Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 16 juli 2014

Over een jarige Sam, een half paard en zeepvlekken!

 
 
In de Regge
  • Wat is deze vakantie heerlijk! Ik dacht gevloerd te zijn na een periode van hard werken ...... maar niks, energie voor 10! Ik heb zelfs nog drie nieuwe schilderijen gemaakt.
  • Zand en water staan bovenaan in de vakantie. Zo zijn we deze week gaan zwemmen bij het mooie binnenbad in Wierden (toen het de heeeeeele dag regende), wezen spetteren bij Het Lage Veld, klauteren en springen op een zandbult en wezen fietsen en pootje baden/zwemmen in de Regge.
                                                                         Lekker in het bubbelbad!
 
  • De verschillen tussen Thabang en Sam zijn heel groot, en dat vind ik juist zo leuk. Alleen al het letten op andere mensen. Sam maakt in het zwembad vooral lol. Thabang bestudeerd vooral ook andere mensen. In badpakken. En bikini's. En zwembroeken. Hij bekijkt alle lijven tot in detail! En kijkt z'n ogen uit. Had je 'm moeten zien 'loeren' toen we moesten wachten bij de discoglijbaan. Niet zo netjes om zo te staren, vooral dikke billen doen het goed! 
  • Zondag was het zover: Sam is jarig! Thabang maakte me vroeg wakker om het ontbijt te gaan maken! Cadeautjes erbij en zingen maar! Van Thabang kreeg Sam een nieuwe koptelefoon en van mij een overnachting met wadlopen en naar de zeehondencreche in Pieterburen. Eind augustus gaan we met z'n tweetjes!
Zelf taart gemaakt! En hij smaakt nog lekker ook!
 
 
  • Donderdag ben ik naar Rijssen geweest voor de keuring om bloeddonor te worden. Een paar prikken en nu afwachten of alles goed is.
  • Veel beestjes, beetje jammer! Wespen buiten, spinnen binnen, een kolonie zwarte, rode en vliegende mieren in onze tuin, muggen die ons overal prikken en toen ik het vogelhuisje van binnen bekeek zat er een hele pissenbedden-invasie!
  • En Sam had zwemmersjeuk! Een huiduitslag die veroorzaakt wordt door een allergische reactie tegen bepaalde parasieten die in oppervlaktewater kunnen voorkomen. Het zijn de larven van wormachtige parasieten die in de zomermaanden soms massaal in het water van plassen en kanalen kunnen voorkomen. De larven komen vrij uit de tussen-gastheer van de parasieten: een zoetwaterslak. Wanneer de minuscule larven op de huid van zwemmers terecht komen ontstaat, na het opdrogen van het water op de huid, een afweerreactie van de huid. Sam had meer dan 25 rode bultjes!
  • Thabang vraagt veel zoals: "kunnen vogels lezen?" en "slapen bijen in bloemen?" Deze vraagfase is nog lang niet voorbij!
 
 
 
  • Zaterdagmiddag/avond hadden we onze eerste buurtbarbecue. Heel leuk. En het spelen gaat gelukkig ook steeds beter met Thabang en onze buurjongen. Ik kon ze eerst echt geen seconde alleen laten spelen, nu meerdere minuten!
  • Thabang en Sam waren aan het nepvechten. Ze trokken allebei aan Sam's lievelings-knuffel-paard van vroeger. En toen was 'ie ineens doormidden. En onrepareerbaar zelfs. Zonde. Nu dus in de prullenbak i.p.v. een mooi plekje op zolder!
  • Thabang botste ook nog met een boodschappenkarretje tegen mijn auto. Hij doet het allemaal echt niet extra, maar toch.
  • We hebben trouwens ook weer een haan schuin achter ons huis, die ons elke ochtend rond vijf uur klaarwakker kukelekuut! Er werd nog even geopperd om hem op de barbecue te leggen (iedereen heeft er last van), maar dat doen we toch maar niet!  

  • Ik was door de leerlingen overladen met cadeautjes de laatste schooldag. Nu dus een nieuwe voorraad chocola en zeep in huis! En daar heeft Thabang gretig gebruik (misbruik) van gemaakt. De hele douche zat onder het schuim (kan zo in het boek van Floddertje), niet normaal!
  • Er zat ook een soort rozenblaadjeszeep bij. Ik dacht dat wel even te gebruiken. Maar dat loste toch niet helemaal goed op. Ik heb de hele dag nog roze en witte stukken zeep van mijn armen en benen moeten afkrabben!
  • Ik had vrijkaartjes én we wonen in Hellendoorn ....... dus 1x per jaar op naar het Avonturenpark. En oma ging dit keer mee (en ook overal in)!
  • Toch handig ..... kroeshaar! Thabang was precies twee centimeter langer waardoor hij overal in mocht (o.a. wildwaterbaan, de zweefmolen, rioolrat en de achtbaan over de kop)!
  • Er was ook nog een spectaculaire show vol stunts met trampolines en sprongen vanuit duizelingwekkende hoogtes in een ondiep zwembad. Thabang en Sam waren erg onder de indruk!

 

 
 

 
 Spannend in de Tornado! Hij wilde geen tweede keer!
 
Lekker nat!

  • In het volgende filmpje zie je Thabang's eigen kunstjes op de trampoline!
 
  • Sam heeft een koptelefoon gekregen voor zijn verjaardag en wat is het hilarisch als Sam & Thabang muziek luisteren én meezingen. Ik heb er filmpjes van gemaakt, maar zijn niet geschikt om te plaatsen, ha, ha ...... zo vals en hard zingen ze mee!
  • Ik sla volgende week een weekje over dus tot over twee weken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten