is gelukt! Sam was een ondeugende hond. En ook alle andere vossen hebben we gevonden (meer dan 50). 
  • 's Avonds was er het pleinfeest. Voor een goed doel koop je dan een knipkaart en dan kan je allemaal spelletjes doen. Sam moest helpen met de grote sjoelbak en ik mocht de grabbeljurk aan! En natuurlijk hebben we voor het goede doel (en een beetje voor onszelf) patatjes gegeten!
  • Sam deed mee met de loterij en hij won een prijs! Damesparfum om precies te zijn, hij werd er rood van! Dat wil je echt niet winnen als al je vrienden erbij zijn! 





  • Thabang had een prijs (een tractor) gewonnen met spijkerbroek hangen! Knap! 
  • Sam zat samen met z'n vriendje de atletiektrainer te klieren, moesten ze allebei een strafrondje rennen! 
  • Ik had ramen gewassen ..... er vloog gelijk een vogel tegenaan! 
  • Zaterdag wilde Thabang slalommen om de witte strepen op het fietspad (waarvan ik al 1000 keer heb gezegd dat 'ie niet van die scherpe bochten moet maken). Dat ging niet goed en hij is vreselijk hard van de fiets gevallen. Dan hoor je die klap en kom je er aan en zie je overal bloed, vooral de mond. Ook de vellen hingen erbij op zijn handen. Hij laat zich goed troosten en heeft zeker de daaropvolgende drie uur op de bank mét deken doorgebracht. Arme ziel! ("Mam, wat is een arme ziel?", vroeg Thabang, toen ik dat hardop had gezegd) 
  • Vrijdagavond had ik een teamuitje. Wat heb ik gelachen! Ik had er een zere buik van. We gingen met zes versierde Toek-toeks racen over de Holterberg. Er was een flinke route uitgezet. De accu kon dertig kilometer mee. Dat bleek dus niet genoeg (we reden telkens verkeerd). En tig rondjes rotonde natuurlijk. Er zijn later twee vervangende Toek-toeks gebracht. En wat was het koud, brrrr. Daarna lekker barbecuen bij Woody's in Holten.

  • Afschuwelijk, maar Thabang vindt Teleshop/Tellsell programma's leuk om te zien! Vooral buikspierapparaten doen het goed! 
  • Zondag was 't Vaderdag. Elk jaar ben ik er toch even extra dankbaar voor dat ik dat samen met mijn eigen papa kan vieren. Voor Thabang is dat anders, want waarom hebben alle kinderen uit zijn klas wel een vader hier en hij niet? Toch hebben we het er wel over. Hoe zou zijn Afrika vader er uit zien? Zou Thabang die spierballen van hem hebben? Houdt hij van auto's? Werkt hij? Maakt hij net zoveel grapjes? Mist hij Thabang? Of leeft 'ie niet meer? De antwoorden heb ik niet, maar we kunnen 't wel bespreken.
  • Thabang heeft de juf gevraagd of hij iets mag maken voor opa en heeft Vaderdag spontaan gebombardeerd tot Opadag! Prima oplossing!  
  • We zijn nog heel even met mijn ouders en zus en zwager naar de kermis in Mariënheem geweest. Mijn vader ging met ons mee in een duizelingwekkende attractie, stoere actie! En mijn moeder mee in de botsauto's. Daarna pannenkoeken gegeten in Olst. Erg gezellig!  


 
  • Thabang sprong daar nog over een sloot, precies met zijn hand in de hondenpoep! Die hij vervolgens zeer duidelijk had afgeveegd aan zijn broek! Mijn zus was vast even wat minder blij dat Thabang bij hen in de auto zat!
  • Twee agenten kwamen langs om het proces verbaal van de inbraak te brengen. Ik had ouderavond en ik was er niet, dus mijn moeder had open gedaan. Sam heeft hen verteld dat er toch wat weg was (geld en portemonnees). Dus agenten weer terug naar het bureau om de tekst aan te passen en om 21.45 uur kwamen ze terug met de gewijzigde aangifte. Het stond zelfs nog in de krant afgelopen week! Helaas klopt dat 'vooralsnog niets vermist' niet meer. 
  • Een van die agenten was trouwens wel erg leuk. 
  • Ach, ik heb geen haast, ik las laatst dat een man van 103 jaar nog getrouwd is, dan heb ik nog even. 
  • En toen was het tijd voor ons jaarlijkse modderbad! De Reggesurvival. Een prachtig evenement. Lekker vies worden dus. Thabang heeft de 'ienimini run' gedaan (ik ook). Helaas waren de rioolbuizen meer geschikt voor de kinderen en minder voor de volwassenen die verplicht mee moesten! Op de hurken zo'n 20 meter onder een straat door in een buis en op ellebogen als een slang vooruit kronkelen, ik kwam er werkelijk bijna niet meer uit! Gevolg: veel spierpijn, een paar flinke schaafwonden en wel hele vieze kleren (én geur). En ik ben mijn schoenzool verloren! 
  • Sam deed de 6 kilometer met z'n vrienden, heel knap ..... ik moest soms zelfs even flink fietsen om ze bij te houden! 
  • Er stond niet voor niks achter op de T-shirts: "nie huuln, sjouwen!"
  • Thabang herkende me niet eens met sportkleren aan ..... "Mam, wat zie je er anders uit!"






  • Na afloop lekker door de wasstraat, met warm water! 
  • Ineens was ik Thabang kwijt! Zat 'ie heerlijk in de hottub! Dat was alleen maar voor kinderen die sponsorgeld hadden binnen gehaald voor Unicef, maar Thabang dacht daar duidelijk anders over! (wist hij veel)










  • Met het regenachtige weer doen we allerlei spelletjes binnen! Voetje van de vloer of verstoppertje. 
  • Handig als je je verstopt achter het douchegordijn en je telefoon in je broekzak je verraadt omdat je net op het verkeerde moment een whatsappje krijgt! Ik was er gloeiend bij.
  • Of dat Sam in zijn kledingkast op een kledingplank gaat zitten .... 'krak' zei de plank en de hele inhoud van de kast lag ineens verspreid over de vloer. 
  • En we betrapten Thabang met water! Hield hij z'n gloednieuwe Freek Vonk album met meer dan 120 dierenplaatjes onder de kraan. Poehee. Thabang: "Ik wist niet dat 'ie niet tegen water kon!"
  • Moet ik dan alles uitleggen? Grrrr. Opvoeden valt niet mee!

1 opmerking:

  1. Hoi,

    Ik zou eens gaan googlen op dat prijzen winnen, klinkt een beetje vreemd.

    Groeten,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen