Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

dinsdag 6 februari 2018

Over een rothumeur, een lachbui onder de paraplu en een boks op mijn neus


  • We zijn alweer bij de Schotse Hooglanders geweest, nu met zusje en neefje en nichtje. En ze hadden allemaal een pesthumeur (de kinderen dan); het is zó koud, moeten we echt zó ver, hij pakte mijn tak, etc., etc.
  • Ik heb een nieuwe matras (nummer drie!). Nu al 8 lekkere nachten erop doorgebracht. En mijn rugpijn is bijna verdwenen. Zou het dit keer echt goed zijn? Ik durf nog niet te juichen. 
  • Thabang heeft Paint ontdekt:    
  • Thabang heeft voor het eerst turnschoenen. Wat is hij er dolgelukkig mee. Hij wil ze eigenlijk de hele dag wel aan. Zijn vriendjes keken 'm raar aan toen hij ze aanhad, die vinden dat meer wat voor meisjes. 
  • Ik had vergadering van het Jan Mulder Memorial Fund. Het was een nieuwjaarsborrel en evaluatie inéén. De evaluatie ging over een zondag in oktober. Ik wist daar echter niks meer van, ik had dus absoluut geen inbreng in het geheel. Nu zijn we bezig met een nieuw project voor de Filipijnen en het gaat heel groots worden. We gaan ook binnen de gemeente de scholen langs. Ik ben benieuwd. 
Gekkerd! 
  • Thabang heeft een aardrijkskundeproefwerk. Het oefenen is een heel karwei. Ruimtegebrek is iets wat je vanuit de lucht kan zien en schaal (op de landkaart) is iets waar je fruit in kan leggen. Hij wil het liefst ziek zijn op het moment van de toets. Vandaag is het al zover, ik heb 'm toch maar naar school gestuurd .... fingers crossed. 
  • Ik heb voor Sam een 2e hands keyboard op de kop getikt. Met behulp van zijn mobiel speelt hij allemaal hippe nummers, zoals 'Shape of you' van Ed Sheeran. Hij besmet Thabang er ook mee. Thabang mocht zelfs in de klas op het digibord Ed Sheeran spelen.  
  • Oeh, spanning en sensatie .... met vijf vriendinnen naar de bingo in Zwolle! Met bitterballen. Als ik maar niet door zo'n volle zaal bingooooooooooooo hoef te roepen ..... 😂!
  • Nou, dat was ook echt niet het geval. 
  • Als je valse bingo had moest je het lied zingen van de Luizenmoeder: "Hallo allemaal". Verschrikkelijk. En er waren zeker 10 valse bingo's. 
  • Jammer dat we bij de boxen zaten, de getallen tetterden in mijn oren.  
  • We waren erg fanatiek. Helaas hebben we helemaal niks, noppes, nada gewonnen. Vreselijk teleurstellend. 
  • Toen we allemaal onze pruillip lieten zien kregen we toch nog vijf paraplu's aangeboden, haha. 

Bingo vergt een boel concentratie!

  • Ik had een zere buik van het lachen (zie spleetogen). 
  • De komende twee weken heeft Sam toetsweek, ik ben benieuwd. Hij vindt wel erg snel dat hij de stof al kent. 
  • Sam geeft zijn vriend Rik wiskundebijles, handig. 
  • Zelf mist hij de wiskundetoets. Ik was gisteravond weg en kwam om 00.00 uur weer. Had Sam hier overal overgegeven ..... zo ziek als maar wat. Ik heb ook nog nooit zoveel overgeefsel gezien. Details zal ik jullie besparen. Tot 00.45 uur alles schoongemaakt. Hopelijk knapt hij snel op.  
  • Zondag maakte ik dit blauwe hondje voor Thabang:
  • Ik deed vrijdag een les over een clown. Daarbij haalde ik een grote clown van papier tevoorschijn. Toen ik vroeg wat dat was zei één van mijn leerlingen: een hond. Toen ik vervolgens zelf een bolhoedje van een clown op deed zei iemand dat ik op een paddenstoel leek. Daarna zette ik een rode clownsneus op. Een leerling kwam dat even van dichtbij checken en gaf me zo een boks tegen mijn neus. Nou, wat een les, pffff.  
  • Thabang was gevraagd voor een fotoshoot. Toen we toch in het museum waren (de Twentse Welle in Enschede, de plek van de shoot), gelijk maar even rondgesnuffeld. Heel gaaf met al die prehistorische dieren en skeletten.

  • Die middag mocht Thabang ‘doedelen’ met Jan Doodle. Het duurde even voordat Thabang het door had dat hij mocht tekenen wat hij wilde … en dat het niet fout kon gaan. Het gaat om het plezier. Heerlijk om op deze manier creatief bezig te zijn. Ik ben fan. 
  • Ondertussen werd Thabang op de foto gezet voor op de website van Jan Doodle. 




Tot de volgende keer! 

1 opmerking: