Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 3 juni 2015

Over Sam die de Sirtaki danst voor de klas, blauwe billen en snakken naar een Nutella pizza

  • Afgelopen dinsdag moest Thabang naar de GGD in Nijverdal voor de gehoortest. Thabang deed goed z'n best. Helaas is het gehoor van het linkeroor niet goed. Binnenkort valt er een verwijsbrief voor het ziekenhuis op de mat, wordt vervolgd! 
  • Gelijk daarna weer terug naar school geracet, want Thabang deed mee aan de "St. Sebastianusschool got talent." Hij moest voor de hele school op het podium op z'n handen lopen. Volgens Sam kreeg Thabang een heel groot applaus! 
  • Heerlijk gewerkt (helaas wel het dubbele aantal werkuren gemaakt afgelopen week, vrijwillig). Op school hebben we het over kriebelbeestjes en dus gingen we op zoek naar echte beesten/insekten! Behalve een paar mieren en één pissebed helaas niks gevonden. Wel wat nieuws geleerd aan groep 1 (en aan mezelf): lieveheersbeestjes komen ook uit een cocon!! Dat wist ik echt niet!
  • Sam moest weer eens naar de kapper! Voor het eerst werden Sam's haren gewassen door de nieuwe kapper, dat vond Sam helemaal leuk. Thabang (de kapster noemde hem Kabang) stond gebiologeerd toe te kijken. En mocht zelf ook nog even voor kapper spelen! 
  • Ik had twee repen chocolade besteld/gekocht bij een atelier met een speciale tekst. Werd ik later opgebeld, ze vonden één van de twee repen toch niet goed/dik genoeg en dus mocht ik een nieuwe op komen halen! Mooie service! 
  • Er bestaan Nutella pizza's!! Ik zal me er snel in verdiepen waar ik die kan kopen ... die willen wij héél graag proberen!
  • Mijn twee witte stoffen woonkamerstoelen (uit het tijdperk dat ik nog niet wist dat ik jongens zou 'krijgen') waren al een hele tijd kapot. Nu twee nieuwe. Weer wit. Maar niet van stof!
  • Sam had donderdag zijn spreekbeurt. Hij heeft zelf zijn spreekbeurt over Griekenland in elkaar geflanst. Na een korte Powerpoint uitleg van mijn kant heeft hij alles verder helemaal zelf gedaan. Dagelijks even geoefend. En wauw, hij heeft een 'uitmuntend' gekregen. Ik ben jaloers. De sirtaki dansen op het eind vond de juf het allerleukst! 
  • Zondag had Sam een familiefeest en Thabang en ik zijn naar Mohale (vriendje van Thabang uit Lesotho) geweest in Friesland (Drachten). Gezellig. Ook Thabang's vriendinnetje Lerato kwam nog!
  • Ze hadden daar kuikentjes van vijf dagen oud! Geweldig! Thabang was zo enthousiast dat ik echt bang was dat hij ze fijn zou knijpen.

  • Op de terugweg zat Thabang met tranen in de ogen zich groot te houden; hij was wagenziek en flink misselijk. Of kwam dat van 't McDonalds eten ... we gingen nog even met Lerato naar de Mac! 
  • Sam zit weleens op de iPad en dan roept 'ie van alles. Zo zei hij: "Ik heb over 21 minuten een baby." Huh? Hij doet Sim's, een levenssimulatiespel en dan duurt het krijgen van een kind 24 uur (de ooievaar komt eraan!). Ik vind het maar raar klinken. 
  • Sam vergat dit keer niet zijn tas, hij had er alleen niks ingedaan. Dus hij nam een lege tas mee naar school. Die hadden we nog niet gehad! 
  • De avondvierdaagse is begonnen. Dit keer voor het eerst 10 kilometer! Sam deed het hartstikke goed! Ik werd wakker met ontzettende spierpijn! Sam niet. 

  • Sam heeft z'n EHBO diploma gehaald! Jeeeej! De diploma's stromen hier binnen, hij had ook al een natuurschooldiploma gekregen voor het wadlopen.
  • Ik ben verwend ... mijn vader heeft de band van Thabang geplakt! Erg, nou zeg maar schandalig.
  • Ik had al een halve dag last van mijn bil, maar wist niet meer hoe het kwam. Zat er een hele grote blauwe plek!! Hoe kan je nou een blauwe plek op je billen krijgen, je stoot je billen toch niet? Pas 's nachts kwam ik erachter waar die van kwam! Ik was met een kind op schoot tijdens de gym van de glijbaan afgegaan en toen landde ik iets te hard op een houten plaat, au. 
  • Ook handig, Sam stootte z'n hoofd ... aan zijn fietsstuur. 
  • Thabang zingt soms liedjes voor me, ik heb er even eentje opgenomen: 

Beetje jammer dat 'ie zingt dat ik de grootste mama van het land ben ;-))
  • Verklaring Thabang's afwachtende hoofd aan het eind: eerst zong hij een liedje met "bedankt voor onze nieuwe hond", dat klopt natuurlijk niet, geen hond hier! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten