Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

dinsdag 7 oktober 2014

Over knikkende knieën, geschuifel en een 1-2-3 speler

  • Yeah, ik ben weer topfit!!! Hoe lekker is dat! Wat het nou geweest is, 7 weken was in ieder geval veel te lang om lamlendig te zijn. Misschien was het toch wel de ziekte van Pfeiffer ofzo. Maakt niet uit, ik ben er weer! Mét energie als vanouds!
  • De juf van Thabang vertelde vorige week dat Thabang nog steeds vaak de schuld krijgt bij de medeleerlingen, terwijl hij niet eens in de buurt is. Wel herkenbaar, want als er achter het huis iemand huilt, dan kijk ik meestal Thabang ook wel als eerste aan! Wel fijn dat er nu een betere fase aanbreekt en ik op onderzoek uit moet wie de 'dader' is! 
  • Die gekke glittertattoo van wéken geleden zit er nog op (ondanks zwemlessen, douche- en schrobbeurten)!
  • Sam heeft ook een dagje met de stappenteller gelopen: meer dan 18.000 stappen! Poehee, ik ben onder de indruk! 
  • Thabang eet en likt nog steeds gekke dingen! Zo heeft hij een een piepklein stukje rits opgegeten (van z'n nieuwe winterjas, die blijft nu soms steken), hij likt aan het wiel van de bestuurbare auto en zet 'm dan aan en hij likt de stoepkrijtmat af! Vies!! 
  • Het afgelopen weekend stond in het teken van het Jan Mulder Memorial Fund. Een stichting die geld inzamelt voor mensen in de Filipijnen. Zo wordt het werk van mijn oom (hij is helaas overleden) voortgezet. Dit keer was er vooral aandacht voor de tyfoon Haiyan, die veel schade heeft aangericht en waarbij 6200 mensen zijn omgekomen. Mijn moeder ging voor als pastor, heel speciaal!
  • Thabang krijgt steeds meer interesse in letters. Hij kent de 't' van Thabang! Het begin is er! Ik ben wel blij dat hij nu niet in groep 3 zit! Ook het tellen en de cijfers gaan steeds beter. Ik moet hem 's avonds nu 37 kusjes geven (zo ver hij kan tellen). Hij vergeet alleen nog standaard de 29.  
  • Op school hadden we een cursus over een methode voor sociaal emotionele ontwikkeling. Moesten we een les voorbereiden en dat dan geven aan je collega's. Als ik ergens niet van hou .... van dat! Maar het is gelukt, wel met knikkende knieën! 
  • Het is nu officieel! Ik ben slecht in bezuinigen!! 
  • Ik doe zo mijn best, maar ik heb geloof ik maar 10 euro minder uitgegeven dan de vorige maand. Tssst, schiet niet op (typeles 135 euro, 2 paar sportschoenen voor Sam, kosten familieweekend, winterjas Thabang en zo nog veel meer noodzakelijke dingen). 
  • En ik vind er ook niets aan. Zo zou ik eerst met Ilja heerlijk gaan high-tea-en, maar toen hadden we bedacht dat we ook wel hier een hapje konden eten en zo zaten we dus aan de zelfgemaakt spinazieschotel (i.p.v. in een gezellig cafeetje in Deventer), mwah. 
  • Wel aardig om op dierendag vegatarisch gehakt te eten (Ilja eet geen vlees)! 
Elke dag een half uur typen!
  • Sam wordt zo groot! En in groep 7 hoort daar ook een bezoekje aan de schoolarts bij. Alles prima in orde!! En er stond bijgeschreven: spontane, lieve jongen!! 
  • Ook hebben ze in de klas bezoek gehad van bureau Halt. Ik hoop maar niet dat Sam wat met jeugdcriminaliteit te maken krijgt!  
  • Thabang mocht vorige week voor het eerst naar de atletiek. Ik had alleen net een studiedag gehad en kwam voor het eerst in de knoop met de tijdsplanning. Na een paar patatjes te hebben opgeschrokt, hebben we in de auto snel een frikandel gegeten! Dat kan echt niet. Volgende keer maar na die tijd eten, dit was 3x niks! 
  • En zaterdag mocht Thabang voor 't eerst naar de jongensgym (5 lessen voor 5 euro, groep 3 t/m 6). Hoewel Thabang eigenlijk in groep 2 zit had ik bedacht dat hij wel mee kon doen (en die aanname klopt).
  • En ja, ik ben stikjaloers op de sportieve prestaties van Thabang! Ik heb dat soort genen niet! Nu mag 'ie uitproberen wat leuker is: atletiek óf jongensgym. 
  • En het waren geen spelletjes maar echte turnoefeningen met technische tips, echt wat voor Thabang! 


Elastiek-tikkertje (Thabang zit vast aan een elastiek)
  • Bij Thabang hebben ze geen "moetwerkjes" op school. Thabang zegt dat ze alleen mag-je-zelf-weten-werkjes hebben. Ja, ja, ik geloof er niks van!
  • Toen Sam naar de atletiek moest ging hij per ongeluk zijn pyjama aandoen! 
  • Thabang vroeg of hij op de 1-2-3 speler mocht! Huh? O, je bedoelt de MP3-speler! 
  • Thabang vindt het maar wat interessant als ik make-up op doe. Hij schuifelt elke morgen een prullenbakje naast me en gaat erop staan om alles te bewonderen! Hij vraagt elke ochtend of hij ook lippenstift op mag! Nee dus. Alleen als je zwarte piet bent, dus hij verheugd zich daar nu al op!  
  • Tot over 2 weekjes!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten