Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 27 mei 2015

Over een prikkende moeder, splinters in je bil en op de verkeerde mopperen!


  • Het kan zo maar zijn dat de komende zes weken mijn berichten wat korter zijn of worden. Ik krijg het verschrikkelijk druk! Ik weet nog dat ik vorig jaar aan het eind van het schooljaar dacht ... dat moet anders! Maar hoe dan?! Dezelfde mensen zijn deze periode jarig, dezelfde schoolklussen die alleen maar aan het eind van het jaar kunnen, de avondvierdaagse en zoveel andere dingen waar ik niks aan kan doen (en dan nog een paar waar ik wel wat aan kan doen, maar niet wil). En dan komt de inspectie ook nog weer bij ons op school, spannend. 
  • Deze week hielp ik Thabang even met het eten, prikte ik zo met mijn vork in zijn tandvlees, au!
  • Sam was aan het douchen, ineens een heel geschreeuw van boven! Sam had de douchekop op zijn hoofd laten vallen. Wat deed dat zeer! 
  • Onder het eten hebben we het over de serieuzere zaken. Wat wil je als je dood bent? Wil je dan begraven worden of liever gecremeerd? Thabang weet het wel: hij wil opgezet worden!!!!
  • Het bovenstaande bracht me op een idee. Laten we naar het natuurdiorama op de Holterberg gaan. Zo gezegd, zo gedaan. (Sam was bij zijn vader)



  • Thabang vond het prachtig. Gelijk maar even uitgelegd dat mensen niet opgezet worden! 
  • Hij wilde van alles weten. We hebben ook een blad met opdrachten gemaakt, je moest de juiste sporen bij de dieren vinden, hartstikke leuk. 
  • Sam had voor Thabang een speurtocht door het huis gemaakt. Vlak voordat Thabang naar bed ging mocht hij 'm doen. Overal langs, wat kleine opdrachten en op het laatst: "Je mag met al mijn knuffels slapen! XXX Sam" Lief!
  • Voor oma's verjaardag had Sam ook al zoiets leuks: "Als ik jou zie, kikker ik helemaal op" en dan zo'n leuke kikker erbij getekend.  
  • Ik was onhandig in de klas. We hebben nu een een zandtafel in een hoek en één van mijn leerlingen had heel veel zand in een zeef op een tafel gedaan. Ik ging met de zeef lopen .... de hele hoek onder het zand natuurlijk!! 
  • En er bleef iemand achter mijn knoop van de blouse haken, zo een pluk haar eruit. 
  • Thabang mocht bij de buitenschoolse opvang snoep happen! Ik kreeg de onderstaande foto ge-appt. 
  • Sam en Thabang gingen dinsdag op schoolreisje. Thabang is naar de kinderboerderij in Bentelo geweest. En Sam is wezen wadlopen. Dus vroeg het bed uit, hij moest om kwart voor 7 op school zijn en wij dus ook om uit te zwaaien. Sam was er al een week zo druk mee, hij kan echt niet wachten. En van groot belang is vooral: "Hoeveel snoep krijg ik mee?" Maar ze hebben het allebei prachtig gehad! Vol verhalen! 
  • Thabang lag net in bed, de deurbel ging. Hoor ik Thabang van boven roepen: "Wie is dat?" Ik geef aan dat er iemand van de collecte aan de deur staat. "O, is 'ie wit of bruin?" Thabang wilde de huidskleur weten van degene die aan de deur stond. 
  • Sam droomde nog over een kolibrie die aan z'n billen zat. En Thabang had bij mijn ouders heel veel kleine vogeltjes/jonkies gezien. Helaas was er één uit het nest te pletter gevallen, zielig!
  • We zijn bij mijn zus Judith geweest om de vorderingen van de verbouwing te aanschouwen, het wordt mooi!
  • Sam en Thabang vinden de 'wilde' tuin veel mooier en waren niet bij de grote vijver weg te krijgen. Kikkers, insekten en nog veel meer interessants. Thabang zei nog dat de kinderen uit z'n klas altijd bij hem komen met kleine beestjes. Thabang: "Ik ben net Freek in het wild."
  • Een wonder, geen van beide had natte voeten (maar goed ook want ze hadden hun nieuwe schoenen aan). 


  • Toen Sam van het bovenstaande dak afklom had hij allemaal splinters in zijn kruis, pijnlijk! 
  • We gingen ijs halen. Thabang had al besteld en het ijs ook al in zijn hand (wij waren de fiets nog aan het wegzetten), de mevrouw zei: "Dat is dan 1 euro!" "Ik heb geen geld", zei Thabang. Dat vond die verkoopster maar gek. Gelukkig kon ik even later betalen.  
  • Zaterdag deed ineens de tv het niet meer. Alle zenders op blauw. Dus ik dacht dat Thabang het had gedaan. Ik aan het mopperen en Thabang bevestigde inderdaad (op lichte aandrang van mijn kant) dat hij op allerlei knopjes had gedrukt. Zucht. Weer wat kapot. 
  • Lees ik later op Facebook van iemand uit de straat: storing bij Ziggo, kan wel 12 uur duren. Oh. Ondertussen lag Thabang al in bed. Had ik hem de schuld gegeven. Oeps. Voor niks gemopperd. Komt Sam later thuis, deed hij 't inderdaad weer!
  • En ik schudde een pak yoghurt! Toen de dop er niet goed op zat. De halve keuken wit! Op de cadeautjes voor oma's verjaardag, op het t-shirt van Thabang voor op schoolreisje en in de gaatjes van de luidsprekers van de radio (die krijg je dus nooit meer schoon). 

1 opmerking:

  1. Oeps, dit belooft nog wat voor ons voor later :-). Ik vind het geweldig om je verhalen te lezen, ik kan het allemaal zo voor me zien, zo fijn kun je het schrijven! Ik kan me ook voorstellen dat je ze af en toe achter het behang wil plakken ;-).
    Heel veel sterkte met alle afspraken, blijf ademen!!
    Liefs uit Nigeria!

    BeantwoordenVerwijderen