Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 20 mei 2015

Over ballonnenlol, een bijzondere Kick-er en het nieuwe kapsel van Thabang




Die benen!! 
  • Thabang had zaterdag gym. Dit keer iets compleet nieuws. Springen op de trampoline in een tuigje! Hoe gaaf is dat! 
  • We hebben ons afgelopen week tijdens de vakantie heel prima vermaakt. We hebben onder andere de dvd's van Lesotho bekeken, ik heb mijn eigen 'ikke verslag' van mijn eerste twaalf jaar gelezen en ik heb zelfs met Sam trouwfoto's van mezelf en Sam's vader bekeken. Dat is pas gek. Sam heeft ons nooit samen gezien. 
  • Nikki, ons allerleukste en liefste nichtje werd 1 jaar, dat is zo'n speciale leeftijd. Thabang wilde er extra mooi uitzien, ik moest zijn haar extra hoog maken!  
  • Zakte ik daar ook nog door de rand van de trampoline, heel charmant! Mijn hele been klem tussen de spiralen en nu roest in mijn broek! 
  • Ik kwam deze twee afbeeldingen tegen: 

  • Thabang heeft een nieuw record: hij kan 12 stappen op z'n handen lopen, knapperd! En hij kan mij op zijn rug tillen. 
  • Thabang: "Mam, wat denk jij, schudt mijn bloed als ik op de trampoline spring?"
  • Sam doet met kennismaken met sport drie proeflessen modelvliegen. Hij is reuze-enthousiast. 

  • Sam en Thabang vonden dat ik ook magneten kon verdienen als ik lief was. Nu had ik er zeven verdiend en dus wachtte me een beloning! Ze wilden voor me koken. Lief! Dus gingen Sam en Thabang samen boodschappen doen. Natuurlijk lag ik op de loer. Hoor ik Thabang hardop zeggen: "Ik weet niet of dat een vrouw of een man is!" en wijst vervolgens het 'slachtoffer' met kort kapsel aan. "Dat is een vrouw!", zegt Sam. Oh, ik weet zeker dat ze 't gehoord heeft! 
  • Het menu bestond uit hamburgers, groente en gebakken aardappels.
  • We hebben sla uit onze eigen 'moestuintjes' gebruikt! 

  • Thabang pakte de pan met zijn rechterhand aan de steel vast, daarna pakt hij met zijn linkerhand zo de rand van de pan vast, heet!! Zeer, maar hij gaf geen kik! Wel even flink koelen.
  • We zijn wezen 'kraamschudden' bij Eva (dochter van de achterburen). Wat mooi om zo'n klein meisje te bewonderen. Eva moest wat oefeningen doen om haar hoofd rechtop te houden, dat vond Thabang toch wel heel zielig (ze was net wakker).
  • Sam tegen Thabang: "Houd op of ik word laaiend!". Thabang: "Wat betekent dat, laaiend?" Sam moest erom lachen en was toen al niet boos meer.
  • We zijn bij de kermis geweest, Sam & Thabang vinden dat prachtig (ik minder). Ze mochten beide twee dingen uitkiezen die ze wilden doen. 


  • Daarna heerlijk ijs gegeten. Thabang blijft zelfs op zijn fiets zitten, wat blijft hij toch dol op fietsen. Helaas kreeg hij op de terugweg een lekke band. Voor Thabang geen probleem, hij rent zo een paar kilometer naar huis! 

  • We werden bij de buren uitgenodigd voor zelfgemaakte pizza, lekker! Sam mocht zelfs ook nog mee bowlen!
  • Sam werd zo boos op Thabang, gooit 'ie zo heel hard een slipper in Thabang's gezicht! Thabang moest er zelfs van huilen! 
  • Via de bankgiroloterij (waar ik geen lid van ben, maar wel één gratis lot van had) heb ik vier kaartjes voor de Apenheul gewonnen! Leuk!
  • Thabang en Sam hebben allebei wéér nieuwe schoenen! Bij beide waren de zolen erdoor. Thabang trapte met zijn neus van de nieuwe schoen op de vloer. "Pas op, zo gaat je neus kapot!" Waarop Thabang naar zijn eigen neus greep: "Mijn neus, hoezo?"
  • We zijn maandag voor controle naar het AMC in Amsterdam geweest. Thabang is prima in orde! Hij heeft wel al zo'n drie weken huiduitslag en ik kreeg een recept mee voor ringworm, hoewel ik eigenlijk denk dat 't dat niet is (lang leve Google afbeeldingen, maar ook wel gruwelijk al die plaatjes van huidschimmels, -virussen en -ziekten, jakkes).
  • Ik moest voor zalf naar de apotheek. Thabang: "Kan je ook appels kopen bij de appeltheek?" 
  • Lekkere planning, want Thabang en ik waren zaterdag ook al in Amsterdam, voor het leukste verjaardagsfeestje ooit. Van Milly, zij werd twee jaar. De kinderen mochten lekker spelen en ravotten, er werd geschminkt, je mocht je verkleden en er was een hele grappige poppenvoorstelling. Thabang zat ademloos te kijken.

  • Op dat feestje waren ook andere moeders. Thabang zag een leuke lange moeder en zei: "Als ik mag kiezen, kies ik toch liever haar als moeder" en toen wees hij naar die moeder. Nouja, zeg!
  • Omdat Sam geen zin had om mee te gaan naar het feestje mocht hij met een vriendje naar de bioscoop. 
  • Thabang kreeg voor zijn verjaardag van vorig jaar nog een cadeau: een doos met spullen waarmee je zelf ballonfiguren kan maken. Dat moesten we zondag natuurlijk gelijk uitproberen. Ik heb een vis, een hond en een zwaard gemaakt. Thabang een zelfbedachte giraf. Sam leert het ook al aardig. En wat leuk om te doen! Thabang vond het vooral leuk om van die nare geluiden met de ballonnen te maken en ze te laten knappen.  
  • Woensdagavond had ik ook een feestje, maar het duurde wel heel lang voordat de oppas kwam, was hij het vergeten. Gelukkig kon hij alsnog komen en kon ik als een speer naar het feestje. 
  • Een buurman heeft een nieuwe puppy, een prachtig beest! Thabang en Sam vonden dat natuurlijk geweldig. Toen Thabang vroeg hoe hij heette antwoordde de buurman: "Kick." Waarop Thabang zei: "Nou, dat is toevallig, als je het langer maakt heet hij kikker!" Ik moest zo lachen!!   
Thabang heeft een nieuw kapsel! Zucht!

1 opmerking:

  1. Wat een geweldige foto's!
    En wat fijn dat jij ook magneten mag sparen voor lief zijn en dan een geweldige beloning krijgen!
    Heel veel liefs!

    BeantwoordenVerwijderen