Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 15 juli 2015

Over Thabang met een beugel, Sam blij maken met een dooie computer en in de voetsporen van Schnitzel en Hielke


  • Thabang en ik zijn donderdag naar de film geweest! (Sam gaat nog met z'n vader) Naar de Minions. Erg grappig! Ik ben geen echte tekenfilmliefhebber, maar deze is leuk!
  • Voor de film eerst nog even naar het springfestijn, overal luchtkussens in Nijverdal. Helaas waren ze erg nat (en dat had ik niet gezien). Thabang signaleert dat soort dingen ook niet, dus kletsnat was 'ie! Naast het springkussen was een Zeeman, dus toch even snel nieuwe sokken gescoord! 
  • Thabang wil echt niet naar groep 3! Hij vraagt bijna elke dag of het al zover is en waarom hij niet in groep twee kan blijven. Thabang houdt meestal niet van nieuwe dingen en hij is bang om dingen verkeerd te doen. Liever veilig en vertrouwd. 
  • Ik ben afgelopen woensdag uit eten geweest in Nijmegen (restaurant Puur in Berg en dal). Zo verschrikkelijk lekker. Ik ben geen fijnproever, maar wat een smaaksensaties, heerlijk. En het zag er ook zo prachtig uit. En dan het gezelschap: mijn nicht/vriendin Ilja. Dan is de avond altijd tekort! 
  • Ik heb zo'n moeilijke schilderopdracht, daar ben ik deze week zeker wel 10 uur mee bezig. Vijf gebouwen/bloemenwinkels/tuinderijen in Popartstijl en dat samen op 1 doek van 50x70 cm. 
  • Ik had zó geen zin om eraan te beginnen dat ik telkens een ander excuus verzon. Bijvoorbeeld drie dozen met oude rommel van mij van vroeger uitzoeken; knuffels, beeldjes, tennisprijzen, schriften uit groep acht en middelbare schooldingen. Nostalgie! 
  • Thabang ging er trouwens met mijn beugel vandoor! Die vond het heerlijk om zo'n 24-jaar-oud-bitje in te hebben ..... gets, wat vies! 
  • Thabang's haar: dit keer mét stof! We zijn bij mijn zus die aan het verbouwen is, geweest. Het ging niet helemaal goed daar, als ze de douche aandoen, dan wordt de vloerbedekking in de slaapkamer nat. 
  • Zaterdag hebben Sam en ik alle voorbereidingen gedaan voor zijn verjaardagsfeest! Boodschappen, een chocoladetaart gemaakt (die is gelukt!), een bosvruchtenkwarktaart (die had van die vage afzichtelijke blauwe plekken?) en 24 pizzabonbons. 
  • Zondagochtend hebben Thabang en ik een mooi ontbijt voor Sam gemaakt en gezongen en cadeautjes gegeven. Waaronder een Minion-ventilatorretje (van Thabang) en een nieuwe computer (die het niet doet, van mij). 
  • De helpdesk wordt al ingeschakeld, want ik gun Sam maar al te graag een werkende computer! 
  • En Sam en ik gaan nog een keer met z'n tweeën een klimparcours/-challenge doen.   



11 jaar is 'ie nu!

  • Sam kreeg van mijn ouders Risk. Hij was dolblij met een gloednieuwe versie (Sam dacht dat hij die van ons van vroeger zou krijgen). En hij kreeg een heel groot waterpistool, tegoedbon voor 10 bolletjes ijs en nog veel meer. 
  • De verjaardag buiten vieren kon net met het weer, temperatuur was precies warm genoeg en soms een klein beetje regen (met dank aan de parasols). Er bleven wel tien mensen patat eten! Mmmm. 
  • Thabang zei deze week tegen iemand: "Ik kan wel fluiten, ik kan je hele naam wel in het gefluit zeggen."
  • De buurman is sinds kort bij huis en dat vindt Thabang helemaal niet erg! Die is dol op de buurman. Soms mag hij helpen grasmaaien of bijvoorbeeld zagen.
  • Hij raakte zijn duim ook nog met de zaag, dus bloed. Laatst ook al, mocht hij een appel schillen bij de BSO. Dat hij dat mag, dat is toch veel te moeilijk, ik ben het er niet mee eens in ieder geval! 
  • We hebben vakantie, des te meer tijd om boevenstreken uit te halen. Thabang heeft een spuitbus (die ook in de badkamer stond) leeggespoten tegen zijn lijf onder de douche. De melk over zijn spinazieschotel gegooid. Hij heeft met de letters die op een fotolijstje waren geplakt de muur in zijn slaapkamer 'versierd'.  
  • En ik laat Thabang nu vaak in een hemd slapen. Had ik hem voor 1x een blauw streepjeshemd aangedaan (bij een zwarte onderbroek). Maar dat vindt meneer niet mooi genoeg en toen ik hem 's nachts liet plassen had hij toch stiekem een bijpassende streepjesonderbroek aangedaan (wel binnenstebuiten) .... je moet er 's nachts natuurlijk ook goed uitzien!
  • Donderdag mocht Sam met oma mee naar een trekkershut in Friesland. Wat genieten! Sam sliep zelfs uit tot 8.45 uur, dat is in al die 11 jaar nog nooit voorgekomen! Ik hoor hem meestal al om 06.00 uur.
  • De volgende dag zijn Thabang en ik gekomen en hebben we de wisseltruc gedaan. Thabang mocht nu bij oma blijven en dan zou ik Sam weer mee terug nemen. 
  • Maar eerst samen lunchen en ....
  • Met mijn eigen 'Sietse en Hielke' in de voetsporen van de Kameleon (bij Terherne in Friesland) ...... lekker kattenkwaad uithalen: vies worden in het moeras, slootje springen, lopen over pompeblêden, het boomstronkelpad, poedelen in de poedelpoel, legaal wildplassen, survivallen, roeien, knakworstjes boven het vuur verwarmen en kikkers vangen!


Onze privéboot!! Met stuurman!


  







Wat was 'ie trots op z'n eerste zelf gevangen kikker!

  • Het was zo'n leuke middag. En zo mooi dat mijn moeder dit elk jaar doet met de jongens! Heel speciaal, zo'n oma!
  • Thabang noemde de jongens van de Kameleon trouwens Schnitzel en Hielke! 
  • De zwembroek van Sam heb ik thuis maar even een nachtje in een sopje gezet:

Ik sla een weekje over dus tot over twee weken!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten