Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

dinsdag 27 februari 2018

Over fietssleutels, bruiningscrème en door het ijs zakken

Eén grote glijbaan! 
  • We hebben vorige week lekker met z'n drietjes gewandeld. Hoewel er nog best veel ijs lag, scheen het zonnetje ook echt te lekker in onze snoet. Zo'n zin in de lente, laat maar komen! 
  • Helaas blijkt dat nog lang niet het geval .... het gaat hard vriezen, brrrr. Dan vriezen mijn krokussen dood. 

  • Thabang kan nog steeds niet zonder mijn toezicht douchen. Dat blijkt ook nu weer; dit keer maakte hij een mix van allerlei potjes en flesjes om zichzelf te wassen. Inclusief een scheut bruiningscrème. Blegh. 
  • Hij spoot ook nog even in het rond met de doucheslang door de hele badkamer. Al het water druipte van de deuren, muren en het plafond.  
  • De jongens hadden de gekke vijf minuten en knielden spontaan voor de tv. 
  • Thabang had een zere keel en de Strepcils waren op. Ik stuurde Thabang alleen naar de winkel (je moet toch ergens beginnen met loslaten). Kwam hij beteuterd terug .... hij mag geen Strepcils kopen want hij is nog geen 18 jaar. Tsssst, al die regels in Nederland.
  • Sam was zijn fietssleutel al weken kwijt. We hadden ondertussen al een nieuw slot gekocht en in gebruik genomen. Vindt 'ie ineens zijn sleutel terug .... in de rits van de atletiekbroek (hij had die broek al twee weken niet aangehad), en dat was nou net de broek die we niet gecontroleerd hadden toen we onze zoektocht deden. 
  • Mijn fietsslot heeft ook problemen; mijn sleutel knapte af en zit er nu nog half in. Ook onbruikbaar dus. 
  • Ze kregen bij Beautiful gate in Lesotho nieuwe banken ..... zie al die kleine hummeltjes!  

Zo was het vorige week in Lesotho.
  • Sam had een 4,5 gehaald voor godsdienst. En dat met een pastor als oma!
  • Maar wel een 10 voor het proefwerk wiskunde, dat dan weer wel.  
  • Sam is de laatste tijd nog 'stouter' dan Thabang, dat is voor het eerst ooit. Ik betrapte hem op een 18+ spel wat hij stiekem had gedownload, vond verpakkingen van lekkere dingen in zijn bureaula en hij had de bril van de oppas stiekem opgedaan en meegenomen naar boven. 
  • Ik keek even op de website van Jan Doodle (www.jandoodle.nl). Wow .... wat staat daar Thabang daar groot op! Hoe cool is dat! 
  • Ik ben nog naar de film geweest, een hele aparte film (the shape of water). De film was van 16.45 tot 19.15 uur, wat een rare tijd; precies onder etenstijd. Dus voor de film cappuccino & cheesecake en na de film wijn & bitterballen. Perfect! 
  • Ik ben vandaag naar de kapper geweest, toen ik weg wilde gaan bedacht ik me ineens dat ik geen auto had (die moet door de APK gesleept worden) en op de fiets moest, koud. 20 minuten op de fiets en weer terug natuurlijk. Dus op snowboots naar de kapper, hoe charmant. Ach, als je haar maar goed zit!
  • Thabang: "Mama, het geeft niet, hé, als ik later 18 ben en nog steeds van mijn knuffelhondje houd, toch?!"
  • Zaterdag stond het speelbos op de planning. Samen met Mandlekosi en zijn moeder hadden we een hartstikke leuke middag. Wel zowat tien lagen kleren aangedaan, want het was erg fris. 
  • Ik waarschuwde Thabang een paar keer voor het ijs, maar dat hielp niet, dus zakte hij er door tot aan de knie. Hij bleef maar beweren dat hij het daarna niet koud had, ik geloofde hem niet helemaal ;-)





Nu gaan we eens even heerlijk genieten van deze krokusvakantie! 

1 opmerking: