Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 18 maart 2015

Over de enige functie van een moeder, prullenbak-rijpe handschoenen en Thabang in de zwembroek van opa!

  • Deze foto maakte ik op het schoolplein, ik denk dat Thabang met stoepkrijt bezig is geweest!?
  • Afgelopen dinsdag weer geholpen bij Sam op school, assisteren bij de EHBO les. Dit keer mocht ik met een dikke nepwond in mijn hand de klas binnenrennen. Hoe leuk is dat! Er zat heel veel bloed bij, dus veel kinderen vonden het eng (des te leuker).    
  • Thabang heeft mij zaterdag erg bezeerd. Eerst viel hij met z'n tanden in mijn voorhoofd. En later kreeg ik per ongeluk een klap van zijn elleboog tegen mijn neus, autsj. 
  • We hebben een knutselavond op mijn school gehouden. Heel veel ouders hebben geholpen om de hele klas in voorjaars-sfeer te brengen! We hebben nu zelfs een soort van tuincentrum in de gang.  

Vaak (maar lang niet altijd) leuke resultaten 
met de werkjes van de kinderen uit mijn klas!
  • Sam was erg benieuwd naar wat er toch onder de voordeurmat zit. Dus mat weg en luik open: de kruipruimte (en een heleboel spinnenwebben, insecten en de watermeter). Dat lijkt Sam wel een mooi plekje om te verstoppen als IS komt!
  • Op school bij Sam en Thabang en op de BSO wordt er gewerkt aan het thema beroepen. Superleuk! Zo zijn ze beide in een ambulance wezen kijken en is Thabang naar de brandweer geweest (hij wilde als enige zo'n heel brandweerpak aan).  
  • Mjamjam, eindelijk met mijn zussen en moeder (verjaardagscadeau mei 2014) lekker genoten van een heleboel calorieën, we gingen zondag een high tea doen in Ootmarsum. Daarna nog een paar galerieën langs (weer nieuwe inspiratie opgedaan) en als afsluiting een lekker wijntje! Het is ons zo goed bevallen ...... een nieuwe jaarlijkse traditie erbij! 
  • De high-tea begon trouwens afschuwelijk: met een potje bruine bonen (als er íets is wat ik NIET lust), brrrr. Maar gelukkig was de rest om te smullen!
  • Thabang had zich ook prima vermaakt bij mijn zwager! Die hebben de hele weg voor het huis open liggen, het is daar 1 grote zandbak! Thabang moest terplekke (vanwege zandhoofd) nog in bad samen met neefje Stef. En die begon in bad ook nog te plassen, ha, ha. Thabang wist niet hoe snel hij eruit moest komen!  
  • Thabang is begonnen met de zwemlessen voor diploma B! Dat ging als een speer! Hij moest voor het eerst door het gat op 6 meter zwemmen, dat was een makkie! Heel knap, Thabang! 
  • Sam is vergeetachtig, dat is niks nieuws. Maar ineens herinnerde hij zich iets. Hij moest iets meenemen naar school? Oja, dat briefje zat nog in z'n broekzak. En die broek lag (gelukkig nog) in de wasmand. Geeft hij me om 8.20 uur een briefje met wat er mee moet. Het moest direct, vandaag nog! Precies 0 minuten om alles bij elkaar te zoeken, want we moeten om 8.20 weg! En wat stond er op dat lijstje: zaklamp, thermometer die in de opening van een fles past, een passer, een lege fles, een lege keukenrol, knutsel en frutsel-materiaal en een trechter. Ow! Alsof ik precies weet waar die spullen zich bevinden in dit huis met 1000-den dingen. Ik zeg niks.

Er worden weer heel wat uurtjes op de trampoline doorgebracht!
  • Thabang: "ik weet waar een moeder voor is .... als je huilt!" Ik heb nog geprobeerd hem op andere gedachten te brengen en uit te leggen dat moeders wel wat meer functies hebben (zorgen voor eten, kleren, een dak boven je hoofd, altijd voor je klaarstaan, aandacht, liefde, kusjes, etc. etc), maar daar was hij het niet mee eens. 
  • Ik heb de schilderopdracht klaar. Het was niet mijn smaak, maar ik was wel blij dat 'ie af was, want het was nogal veel werk. De klant was blij. Eerst. Kreeg ik later een mail of het gras toch groen mag (had ik zelf een verkeerde keuze gemaakt door het bruin te maken). Ai. Dat gaat me weer heel wat uurtjes kosten (bruin dekt en groen niet, dus dat wordt eerst 2 lagen wit, en dan 2 lagen groen).
  • Sam wilde met de bestuurbare auto van Thabang van de keukentafel afracen, hoor ik Thabang zeggen: "als je dat doet heb je een groot probleem!" (help, ik hoor mezelf terug).
  • En ik hoorde Thabang laatst ook al zeggen: "doe eens normaal kattenkop!" Dat heeft 'ie dan weer niet van mij :-)

  • Wat was ik trots op Thabang toen hij vertelde dat hij een soort van hulpje van groep 0 was geworden, de kinderen mochten vragen aan hem stellen, hij mag voordoen hoe het moet en alle kinderen helpen. Hij was de enige van groep 2 die dat mocht!
  • Komt later de juf van groep 0 vertellen dat ze dat speciaal hadden gedaan omdat de kinderen uit groep 0 bang voor 'm waren. Oh. Thabang kan soms heel intimiderend voor die kleintjes gaan staan. Toch ietsje minder leuk.  
  • Alle kledingkasten weer uitgezocht! Het verschil in kledingmaten tussen Sam en Thabang wordt steeds kleiner. Wat Sam niet past, kan nu rechtstreeks bij Thabang in de kast, handig!
  • Met dit mooie weer is het 1e ijsje een feit!! 
  • En weer lekker veel naar buiten: skeeleren, tennissen, volleyballen, etc.
  • De lente is ook in huis! We hebben de paastak weer versierd! 

  • De ondeugendheid van Thabang neemt af, die van Sam neemt toe!!! Zo maakte hij me wat wijs over een woord wat hij verzonnen had, deed hij tijdens het skeeleren of hij heel hard gevallen was (en ik als een gek naar hem toesnelde) en hij had alleen de hageltjes van de cake afgegeten en was de cake (waar hij geen zin meer in had) in het vogelhuisje aan het verstoppen toen ik hem betrapte!
  • Mijn moeder en Thabang gingen donderdag lekker rondfietsen. Komt op een gegeven moment Thabang met z'n broek vast te zitten in de fietsketting. En die wilde niet meer los. En toen moest Thabang nou net op dát moment naar de wc. Nu. Direct. Tsja. Toen was de broek nat. En de schoenen. En de jas. Toen ik 'm kwam ophalen na mijn werk liep 'ie in mijn vaders zwembroek en met een handdoekje om z'n middel, wat een giller! 
  • Ik dacht een paar weken geleden: ik koop nog even snel een paar handschoenen, alvast voor komend jaar (Thabang vindt deze zo fijn). Maar ik vrees dat ze het volgende winterseizoen niet meer gaan halen .......

2 opmerkingen:

  1. Knap van Thabang dat hij 6 meter onder water kan zwemmen!
    Knap van Sam dat hij ehbo aan het leren is.
    En het schilderij vind ik erg leuk, succes met het groen verven!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto's zeggen met leuke informatie.

    BeantwoordenVerwijderen