Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 10 juni 2015

Over een bijna-omkoopschandaal, met bibbers aanbellen over een buxus-bosje en bewegende poep!


  • De weken vliegen!! Handig, want dan is het snel zomervakantie!
  • We kregen op school bezoek van de onderwijsinspectie, iedereen was wel een beetje zenuwachtig. En de school heeft weer een basisarrangement gekregen (voor ons het hoogst haalbare). Blij! We werden vrijdag getrakteerd op heel veel taart om het te vieren, mmmm! 
  • Sam pakte een paar seconden de step van Thabang af. Nou, dat heeft Sam geweten! Verkeerde moment uitgekozen. Thabang was ontroostbaar en bleef maar huilen, huilen en nog eens huilen, hij kon niet eens meer eten. We waren er alledrie verdrietig van.
  • Ik had bijna een heuse pedagogische zonde begaan! (ook vast niet de eerste) We moesten afgelopen zondag naar de 1e Communie van de dochter van een vriendin in Oldenzaal. Sam en Thabang moesten dus meer dan anderhalf uur in de kerk zitten. Ik heb nog wat oppas proberen te regelen voor Thabang maar dat is niet gelukt (tenminste niet daar in de buurt zodat hij wel mee kon naar het "after-feestje"). Dus ik was van plan om Thabang gewoon mee de kerk in te nemen. Ik dacht, voor één keer beloof ik hem gewoon geld, 50 cent ofzo. Ik wilde hem gewoon omkopen! Dan zal hij zich vast netjes gedragen. Erg. Hoe diep kan je zinken? Gelukkig kwamen we er bij toeval achter dat mijn buurvrouw net daar in de buurt moest zijn/werken als de kerk is afgelopen. Zij kon hem dus na de kerkdienst naar Oldenzaal brengen. Opgelost. Poehee, hoefde Thabang toch niet mee de kerk in! Het feestje was erg leuk. Thabang noemt het trouwens: 'de co-mummy doen'.
  • Sam had een mooie nieuwe (dure) broek (want Sam houdt ze over het algemeen tegenwoordig heel). Helaas was daar zijn fiets-sleutelhanger met een scherpe ijzeren punt waar hij telkens met zijn broek/been tegenaan ging. Nu een broek met gaatjes en halen! De sleutelhanger is natuurlijk per direct verwijderd!!  
  • In mijn klas weten ze wel wat lieveheersbeestjes eten: patat!
  • Wat stond er ineens op mijn lijstje? Deo kopen voor Sam. Hij wordt grooooot! (en de deo kietelt volgens Sam)
  • Zaterdag was het heerlijk weer. Lekker buiten gespeeld en gespetterd. En daarna rondgefietst. Als we vertrekken fietsen we hier altijd eerst een klein stukje over de stoep. Steekt Thabang ineens zijn been uit, precies tegen het prachtig gevormde ronde buxus-bosje van de mooiste tuin van de straat! Onee! Zou iemand het gezien hebben? Ik durfde niet te kijken of de buxusbol beschadigd was. En natuurlijk was ik boos. "Hé, waarom doe je dat nou?" Ondertussen flink mijmerend over een oplossing gingen we verder op de fiets. Na het genieten van een ijsje op een terras en een bezoek aan de crossbaan kwamen we weer thuis. Thabang moest zelf maar gaan aanbellen bij de desbetreffende buurman en zeggen dat hij het bosje geruïneerd had. Verlegen (en met bibbers) belde hij aan. En vertelde wat er was voorgevallen. De tranen brandden in z'n ogen. De buurman vond het goed dat Thabang het was komen vertellen en hoopt dat 'ie het nooit weer doet (ik ook). 

  • Thabang: "Eten we ontplofte aardappel?" (gepofte aardappel)
  • Maandag moesten Thabang en Sam overblijven, want ik moest mee op schoolreisje met mijn eigen groep 1! Naar de kinderboerderij in Holten. We hadden droog weer en wat hebben de kinderen het leuk gehad. We hebben ook nog een rondje met de huifkar gemaakt.   
  • Misschien gaat de jongensgym wel stoppen, er gaan wat jongens af en er komt niks bij. En ze willen Thabang zo graag bij de selectie! Maar hoe dan? Op vrijdagavond van 18 tot 20.30 uur is de aller-onmogelijkste tijd die kan hebben in een week zoals Thabang die heeft! Op maandag, dinsdag en woensdag en in het weekend heeft Thabang het best rustig, maar de donderdag en vrijdag zijn erg lang en slopend. Moet hij dan op vrijdag om 07.00 uur naar de voorschoolse opvang, dan naar school, dan naar de BSO, tussendoor ergens warm eten? en dan nog naar een zware turntraining? Zielig. En dan ligt 'ie ook veel te laat in bed. Zucht.  
  • Sam heeft de Avondvierdaagse met succes gehaald! Supertrots ben ik op 'm! Want 10 kilometer lopen is soms best pittig! De laatste avond heeft mijn moeder meegelopen. Het was zo vreselijk warm dat je je kon laten natspuiten door brandweermannen, dat vond Sam toch wel het leukst!! Samen met mijn vader hebben we ze ingehaald. We waren precies op tijd thuis, direct daarna barstte het onweer los! 
  • Tsja, en toen kwam Sam zaterdag ineens aanlopen met de mededeling: "Ik heb wormen." Na o.a. Google-onderzoek blijkt het om aarsmaden te gaan, witte kronkelende en ronddartelende wormpjes van ongeveer een centimeter. Jak. En daar kom je dan achter als nét de drogisterijen en apotheken dicht zijn. Ik heb zelfs de Albert Heijn nog gebeld of ze toevallig een wormenkuurtje verkopen. Helaas. Wachten tot maandag dus. En extra letten op hygiëne!  
  • Komt hij later ook nog met een artikel uit de "Zo zit dat" over giga-gore-gerechten. Dat mensen schapenkop, tonijnenoog, verschimmelde eieren of Casu Marzu eten, dat laatste is een kaas uit Italië die zolang wordt bewaard dat de kaasvlieg er eitjes in legt. Als de larven uit die eitjes zijn gekomen, eten ze die kaas op. Maar ze poepen het maaltje ook weer uit en dat is dus die superzachte kaas. Brrrrrrr, wat smerig!
  • We reden afgelopen zondag heerlijk rond met open dak! Thabang had een perzik gegeten en wilde de pit in de berm gooien, gooide hij tegen het gesloten raam (hij dacht dat het raam open was). Die ketste natuurlijk hard terug. Wat moesten we lachen! 
  • Waterpret:





















  • Thabang: "Waarom is mijn tong nat?"
  • Kreeg ik ineens vorige week een uitnodiging voor een extra oudergesprek voor Thabang (de normale 10-minuten-gesprekken zijn pas over drie weken). Dat kan niet veel goeds betekenen. Dus met een beetje knikkende knieën vertrok ik naar het gesprek met de leerkracht (ik heb al ruime ervaring opgedaan met gesprekjes;-) Maar het gaat gewoon hartstikke goed met Thabang!! Fjiew! Ik stond zo weer buiten. Hij moest alleen niet zoveel handstandjes meer doen in de klas! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten